Як підготувати автомобіль до холодів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як підготувати автомобіль до холодів

Особисті фінанси
864
Перші нічні заморозки і відчутні холоди вдень синоптики обіцяють вже після 14 жовтня. Для автомобілістів це означає, що їм потрібно подбати про зимові покришки вже зараз, а не дотягувати до перших ранкових морозів, коли вчора ще сухий і шорсткий асфальт раптом стає блискучим і слизьким. Саме тоді біля шиномонтажей миттєво шикуються кілометрові черги, а продавці зимових шин потирають руки, переписуючи цінники. У вас є шанс уникнути цієї долі, прислухавшись до порад “Сегодня”.
ЩО ТАКЕ ЗИМОВА ШИНА
Гумова суміш в зимових шинах зроблена так, щоб вони на морозі зберігали еластичність. Тому вони зберігають оптимальне зчеплення і забезпечують ефективне гальмування. Одна з головних причин, чому не варто взимку їздити на літніх шинах, саме у складі суміші: такі шини стають твердими і слизькими. І, навпаки, зимові шини влітку дуже швидко зношуються через занадто м’яку гумову суміш, яка на спеці стає ще м’якшою.
Зимовий малюнок протектора відрізняється від літнього високою щільністю нарізки ламелей – хвилеподібних заглиблень, завдяки яким на слизькій дорозі авто краще управляється.
КОЛИ ПОТРІБНО ЇХ МІНЯТИ
Всупереч загальноприйнятій водійській звичці згадувати про зимову гуму з першим снігом або ожеледицею, є обґрунтовані температурні параметри заміни шин: літня гума вже при температурі дорожнього покриття +5-7 градусів не забезпечує того гальмівного шляху, який вказаний в теххарактеристиках автомобіля. Тому, швидше за все, шини українцям доведеться міняти вже восени.
ВИДИ: З ШИПАМИ, ЛИПУЧКИ І ВСЕСЕЗОННІ
ШИПОВАНІ
Шипованими шинами називають ті, у які встановлюються спеціальні металеві шипи. Їх призначення – забезпечувати краще зчеплення з дорогою і зменшувати гальмівний шлях в умовах зледенілого або укоченого снігу та ожеледиці. У наших широтах доцільність використання шипованих зимових шин завжди перебувала під великим питанням, а в більшості європейських країн вони і зовсім заборонені. Справа в тому, що шипи і правда забезпечують краще зчеплення в умовах ожеледиці, але на більш-менш розчищеному асфальті, снігу і тим більше мокрій дорозі гальмівний шлях на шипованих шинах значно збільшується, а керованість – погіршується. Крім того, на асфальті шипи дуже швидко зношуються.
Втім, існує концепт шини з шипами, що висуваються. Натисканням кнопки їх можна “активувати” на льоду і заховати на асфальті. Коли такі шини з’являться у продажу, всі суперечки прихильників і противників “шиповки” повинні припинитися.
Поки ж є шини “під шипи” – тобто з підготовленими для них отворами. Вигода від таких шин сумнівна: установка шипів коштуватиме недешево, а експлуатувати такі шини без них немає сенсу, адже вони дорожчі звичайних.
ФРИКЦІЙНІ
Таку шину в побуті називають липучкою: за рахунок м’якого складу гумової суміші і підвищеної ламелізації поверхні протекторних блоків така шина неначе прилипає до поверхні дороги, забезпечуючи хороше зчеплення з нею. Фрикційні шини не варто експлуатувати в теплу пору року: на сухому асфальті через м’якість і велику кількість ламелей така шина “пливе”, не забезпечуючи оптимальної керованості і, до того ж, дуже швидко зношуючись. Оптимальні умови експлуатації фрикційних зимових шин – мокрий асфальт, засніжені дороги. Загалом, класичні умови експлуатації автомобілів взимку в Україні, де в основному доводиться їздити по асфальтових дорогах, що розкиснули від розчиненого хімією льоду, і нечищених від снігу дворах. В умовах ожеледі такі шини програють шипованним.
ВСЕСЕЗОННІ
Компромісний варіант для тих, хто не може собі дозволити два комплекти гуми. Правда, виграш від “всесезонки” сумнівний: влітку вони програють за всіма характеристиками літнім, а взимку – зимовим. У деяких країнах такі шини використовуються як міжсезоння – тобто восени і навесні. До речі, клімат у нас вельми підходить під таке застосування всесезонних покришок.
Як підготувати автомобіль до холодів
ЯКЩО МІНЯЄТЕ ГУМУ, ТО ВІДРАЗУ ОБИДВІ ПАРИ
Існує думка, що зимові шини можна ставити тільки на провідні колеса. Нерідко водії так і роблять. Тоді вони дійсно отримують більш контрольовану поведінку авто при розгоні на слизькій дорозі, але лише у випадку, якщо автомобіль передньопривідний. Але кожен поворот і тим більше гальмування на такій машині – лотерея, тому не варто економити з ризиком для життя. Якщо немає можливості купити повний комплект зимової гуми, краще пошукати б/в, ніж ставити тільки одну пару.
Дотримання сезонності шин – одна з найбільш вагомих гарантій безпеки на дорогах. У більшості країн необхідність міняти шини жорстко прописана в законодавстві, що регламентує дорожній рух. У нас же поки що доводиться покладатися лише на відповідальне ставлення водіїв.
ЯКИМ ДЕТАЛЯМ ПОТРІБНА ОСОБЛИВА УВАГА
Заміна шин на зимові – далеко не єдина процедура, якої потребує ваше авто. Адже з настанням холодів підвищеним навантаженням піддається більшість вузлів і агрегатів. Пов’язано це з низькою температурою і підвищеною вологістю. Тим часом, підготовка машини до холодного сезону не займає багато часу. Потрібно лише пам’ятати, що саме страждає від морозу в першу чергу, і утримувати машину в справному стані.
КУЗОВ. У зимовий період на асфальт щодня висипаються тонни агресивних хімічних речовин. Вони ефективно розтоплюють лід, але не менш ефективно в’їдаються в найменші відколи, подряпини на кузові, дуже швидко викликаючи корозію. Щоб зберегти кузов, – а це найдорожча частина автомобіля, – потрібно заздалегідь підготувати його до впливу шкідливої хімії. Можливо, прийшов час оновити антикорозійну обробку днища і порогів (це потрібно робити раз на кілька років, якщо кузов не оцинкований). Обов’язково досліджуйте кузов на предмет невеликих сколів фарби, подряпин, і якщо вони є, зверніться до фахівців, які зафарбують всі дефекти. Потім – хороша мийка з воскуванням. Після всіх цих процедур ви можете бути впевнені, що надійно захистили своє авто.
ЯК ПІДГОТУВАТИ АВТО ДО ХОЛОДНОГО СЕЗОНУ
Перевірка готовності авто до експлуатації в холоди повинна починатися з рідин. Масло в двигуні взимку повинно бути як мінімум напівсинтетичним і мати нижній індекс маркування 10w, а краще 5w: це забезпечить більш легкий старт в морози і надійне змащення вже з перших хвилин.
У системі охолодження автомобіля повинна бути охолоджуюча рідина – тосол, антифриз. Варто згадати, чи не доводилося в жарку пору доливати в систему воду? Час від часу водії неабияк старих автомобілів так і роблять, доливаючи воду один або кілька разів за літо. Взимку ж вода в системі охолодження замерзне, а при замерзанні вона має властивість розширюватися. Сумним підсумком можуть стати розірвання в результаті розширення трубки радіатора, а в гіршому випадку, що вимагає дорогого ремонту, – канали “сорочки” охолодження блоку циліндрів двигуна. Тому якщо є сумніви в достатній для зимових морозів концентрації охолоджуючої рідини, її краще замінити повністю. Завершує перевірку системи охолодження тестове включення грубки, адже вона працює в тій же системі. Увімкніть її на кілька хвилин: чи гріє, чи не підтікає де-небудь рідина? Пам’ятайте: охолоджуюча рідина – токсична речовина, вдихати її пари дуже шкідливо для здоров’я! Тому при найменших ознаках підтікання антифризу в салон потрібно негайно усунути несправність, навіть якщо йдеться про декілька крапель.
У бачок омивача скла також потрібно заздалегідь залити “зимову” рідину. У замерзлої літньої, звичайно, менше шансів розірвати еластичний бачок або шланги (хоча і таке буває), але перспектива залишитися без омивача до повного розмерзання рідини – не найкраще, що може очікувати водія вранці.
Напередодні холодів також варто уточнити в сервісній книжці, чи не підходить час для заміни рідини в гальмівній системі, зчепленні. Справа в тому, що в рідині не першої свіжості може виявитися трохи води, яка при замерзанні може перекрити тонкі гальмівні трубки і шланги.
До речі, про трубки і шланги. Перед настанням холодів є сенс уважно оглянути всі патрубки, шланги, трубки на предмет тріщин. Якщо вони є (навіть ненаскрізні), на морозі ризик витоку рідин через них різко зростає.
ПОРАДА ДЛЯ НІЧНИХ СЮРПРИЗІВ
Ще одна часта проблема, з якою стикаються водії під час раптових нічних морозів (а таких можна чекати вже в кінці жовтня), – це неможливість відкрити двері автомобіля. Щоб уникнути неприємного казусу, напередодні змастіть замки дверей, а для гумових ущільнювачів існують спеціальні рідини, які запобігають їх примерзання. Не забудьте обробити таким чином не тільки двері, але і кришки капота, багажника і люк бензобака.
ЩО ВРЯТУЄ ЕЛЕКТРОНІКУ
Вологість і морози – найлютіші вороги електроніки. Найбільше шансів на раптовий вихід з ладу – у акумулятора. Якщо батарея експлуатується вже багато років і ось-ось потребують заміни, краще зробити це напередодні холодів. А свіжий і справний акумулятор перед зимовою експлуатацією варто зарядити і робити це іноді протягом холодного періоду, особливо якщо ви їздите на короткі дистанції.
На другому місці за ризиком – високовольтні дроти, які живлять свічки запалювання. Забруднені дроти, а також пошкодження їх ізоляції або ковпачків призводять до витоку струму і зниження інтенсивності іскри. У холоди високовольтні дроти стають більш жорсткими, і ймовірність пошкоджень зростає. Перед зимою їх треба уважно оглянути і замінити, якщо є ушкодження. З настанням холодів можна поставити т.зв. силіконові дроти: вони зберігають м’якість у будь-які морози.
Дмитро Капітун
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас