Як в Україні заощадити на КАСКО — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як в Україні заощадити на КАСКО

Особисті фінанси
731
Як би страховики не знижували тарифи для КАСКО, автомобільні страховки не перестають дорожчати. Всьому виною девальвація гривні, і якщо вона відновиться, то поліси знову зростуть у ціні. Водії вже перестали бездумно розставляти галочки в страхових договорах і вимагати в компаніях дороге «повне КАСКО» і все частіше відмовляють від різних опцій в страховках. «Вести» з’ясували, від яких ризиків можна відмовлятися в першу чергу, а на чому краще не економити.
40-ВІДСОТКОВОЮ НАЦІНКОЮ
Власне подорожчали не страховки, а автомобілі. «Тарифи по страхуванню КАСКОз початку року не змінилися. При цьому ціна на КАСКО збільшилася відсотків на 40, так як зросла вартість транспортних засобів у гривні (за рахунок зростання курсу валют) », – пояснила «Вістям» голова правління СК НОВА» Вікторія Волошина.
Через перерахунок гривневої ціни кожної машини розцінки на поліси підскочили навіть при зниженні тарифів і тут же позначилися на продажах. «По легкових автомобілях середній тариф за 6 місяців року склав 2015 4%, середня премія – 10 990 грн. Протягом аналогічного періоду 2014-го середній тариф був вищий – 4,5%, а премія нижче – 6886 грн. У зв’язку з непростою економічною ситуацією продажі нових автомобілів впали, кількість нових договорів КАСКО також зменшилася, що призвело до підвищення конкуренції і, як наслідок, зниженню тарифів », – відзначив менеджер управління автострахування PZU в Україні Корсун Павло.
Страховики дуже сподіваються на стабільність вітчизняної валюти, не хочуть знову піднімати ціни. «Подальша девальвація гривні спричинить за собою зниження попиту на страхування КАСКО», – визнала Волошина. І помітила, що при виборі страховика наші люди продовжують відштовхуватися саме від цінника. На найдешевші пропозиції теж не кидаються, а, отримавши кілька економ-пропозицій, активно наводять довідки у знайомих. «У зв’язку з банкрутством ряду страховиків водії стали ретельніше підходити до вибору страхового партнера. Ключовим аргументом при виборі компанії як і раніше залишається рекомендація друзів і знайомих, які отримали виплату », – підкреслила експерт.
ЕКОНОМІЯ НА ВИБІР
Фінансисти визнають: водіям більше не потрібен поліс, що покриває максимальну кількість ризиків. «У зв’язку зі зменшенням купівельної спроможності вони частіше стали схилятися на користь неповного КАСКО», – сказав «Вістям» Павло Корсун.
У той же час страховики рекомендують автомобілістам продумувати кожну галочку, яку вони ставлять в заявці на покупку КАСКО, і відмовлятися від тих чи інших ризиків, тільки якщо самі зможуть забезпечити безпеку свого «залізного коня». «Ми, наприклад, пропонуємо КАСКО з обмеженим переліком ризиків – без ризику« викрадення »або без ризику« протиправні дії третіх осіб ». Такі програми вигідні, якщо водій завжди перебуває за кермом свого авто, а на вночі авто зберігається в гаражі, що охороняється. Або авто завжди їздить у супроводі охорони, і ризик пошкодження авто третіми особами знижений до нуля », – навела «Вістям» приклад директор Центру страхування СК «Провідна» Юлія Очеретяна.
За словами Павла Корсуна, КАСКО без двох ризиків обійдеться на 20% дешевше: «Незаконне заволодіння» дає 11% економії, а «Інші випадкові події» – 9%.
Нагадаємо, що ключових ризиків чотири. Це вже згадані незаконне заволодіння або викрадення та інші випадкові події, в які входять пошкодження від всіх природних катаклізмів – від граду та удару блискавки до падіння дерева і нападу тварини. А також це дорожньо-транспортна пригода, яка передбачає пошкодження машин під час аварій та протиправні дії третіх осіб – коли авто страждає не на дорозі від зіткнень, а від рук людей у разі зломів і нападок.
А ось економити на двох останніх експерти не рекомендують. По-перше, через те, що ніхто не може бути гарантований від зломів, яких-небудь пошкоджень машини людьми, що проходять на відкритій парковці біля торгового центру або просто на вулиці. А, по-друге, через високу аварійність на наших дорогах. «Пошкодження транспортного засобу в 85% відбувається в процесі його руху по дорогах, тобто з причини ДТП», – підтвердила «Вістям» начальник відділу Розробки страхових Продуктів і прикладної методології АСК «Інго Україна» Лариса Симонова.
Куди більше можливостей для економії у людини під час вибору особливих умов, навпроти яких водій сам розставляє галочки в заявці на страховку. Але автолюбителів закликають об’єктивно оцінювати свої здібності та можливості. «Для досвідчених і акуратних водіїв для зниження витрат на страхування ми пропонуємо укорочені програми, такі, як «КАСКО до 1-го випадку», наприклад. За такою програмою виплата відшкодування буде проводитися тільки один раз протягом дії договору страхування. Така програма зручна для водіїв, не тільки впевнених у своїх навичках на дорозі, але і для водіїв, які обмежили свої поїздки, тобто з низькою інтенсивністю експлуатації автомобіля », – пояснила Юлія Очеретяна. При такому підході можна заощадити відразу на 40-50% вартості КАСКО.
Також досвідчені й упевнені у своїх навичках водії можуть сміливо ставити галочку навпроти опції «Не винен в настанні ДТП». Таким автомобілістам не обов’язково викладати до 10% ціни поліса за ризик «Виплата при грубому порушенні ПДР». «В даному випадку при настанні дорожньо-транспортної пригоди виплата страхового відшкодування здійснюється тільки при повній відсутності провини водія застрахованого транспортного засобу», – уточнила «Вістям» Вікторія Волошина.
До 5% страховки можна заощадити, якщо вказати, що машина ночами стоїть в гаражі або на стоянці. Ще від 8% до 15% (залежно від компанії) можуть скостити, якщо погодитеся ремонтувати своє авто не на авторизованих техстанціях, а на СТО подешевше. На таке варто погоджуватися, тільки якщо машина вже поїздила і більше не стоїть на гарантії у автодилера.
Відразу на третину можна зменшити підсумкову вартість КАСКО, якщо погодитися на франшизу – зважитися самостійно оплачувати недорогі лагодження авто. Чия вартість укладається в 0,5% або 1-2% ціни машини. «Різниця між ціною за страховку з нульовою франшизою і страховкою з франшизою 0,5% може досягати 20-30%. При виборі франшизи автовласникові необхідно виходити з того, чого він очікує від страховки і, звичайно, власного досвіду водіння. Для автомобілів вартістю до 300-400 тис. грн оптимальною є франшиза 0,5% від страхової суми. Для більш дорогих авто на франшизі не варто економити, і є сенс купувати страховку з нульовою франшизою. У цьому випадку навіть мінімальна франшиза – це досить відчутна сума. Крім того, дорого обійдеться навіть саме незначне пошкодження авто », – аргументував Павло Корсун.
СПЕЦПРОПОЗИЦІЇ І ЗАМІННИКИ
Щоб зменшити вартість страховки для водіїв, багато компаній формують свої набори ризиків або просто експрес-пропозиції. «У нас, наприклад, автомобіль можна застрахувати на певну фіксовану суму, а не на ринкову вартість, як у класичних програмах. Страхове покриття поширюється тільки на один ризик – ДТП, за умови, що особа, що управляла застрахованим авто, є винуватцем », – розповіла нам Вікторія Волошина.
Також бажаючим заощадити на КАСКО пропонують замінники: наприклад, замість КАСКО частковим покриттям пропонують купити більш привабливу версію автоцивілки. «В якості альтернативи ми можемо запропонувати інші продукти автострахування, наприклад, ОСАГО з прямим врегулюванням. Цей продукт дозволяє отримати виплату по збитку від страхової компанії коли винуватця, а від своєї й тільки в тому випадку, якщо застрахований не є винуватцем ДТП », – уточнив Павло Корсун.
Постійним же клієнтам з тимчасовими грошовими складнощам просто дають відстрочки. «Пропонуємо спеціальні умови «пільговий період», тобто при укладенні договору на новий страховий рік за відсутності збитків за минулий клієнту надається відстрочка на 15 днів для оплати страхового платежу за новий рік страхування», – сказала Юлія Очеретяна.
Олена Лисенко
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас