Транспортний податок «прив'яжуть» до автоцивілки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Транспортний податок «прив'яжуть» до автоцивілки

Технології&Авто
1333
Мінфін може зобов’язати страхові компанії стягувати з автомобілістів транспортний податок при продажу полісів ОСЦПВ (Обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів – ред.). Проконтролювати кожного агента страховики не здатні, тому не можуть гарантувати перерахування державі зібраних податків у повному обсязі. Накопичені податки будуть «губитися» і в момент банкрутства страховиків.
Удар податком по автомобілістам
Міністерство фінансів може зробити страхові компанії податковими агентами зі сплати транспортного податку – така ідея обговорюється в рамках підготовки проекту податкової реформи. «Зараз податок платять тільки власники автомобілів з об’ємом двигуна понад 3 л: податкові органи самостійно виписують квитанцію на оплату і надсилають власникам поштою. Ми думали, що можна в «автоцивілку» додати цей податок, щоб вони платили разом з придбанням цієї страховки», – заявила заступник міністра фінансів Олена Макеєва.
У прес-службі Мінфіну пояснили, що це один з багатьох варіантів, які розглядаються в рамках підготовки податкової реформи. Альтернативні варіанти в міністерстві не уточнили. Як повідомило джерело на фінансовому ринку, відомство також пропонувало іншу ідею: зобов’язати страховиків перевіряти наявність квитанції про оплату транспортного податку при продажу автомобілістам ОСЦПВ – обов’язкового виду страхування.
Міністерство фінансів пропонує поширити транспортний податок на всі автомобілі і мотоцикли з терміном експлуатації не більше п’яти років. Підвищена ставка (ймовірно, 25 тис. грн) стосуватиметься автомобілів сегментів преміум і люкс, середня ринкова вартість яких перевищує 1 млн грн. Решта автовласники платитимуть у середньому 800 грн на рік.
Ризикова справа
Страховики виступають проти ініціативи. «Нам дуже приємно, що держава так високо оцінює професіоналізм роботи страхового ринку, що готова довірити нам адміністрування транспортного податку. Але спочатку необхідно змінити законодавство, підвищивши гарантії захисту клієнтів за договорами ОСЦПВ, щоб клієнти довіряли страховикам. А ще зробити прозорими фінансові відносини між страховим агентом і страховиком через введення електронного полісу. До прийняття цих рішень ми просто не зможемо взяти на себе відповідальність за реалізацію цього податкового нововведення», – вважає генеральний директор Моторного (транспортного) страхового бюро Володимир Шевченко.
Особливо складно доведеться страховим компаніям, які роблять ставку на агентські мережі. «Агенти платежі за страховку не доносять, а тут – податки», – попереджає голова комісії зі страхування Українського товариства фінансових аналітиків В’ячеслав Черняховський. А в світлі частих банкрутств на страховому ринку виникає питання, як СК-банкрути будуть перераховувати до бюджету клієнтські податки. «Ймовірність покупки «лівого» бланка поліса за 300-400 грн істотно зросте. І не буде ані податку, ані страхових платежів», – нарікає В’ячеслав Черняховський. За даними МТСБУ, з 58 компаній – членів бюро, станом на 30 червня, сім страхових компаній отримали задовільні оцінки роботи, а ще у двох є заборгованість перед фондами бюро.
Не підтримують страховики і альтернативний варіант – перевірку наявності оплаченої податкової квитанції. «Клієнти будуть домовлятися з агентами про наявність квитанції навіть у тому випадку, якщо платіжки не буде. Проконтролювати кожного агента неможливо, особливо страховим компаніям, у яких великі агентські мережі. Більше того, як би ідеально не була побудована мережа, збої бувають у всіх», – говорить глава правління «Княжа» Дмитро Грицута.
Руденко Вікторія
За матеріалами:
Фінансовий клуб
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас