Українські товари почали витісняти імпортні
Через те, що імпорт став занадто дорогим, українські товари потихеньку витісняють іноземні. За словами експертів, частка вітчизняних продуктів, наприклад, в супермаркетах збільшилася з 70% до 85%. А обсяг імпортних речей зараз скоротився майже на 50%.
У вітчизняних супермаркетах тепер можна купити моцарелу або «італійську» ковбасу вітчизняного виробництва. Поступово зникають дорогі італійські макарони, хлібці і тости, на їх місце приходять українські аналоги. Також менше стало імпортних йогуртів, замість них з’являються все нові українські бренди. «У цьому сегменті продукція коштувала на 30-40% дорожче, ніж вітчизняна. Коли вона практично покинула полиці супермаркетів, її замінили українські товари», – розповів експерт Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко.
Навіть червону ікру в нашій країні теж можна замінити. «Камчатську ікру завозять в Україну за «чорними» схемами у великих обсягах, потім фасують і продають «по-білому». Сировина імпортна, виробник вже український, а ціна нижча в три рази», – додав він.
У підсумку, за його словами, ринок української продукції зріс з 70% до 85%, але в грошовому вимірі він просів на чверть. «За перші півроку в натуральному вимірі продажі впали на 25% у роздрібному товарообігу. На 7-8% збільшилася частка української продукції, але в цілому вони стали заробляти менше», – додав він.
Та ж тенденція відбувається і на речовому ринку. Імпортні товари відходять на другий план, а українські виробники зараз на коні. Все частіше у великих містах проходять ярмарки українських виробників, де демонструють свої товари дизайнери-початківці. За словами дистриб’ютора взуття в Україні Олексія Сивака, в країні зараз близько 70% товарів вітчизняного виробництва. «Виробники навіть почали відмовлятися від імпортної сировини, хоча раніше брали імпортні складові, а шили товари тут. Частина українських виробників використовує вітчизняну сировину навіть для підошов, підкладок», – зазначив він.
За словами партнера української ритейл-асоціації Олександра Фіалка, національний виробник зараз отримав шанс. «Зараз народжується багато цікавих наших брендів, які відкривають свої магазини в торгових центрах. Через кілька років частка виробника національного текстилю серйозно збільшиться», – говорить Фіалка.
Водночас обсяг імпортних промислових товарів скоротився на 30-50%. Про це розповіла директор Асоціації ритейлерів України Яна Зубар. Звісно, така ситуація допоможе піднятися нашому вітчизняному виробнику», – зазначила вона.
За матеріалами: Вісті
Поділитися новиною