"Криворіжгаз" просить додаткові важелі впливу на платіжну дисципліну побутових споживачів
Довготривала процедура стягнення заборгованості та постійне зростання кількості неплатників перешкоджає ПАТ “Криворіжгаз” вчасно розраховуватися з постачальниками природного газу та забезпечувати придбання необхідних обсягів газу для безперебійного газопостачання.
“Введення простої і оперативної системи нарахування штрафів за несвоєчасну оплату дозволило б підвищити дисципліну розрахунків і зменшити число несумлінних платників”, – йдеться в релізі компанії з посиланням на начальника управління реалізації природного газу Анну Ковпак.
За її словами, необхідно дати зрозуміти клієнтам, що недоотримання коштів може негативним чином вплинути на якість газопостачання.
“Криворіжгаз” уточнює, що з початку опалювального сезону загальна заборгованість її побутових споживачів зросла на 12% і перевищила 65 млн грн, а на збільшення боргів значним чином вплинуло підвищення ціни на газ і зниження соціального нормативу споживання газу для одержувачів пільг і субсидій.
Компанія пояснює, що в даний час недосконалість українського законодавства позбавляє її дієвих важелів впливу на недобросовісних споживачів. Зокрема, правила надання населенню послуг з газопостачання передбачають застосування до боржників неустойки (пені) у разі прострочення оплати за газ, однак розмір і процедура нарахування такої пені на законодавчому рівні не визначено.
“У такій ситуації компанія змушена вдаватися до крайніх заходів – відключати боржників”, – йдеться в повідомленні. Згідно з ним, станом на 1 січня 2015 за хронічні неплатежі від газопостачання були відключені близько дев’яти тисяч споживачів, проте більшість з них все одно не погашає борг, і питання сплати доводиться вирішувати в судовому порядку.
Підводячи підсумки 2014 року, в “Криворіжгазі” також повідомили, що обсяги транспортування газу скоротилися на 11,8% – до 1,42 млрд куб. м. Споживання блакитного палива скоротили всі категорії споживачів: населення – на 1,9%, бюджетні організації – майже на 10,7%, промисловість – на 10,1%, теплопостачальні підприємства – на 21,5%.
“Падіння обсягів споживання газу, а також зменшення надходжень від його реалізації, зумовили недоотримання підприємством 20 млн грн, закладених у тарифи”, – констатується в релізі. Згідно з ним, більшу частину коштів, а саме 18,3 млн грн, компанія недоотримала з тарифу на транспортування, що призвело до зменшення фінансування інвестиційної програми 2014 року на 2,4 млн грн.
“Сьогодні на модернізацію мереж та виконання поточних робіт нам потрібно витратити набагато більшу суму, ніж закладено в тарифах. Поліпшити ситуацію дозволить лише коригування тарифів на транспортування, розподіл і постачання природного газу в бік збільшення”, – наводиться в повідомленні думка першого заступника голови правління “Криворіжгазу“Миколи Ліпунова.
Він додав, що для виконання держпрограми по встановленню побутових лічильників газу всім споживачам до 1 січня 2018 року щорічно необхідно виділяти 100 млн грн.
Н.Ліпунов нагадав, що останній раз тарифи на транспортування і постачання для “Криворіжгаз” регулятор НКРЕКУ переглядала у квітні 2014 року, збільшивши тариф на поставку лише на 2,4%, а на транспортування – на 13%.
“Криворіжгаз” займається транспортуванням та постачанням природного газу, займаючи шосте місце в країні за обсягами транспортування газу. Рівень газифікації міста становить 98%: газ отримують майже 300 тисяч сімей та 1500 підприємств, установ і організацій. Найбільшими споживачами є підприємства гірничо-металургійного комплексу: “ArcelorMittal Кривий Ріг”, підприємства групи “Метінвест”, “Євраз Суха Балка”.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Поділитися новиною