Кабмін насів на колеса — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кабмін насів на колеса

Казна та Політика
2007
Уряд вирішив здерти з імпортерів і дилерів автомобілів «три шкури». Перші дві у вигляді «податку на розкіш» та акцизний збір народні депутати затвердили ще торік. Третю «шкуру» – податок на імпорт – Кабмін затвердив минулого тижня.
Стільки податків автомобільний рітейл не платив ще ніколи. Hubs прикинув, на що може розраховувати бюджет. Результати невтішні: при збереженні темпів продажів машин скарбниця заробить не більше $35 млн.
Формула
Щоб оцінити доходи бюджету в 2015-му, потрібно прикинути, скільки машин зможуть продати дилери до кінця року. Січневі продажі показують, що рік буде далеко не найкращим. У першому місяці через автосалони пройшло близько 2500 автомобілів. Це найгірший результат з 1998 року.
У порівнянні ж з рекордним для українського авторинку 2008-му, продажі впали майже в 19 разів – п’ять років тому в січні українці купили більше 47 000 автомобілів.
Самі автодилери не чекають від року нічого хорошого. За прогнозами Артема Ткаченка, голови правління «ВіДі АвтоСіті», в 2015-му в Україні буде продано близько 50 000-60 000 автомобілів. «Це стане найгіршим результатом з кінця минулого століття», – зазначає топ-менеджер.
Скільки принесе податок
Податок на імпорт прописаний в урядовому законі, покликаному стабілізувати платіжний баланс України. У документі визначено категорії товарів, з яких збиратимуть на митниці від 5% до 10%.
Автомобілі потрапили в категорію «п’ятивідсоткових» платників податків.
Припустимо, що збудеться оптимістичний прогноз глави «ВіДі АвтоСіті», і українським дилерам за підсумками 2015 вдасться продати 60 000 автомобілів. При цьому не всі вони будуть імпортовані. Виходячи зі статистики «Укравтопрому», близько 10% автомобілів, проданих в минулому році, – вітчизняні. В основному зібрані на запорізькому автозаводі.
Тобто в 2015 році в Україні ввезуть близько 50 000 автомобілів. Прикинути надходження до бюджету можна спираючись на досвід минулих років. Наприклад, минулого року, за даними «Укравтопрому», в Україну ввезли близько 146 тисяч машин на $1,6 млрд.
Якщо митна вартість автомобілів залишиться на рівні минулого року, то в 2015 році в Україну їх ввезуть приблизно на $548 млн. А значить податок на імпорт авто за результатами року складе $27,4 млн.
Дохід від «розкоші»
Так званий «податок на розкіш» з’явився після прийняття нового податкового кодексу. Ще наприкінці минулого року Верховна рада проголосувала за те, щоб доповнити кодекс нормою, яка б зобов’язувала платити додатковий збір власників «розкішного» транспорту.
Розкішними в документі названі автомобілі не старше п’яти років з об’ємом двигуна від 3 літрів. З 1 квітня цього року кожен власник такого авто повинен буде платити в казну 25 000 гривень щорічно, поки його «сталевому коню» не стукне 6 років.
Іншими словами, якщо ви купили нову машину з двигуном на три літри і більше, то за перші п’ять років володіння ним податкова візьме з вас 125000 гривень, як з власника розкішного транспорту.
За підрахунками Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД), з уже проданих в Україні автомобілів під податок на розкіш потрапляє близько 5500 автомобілів.
Нових «жертв» небагато. За словами генерального директора ВААІД Олега Назаренка, продажі автомобілів з великим об’ємом двигуна практично зупинилися. «Імпортери перестали їх возити, так як є ризик, що автомобіль не продасться”, – пояснює голова асоціації.
За даними ВААІД, частка «розкішних» авто – з двигуном від трьох літрів – в продажах за 2014-й склала близько 5%. Цього року показник буде явно нижче. Але навіть якщо допустити що він буде на тому ж рівні, то все одно автосалони не продадуть більше 2 500 авто, що потрапляють під новий податок.
У підсумку виходить, що цього року навіть при найоптимістичніших прогнозах продажів, під «податок на розкіш» потрапляє не більше 7000 машин. А значить в казну він принесе максимум 175 млн гривень, або $5,3 млн (за курсом 33 гривні за долар).
Скільки принесуть акцизи
Акцизний збір – ще одна норма нового податкового кодексу. З 1 січня його збирають з імпортерів мікроавтобусів та вантажівок.
Податок нараховується із розрахунку об’єму двигуна. За даними компанії Akkerman Bus, що спеціалізується на комерційному транспорті, в основному в Україну везуть автобуси з обсяг мотора 2,2-2,5 літра. Акцизний збір з таких машин складе, відповідно, 25-27 доларів за штуку.
Якщо вірити статистиці «Укравтопрому», в Україні частка комерційного транспорту в структурі продажів автомобілів не перевищує 8%. А під акциз потрапляє і зовсім менше 3%. З урахуванням прогнозів на 2015 рік, це близько 1500 машин. Тобто сума акцизного збору в цьому році складе $40 500.
В цілому три нових податки принесуть до бюджету близько $33 млн.
Віталій Ермаков
За матеріалами:
Hubs
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас