Для ухилення від нового податку українці переобладнують авто — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Для ухилення від нового податку українці переобладнують авто

Технології&Авто
7301
Не встиг новий транспортний податок вступити в силу, а експерти і водії заговорили не тільки про його неефективність, але і про способи його елегантно обходити, зізнався «Вістям» генеральний директор AUTO-Consulting Олег Омельницький.
Нагадаємо, що транспортним податком з 1 січня 2015 обкладаються автомобілі з об’ємом двигуна від 3 літрів. Власникам таких автомобілів доведеться протягом 5 років щорічно платити податок у розмірі 25 тис. грн. разом – 125 тис. грн доплати «за розкіш».
Але автовласники знають, що поняття «об’єм двигуна» і «розкіш» не завжди збігаються. Наприклад, в категорію «більше 3 л» потрапляють як дійсно дорогі авто (вартість яких обчислюється в мільйонах гривень), наприклад, Porsche Cayenne, Audi Q7, BMW 7-ї серії і Mercedes-Benz ML, так і моделі середньої цінової категорії, наприклад , Nissan Murano, Toyota Camry або Honda Accord, які зараз стоять 550-600 тис. грн. До того ж, зовсім не логічно, коли власник Cadillac Escalade з 6-літровим мотором заплатить стільки ж, скільки господар Nissan Murano з 3,5-літровим мотором тільки тому, що авторам цього закону здалося, що вони рівні.
Двигуни підженуть під податок
Автовласники стали активно шукати способи піти від податку. «Ризикнемо припустити, що допомагати покупцям будуть і самі автовиробники: вже в наступних партіях вони можуть трохи змінити обсяги двигунів, скажімо з 3040 см3 на 2999 см3. І нічого незаконного в цьому не буде», – зазначив «Вістям» Омельницький.
До речі, фахівці, критикували «об’ємний» критерій визначення розкішності авто, посилаючись на загальносвітову тенденцію модернізації двигунів, яка дозволяє збільшувати їх потужність при невеликих обсягах. Наприклад, у Києві нещодавно пройшла презентація двигуна Renault, який при обсязі 2,4 л він видає 750 кінських сил.
Так що, в принципі, достатньо звернути увагу на обсяг менше 3 л в модельній «лінійці» і спокійно їздити на преміальному автомобілі, не заплативши ні копійки податку. Притому, абсолютно на законних підставах. Серед преміальний марок, які при ціні в 50 тис. євро не потрапляють під податок на багатство Audi Q7, Audi A7, Audi A8, BMW X6, Cadillac SRX, Infiniti FX, Mercedes-Benz ML, Mercedes-Benz GL і навіть Mercedes-Benz S-клас 3,0 л.
Зате автомобілі, об’єм двигуна яких перевищує 3 тис. куб. см, можуть взагалі перестати завозити в Україну через різке падіння попиту. «Кому охота переплачувати 25 тис. грн?» – Зазначив «Вістям» гендиректор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
Також через введення акцизного збору в Україні можуть перестати завозити дизельні автомобілі – їх ціна з 1 січня підстрибнула на 3000 євро (розмір акцизного збору змінами до Податкового кодексу підвищили з 1,09 євро до 2,209 за куб)
Всіх не переміряють
Втім, допомогти піти від податку можуть і дилери іномарок. «Для цього достатньо всього лише знизити в документах об’єм двигуна імпортованих автомобілів. Хоча це незаконно і всі ризики на себе в цьому випадку бере продавець », – говорять аналітики. Хоча ризики досить істотні. «Не можна забувати, що, за чинним Кримінальним кодексом, підробка документів карається штрафами від 1,7 тис. грн. до тюремного ув’язнення – 2-5 років (залежно від тяжкості злочину). На три роки можуть посадити і за ухилення від оподаткування », – пояснив« Вістям »ситуацію старший партнер адвокатської компанії« Кравець та Партнери»Ростислав Кравець.
Ще один не зовсім законний спосіб – провести фіктивну заміну двигуна: написати заяву в ДАІ про зміну двигуна на мотор меншого обсягу. «Для цього буде потрібно принести папір з СТО, де це нібито буде зроблено. Папір обійдеться приблизно в 2,5 тис.грн », – розповіли «Вістям ».
А якщо, припустимо, двигун 3500 см3 міняти на 2995 см3, потрібно взяти експертний висновок. І проблем з цим немає: воно коштує приблизно 400 грн. «Причому, змінювався чи двигун насправді, нікого не цікавить», – стверджує Назаренко.
Перейти на електрику
Можна нічого не підтасовувати, і насправді зробити заміну движка. Але, по-перше, двигун, що встановлюється, повинен бути передбачений заводом-виробником. А по-друге, вартість нового «серця» для машини, наприклад, для автомобіля Nissan, становить близько 30% ціни автомобіля.
А ось встановлення газобалонного обладнання виводить автомобіль з категорії «розкішних», адже в законі чітко вказано – податком обкладаються бензин і дизель.
Можна вчинити ще більш радикально: переобладнати авто в електрокар і легалізувати зміни в ДАІ. Але мінімальна вартість таких робіт обійдеться приблизно в $ 7 тис. (Близько 116 тис. грн). Якщо брати до уваги тільки економію на податку, то вона не вражає, зате потім можна буде заощадити на дорогому бензині.
Заможні громадяни можуть просто купити електромобіль Tesla Model S за $110-145 тис. (Залежно від комплектації і жадібності продавця) і зовсім залишити державу без податку.
Виходячи з усього вищесказаного, вважають експерти, податок на розкіш якщо взагалі буде працювати, то вже точно не дасть очікуваного економічного ефекту. «Через два-три роки за різними схемами з-під його дії просто виведуть всі машини», – вважає Олег Омельницький.
Денис Вергун, Олена Лисенко
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас