Аеропорт "Бориспіль" має розвиватися за рахунок зростання неавіаційних доходів - Мініфраструктури — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Аеропорт "Бориспіль" має розвиватися за рахунок зростання неавіаційних доходів - Мініфраструктури

Казна та Політика
285
Комісія Міністерства інфраструктури України 12 січня підвела підсумки та презентувала колективу аеропорту “Бориспіль” (Київ), найбільшого в країні, результати аналізу діяльності підприємства.
“В аеропорту” Бориспіль “існує комплекс проблем, в аеропорт інвестовано величезну кількість коштів, які необхідно обслуговувати. Завдяки цим кредитам ми змогли провести Євро-2012, але зараз вони використовуються неефективно, і досі менеджмент аеропорту не звертав уваги на неавіаційні доходи. Втім, у “Борисполя” в цьому є значний потенціал “, – цитується в повідомленні Міністерства інфраструктури його голова Андрій Пивоварський.
Як пояснив перший заступник міністра Володимир Шульмейстер, слова якого також наведені в повідомленні, експертна комісія проаналізувала роботу аеропорту за останні шість років, порівнявши його основні показники з результатами діяльності провідних аеропортів світу і позначивши ключові проблеми підприємства. Зокрема, йдеться про відсутність чіткої стратегії розвитку, неефективності будівництва та закупівель, падінні операційних і фінансових показників, низькому рівні прибутковості, неефективній структурі доходів і завищених витратах, проблемах з оборотним капіталом, небезпечному рівні кредитної завантаженості, формальності контролю якості служб, відсутності гнучкості в конкурентній боротьбі та ін.
Згідно з даними, які містяться в презентації поточного стану справ в аеропорту, оприлюдненій на веб-сайті Мінінфраструктури, на основі звіту компанії Deloitte, даних аеропорту, розрахунків міністерства, за період 2009-2014 років в аеропорт інвестовано $ 600 млн.
Однак, основні реалізовані проекти мають обмежене використання або не функціонують, ряд проектів не доведений до логічного завершення, виявлено факти неефективності в будівництві, інвестиції здійснювалося переважно за рахунок кредитних коштів.
Так в термінал “D” аеропорту інвестовано $ 429 млн, проте він використовується на 27%. У термінал “F” інвестовано $ 40 млн за період 2009-2014 років, в термінал “В” – $ 19 млн, паркінг – $ 33 млн: ці об’єкти в даний час не використовуються.
“При цьому за період 2009-2014 років чистий дохід зріс лише на 5%, операційний прибуток (EBITDA) – лише на 4%, зовнішній фінансовий борг за цей період зріс на 180%, співвідношення фінансового боргу до EBITDA становить 3,9 рази” , – констатується в презентації.
Для подолання вищезазначених проблем комісія запропонувала план дій на короткострокову і середньострокову перспективи.
“По-перше, необхідно збільшити доходи від неавіаційної діяльності, за рахунок чого функціонують всі аеропорти світу. Це торгівля і сфера харчування, додаткові послуги – паркінг, таксі та реклама. Надалі – робота по збільшенню кількості рейсів, транзитних перевезень, обробки вантажів. Крім того, слід оптимізувати операційні витрати і структуру управління, перейти на якісне бюджетування витрат і управління фінансами “, – сказав В.Шульмейстер.
Ці завдання Мінінфраструктури буде вирішувати разом з новим керівником аеропорту “Бориспіль”.
Як повідомлялося, формування кандидатського пулу на посаду генерального директора аеропорту триватиме до 19 січня. Міністр інфраструктури висловив сподівання, що новий керівник аеропорту буде обраний на початку лютого.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас