Чистий дохід аеропорту "Бориспіль" в 2014 році скоротився на 19% — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чистий дохід аеропорту "Бориспіль" в 2014 році скоротився на 19%

Казна та Політика
141
Чистий дохід міжнародного аеропорту “Бориспіль” (Київ) в 2014 році скоротився на 19% порівняно з 2013 роком – до $130 млн.
Такі дані містяться в презентації поточного стану справ в аеропорті, оприлюдненій на веб-сайті Міністерства інфраструктури України, на основі звіту компанії Deloitte, даних аеропорту, розрахунків міністерства.
Скоригований показник EBITDA за рік склав $73 млн, що на 5,8% вище показника за попередній рік.
У структурі доходу, виходячи з суми в $130 млн, авіаційні доходи становлять $102 млн, неавіаційні – $28 млн. У структурі операційних витрат з $55 млн $35 млн займають витрати на персонал, $20 – інші витрати, в структурі неопераційних витрат з $176 млн $31 млн займає амортизація, $16 млн – фінансові витрати, $129 млн – неопераційні курсові різниці.
В цілому, згідно презентації, виходячи з наведених даних, в 2014 році аеропорт отримав чистий збиток у розмірі $102 млн.
Чистий дохід на одного пасажира в аеропорту “Бориспіль” в минулому році склав $19 при середньому показнику по міжнародним аеропортам в $29,6; показник EBITDA на одного пасажира склав $10,6 при середньому показнику $13,6.
За даними презентації, заборгованість аеропорту за підсумками 2014 становить $286 млн, до 2019 року її планується скоротити в 2,2 рази -до $129 млн. У даний час заборгованість аеропорту з розрахунку на одного його працівника становить 1 млн грн. Зокрема, в 2015-му передбачається погасити $63 млн заборгованості, в 2016-му – $47 млн, в 2017-му – $31 млн, в 2018-му – $15 млн.
Як повідомлялося з посиланням на міністра інфраструктури Андрія Пивоварського, в аеропорту “Бориспіль” існує комплекс проблем.
“В аеропорт інвестовано величезну кількість коштів, які необхідно обслуговувати. Завдяки цим кредитам ми змогли провести Євро-2012, але зараз вони використовуються неефективно. Дотепер менеджмент не звертав уваги на неавіаційні доходи. Втім, у” Борисполя “в цьому є значний потенціал “, – сказав він.
За словами першого заступника міністра Володимира Шульмейстера, експертна комісія проаналізувала роботу аеропорту за останні шість років, порівнявши його основні показники з результатами діяльності провідних аеропортів світу і позначивши ключові проблеми підприємства. Зокрема, йдеться про відсутність чіткої стратегії розвитку, неефективність будівництва та закупівель, падіння операційних і фінансових показників, низький рівень прибутковості, неефективній структурі доходів і завищених витрат, проблеми з обіговим капіталом, небезпечний рівень кредитної завантаженості, формальність контролю якості служб, відсутність гнучкості в конкурентній боротьбі та ін.
Для подолання цих проблем комісія запропонувала план дій на короткострокову і середньострокову перспективи. “По-перше, необхідно збільшити доходи від неавіаційної діяльності, за рахунок чого функціонують всі аеропорти світу. Це – торгівля і сфера харчування, додаткові послуги – паркінг, таксі, реклама. Надалі – збільшення кількості рейсів, транзитних перевезень, обробка вантажів. Крім того, слід оптимізувати операційні витрати і структуру управління, перейти на якісне бюджетування витрат і управління фінансами “, – сказав В.Шульмейстер.
Ці завдання Мінінфраструктури буде вирішувати разом з новим керівником аеропорту “Бориспіль”.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас