Турки можуть побудувати одну 3G-мережу для всіх українців — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Турки можуть побудувати одну 3G-мережу для всіх українців

Фондовий ринок
2262
Ліцензію на зв’язок третього покоління (3G, UMTS) може отримати інфраструктурний оператор. 30 грудня 2014 «УкрТАУЕР», дочірня компанія турецького холдингу Turkcell, звернулася за роз’ясненнями до Національної комісії з питань регулювання зв’язку та інформатизації щодо майбутнього конкурсу. Компанію цікавило, чи може вона брати участь на аукціоні одночасно з ще одним українським оператором, в якому Turkcell, контролює 55% – «Астеліт» (life, що залишилися 44% належить СКМ). Менеджер з розвитку бізнесу «УкрТАУЕР» Віталій Ізгорев повідомив «Капіталу», що компанія дійсно вивчає можливість участі в конкурсі. Таку ж відповідь дала і менеджер з корпоративних комунікацій Turkcell Хандо Асік. Нагадаємо, регулятор запланував тендер на 16 лютого.
Далеко не новачок
У відповідному листі регулятор зазначив, що в разі перемоги на конкурсі «УкрТАУЕР» може знадобитися дозвіл АМКУ. Яких-небудь особливих рекомендацій та приписів комісія не дала. Це листування може свідчити про те, що у турецького холдингу є наміри спробувати свої сили самостійно на українському ринку, без партнера по life – СКМ. Turkcell вивів «УкрТАУЕР» на вітчизняний ринок ще наприкінці 2008 р. За цей час компанія побудувала в Україні близько 400 веж для розміщення антен, які орендують «Астеліт» (life), «МТС Україна», «Київстар» та «Інтертелеком». Кожна така вежа обійшлася компанії в $70-100 тис. Крім того, «УкрТАУЕР» займається розгортанням і здачею в оренду систем покриття всередині великих будівель: ТРЦ Ocean Plaza, БЦ «Гуллівер», ТРЦ «Атмосфера» та інших об’єктів. Турецький інфраструктурний гравець також був зацікавлений у викупі вишок стільникових гравців, а також державного Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення.
База – Ахметова, гроші – турків
Як раніше розповідав «Капіталу» гендиректор «УкрТАУЕР» Зафер Озбей, компанія давно чекала 3G. Адже будівництво нових мереж спричинило б за собою нові підряди по інфраструктурі. Намір компанії окремо взяти участь у конкурсі може також вказувати не на розбіжності турків з Рінатом Ахметовим, а навпаки на нову сферу співпраці. У грудневому інтерв’ю «Капіталу» екс-голова «Укртелекому» Олександр Барінов розповідав, що новим напрямком діяльності компанії стане здача в оренду готових майданчиків для телеком-операторів з уже підведеними комунікаціями, електроживленням. Днями один з менеджерів «Укртелекому» повідомив виданню, що «УкрТАУЕР» ініціював з оператором фіксованого зв’язку переговори про використання його об’єктів. Власник «Укртелекому» – СКМ – може налагодити співпрацю з турецькою структурою, що має можливість інвестувати мільйони доларів у розвиток мережі для подальшої оренди мобільним операторам. Від такої співпраці можуть виграти всі учасники схеми. Фіксований оператор Ахметова отримає нове джерело високомаржинального доходу, мобільні оператори – можливість спільної оренди 3G-мережі у «УкрТАУЕР», а турецька компанія в свою чергу – масштабний розвиток на новому ринку.
Маркетинг замість масштабу
Економічна ситуація в Україні буквально підштовхує його гравців будувати нові 3G і 4G спільно. Тільки в цьому випадку вони зможуть відбити інвестиції в проект і не встановлювати високі тарифи на 3G. «Приклади співпраці при будівництві та експлуатації телеком-інфраструктури є і в світі, і в Україні. Зокрема у нас з “Київстаром” є програма спільного використання сайтів 2G. Але відносно 3G ніяких спільних планів або проектів не існує », – розповідає начальник відділу зв’язків з громадськістю «МТС Україна» Вікторія Рубан.
Для того щоб налагодити таку співпрацю при спорудженні нових мереж, а тим більше почати орендувати мережу нового покоління у стороннього гравця, великим мобільним операторам доведеться відмовитися від важливої переваги і помітно підкоригувати політику конкурентної боротьби. Адже зараз «Київстар» і «МТС Україна» мають найбільші стільникові мережі. Конкурентам доведеться вкладати ще десятки або навіть сотні мільйонів доларів інвестицій, щоб досягти пропорційного покриття. У разі ж спільної оренди поріг виходу на ринок зменшується. З’являється можливість для зростання мереж life і «Трімоб». Такий розвиток подій може виявитися не по душі лідерам ринку. Доведеться робити основну ставку вже не на масштаби, а на набір послуг, ціну і їх якість. Одним словом, на маркетинг.
З іншого боку якщо «УкрТАУЕР» отримає ліцензію, він зможе покривати не всю Україну, створюючи конкуренцію іншим ліцензіатам, а споруджувати вежі в регіонах, куди поодинці мобільникам буде не вигідно йти. Це міста з населенням менше 50 тис жителів, СМТ і села.
Стас Юрасов
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас