«Аерофлот» зібрався компенсувати «пролітні» гроші платною їжею і безповоротними квитками — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

«Аерофлот» зібрався компенсувати «пролітні» гроші платною їжею і безповоротними квитками

Світ
1267
Якщо «Аерофлот» втратить транссибірські роялті, він може для компенсації втрат збільшити число безповоротних квитків, скасувати безкоштовне харчування і найняти іноземних пілотів. Про це топ-менеджери «Аерофлоту» розповіли на телефонній конференції для інвесторів.
«Аерофлот» може втратити прогонові гроші, якщо Росія ухвалить рішення обмежити або заборонити транзитні польоти європейських авіакомпаній з Європи до Азії через свою територію. Про те, що таке питання обговорюється урядовими чиновниками, повідомляло минулого тижня агентство Bloomberg з посиланням на свої джерела. За домовленістю, яка існує з 1970-х років, за проліт над територією Росії європейські авіакомпанії платять «Аерофлоту».
Заборона на польоти іноземних авіакомпаній над територією Росії може привести до втрати $ 250-300 млн виручки «Аерофлоту», оцінив аналітик Raiffeisenbank Костянтин Юмін. Таку ж оцінку «прогонових» – близько $ 300 млн на рік – приводив в кінці 2012 року журнал Forbes з посиланням на свої джерела. Операційний прибуток групи «Аерофлот» в 2013 році склав близько $ 630 млн. У вівторок «Аерофлот» провів телефонну конференцію для інвесторів, на якій розповів, що збирається робити, якщо втратить прогонові гроші: збільшити число безповоротних квитків, скасувати безкоштовне харчування і найняти іноземних пілотів. Про цю конференцію РБК розповіли двоє її учасників.
Поправки до Повітряного кодексу та авіаційні правила дають можливість застосовувати нововведення всім авіакомпаніям.
Приміром, з 21 червня російські перевізники можуть продавати пасажирам неповоротні авіаквитки. Передбачалося, що вони будуть дешевші за звичайні на 10-15%, говорила раніше РБК аналітик ІК «Регіон» Алла Юрова.
«Аерофлот» в кінці червня зробив безповоротними тарифи груп «Бюджет» та «Промо» за всіма напрямками. Після введення неповоротних тарифів середня вартість авіаквитків економкласу «Аерофлоту» знизилася на 15%, сказав представник компанії.
Наприкінці червня Держдума також ухвалила в першому читанні законопроект, який дозволяє авіакомпаніям брати додаткову плату за провезення багажу, вага якого перевищує 10 кг. Але якщо «Аерофлот» вирішить скористатися цією можливістю, ціни на квитки можуть зберегтися на колишньому рівні, побоюється Фаминский. При цьому не зовсім зрозуміло, які ціни перевізник може встановити на провезення багажу, каже він. Зараз норма для другого місця багажу вагою до 23 кг становить € 50, і при перельоті Москва – Санкт-Петербург і назад ця доплата збільшує вартість квитка майже в два рази, пояснює Фаминский. Для порівняння, вартість провезення 20 кг багажу у лоукостера Flydubai – близько € 10.
Крім того, з цього року у авіакомпаній з’явилася можливість скасувати і безкоштовне харчування на борту. Витрати на бортове харчування у «Аерофлоту» в 2013 році порівняно з попереднім зросли майже вдвічі, до 5 млрд руб., випливає зі звітності компанії за МСФЗ за 2013 рік.
Нарешті, ще одна можливість з «лоукост-пакета» передбачає допуск іноземних пілотів на рейси російських авіакомпаній. Цей захід дозволить перевізникам знизити дефіцит командирів повітряних суден і тим самим обмежити темпи зростання їх заробітної плати, пояснює Юрова. Але винагороду пілотам «Аерофлоту» не підвищували з серпня 2012 року, стверджує президент Шереметьєвської профспілки льотного складу (ШПЛС) Ігор Дельдюжов. Тоді індексація була не більшою 5%, говорить він. За його оцінкою, заробітна плата іноземних пілотів становить близько € 15 тис. Середня заробітна плата пілота «Аерофлоту» при цьому – близько $ 10 тис. на місяць, і у вартості квитка вона становить не більше 3%, говорить Дельдюжов. Командир повітряного судна «Аерофлоту» отримує сьогодні 420 тис. руб. на місяць, говорив Савельєв на зустрічі з Володимиром Путіним у 2012 році. «Це, за мінусом податків, зарплата пілота авіакомпанії Lufthansa», – порівнював він.
Якщо «Аерофлот» буде активно користуватися всіма технологіями лоукостера, його додаткова виручка перекриє всі роялті, які компанія отримує від зарубіжних перевізників, вважає головний редактор галузевого агентства «Авіапорт» Олег Пантелєєв. У лідерів американського і європейського ринків на додаткові послуги може припадати близько 50% виручки. Пасажирам від цього тільки плюс: вони самі зможуть впливати на вартість перельоту, вибираючи тільки ті послуги, які їм дійсно потрібні, вважає експерт.
За матеріалами:
РБК daily
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас