Як Panasonic вирощує хайтек-овочі в Сінгапурі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як Panasonic вирощує хайтек-овочі в Сінгапурі

Аграрний ринок
1186
Японська Panasonic демонструє амбіції на сільськогосподарському ринку Сінгапуру. Компанія використовує високотехнологічні активи для вирощування овочів, які згодом продаються на місцевому ринку.
Останнім часом японські IT-гіганти прагнуть вивозити виробництво мікросхем в країни, де це обходиться найдешевше. Насамперед йдеться про дешевизну робочої сили. У зв’язку з цим виробники намагаються знайти економічно виправдане застосування порожнім корпусам будівель, де встановлена просунута система контролю температури та якості повітря.
У багатьох випадках в таких активах розміщуються багатоярусні ферми, що дозволяють вирощувати в стислі терміни овочі типу редиски та салату.
Інформаційне агентство Reuters повідомляє, що Panasonic також використовує подібну схему. Компанія приступила до продажів овочевої продукції на ринку Сінгапуру, вирощеної на місцевому підприємстві.
Багатоярусні грядки освітлюються спеціальними лампами, мікроклімат і вологість контролюються автоматикою, доступ людей на ці ферми обмежений лише обслуговуючим персоналом. На підприємстві вже вирощуються 10 сортів овочів загальним обсягом 3,6 тонн на рік, всі вони надходять у магазини Сінгапуру.
Невелика густонаселена країна намагається знизити ступінь залежності від імпорту продуктів харчування за рахунок розвитку місцевого виробництва швидкопсувних товарів типу овочів, риби та яєць. Поки Сінгапуру доводиться до 90% продуктів харчування імпортувати.
До 2017 року Panasonic сподівається освоїти вирощування 30 видів овочів на своїх сінгапурських підприємствах і зайняти 5% місцевого ринку. Вирощені в країні овочі виявляються вдвічі дешевшими від імпортованих з Японії.
Втім, не завжди це правило працює: як показує досвід інших виробників, деякі види місцевої сільгосппродукції пропонуються за ціною в два з гаком рази вищою від тих, що ввозяться з сусіднього Китаю.
Розвиток просунутого сільського господарства заохочується сінгапурським урядом, а Panasonic за рахунок освоєння нових ринків знижує залежність від традиційних напрямків діяльності.
Нагадаємо, що американський виробник електромобілів Tesla Motors минулого тижня домовився з Panasonic про інвестиції у власний завод з виробництва акумуляторів. За даними видання, на початковому етапі Panasonic вкладе в цю фабрику, іменовану як Gigafactory, від 20 млрд до 30 млрд ієн ($196-295 млн).
Побудувати Gigafactory компанія Tesla планує до 2017 р., хоча місце будівництва ще не вибрала. На цьому підприємстві буде налагоджено випуск літій-іонних батарей: очікується, що через шість років цей завод буде виробляти акумулятори, достатні для оснащення 500 тис. електромобілів на рік.
Сумарні інвестиції в цю фабрику складуть $5 млрд, де $1 млрд виділить Panasonic. Раніше повідомлялося, що японська компанія хоче бути єдиним постачальником акумуляторних елементів для Gigafactory.
У Tesla сподіваються на тісну співпрацю з Panasonic, проте в ЗМІ неодноразово проходила інформація про те, що автовиробник веде переговори з іншими учасниками ринку акумуляторів, включаючи Samsung SDI і LG Chem.
За матеріалами:
Вєсті Економіка
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас