Скандальний закон в США: у кого гроші, тому трафік — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Скандальний закон в США: у кого гроші, тому трафік

Світ
1870
У США може бути прийнятий закон про “мережеву нейтральність”, який повністю змінить інтернет-ринок. Федеральна комісія з комунікацій запропонувала американській публіці оцінити проект, в рамках якого інтернет-провайдери зможуть продавати окремим веб-сайтам додаткову швидкість, забезпечуючи їм конкурентну перевагу.
Йдеться про практику, яка вже давно існує, але поки не стала повсюдною і не закріплена спеціальним законом. Ми вже писали про окремі приклади, приміром про договір між Apple і Comcast. Головною метою Apple є відділення трафіку, необхідного для забезпечення роботи Apple TV, від загального потоку даних в інтернеті. Іншими словами, компанія хоче позбутися так званих “вузьких місць” і сподівається, що Comcast надасть їй необхідну для цього інфраструктуру, зокрема оптоволоконну мережу.
Еволюція ринку чи вимивання дрібних гравців?
Федеральна комісія з комунікацій тепер намагається створити єдину систему регулювання в рамках закону, який поки що викликає у публіки суперечливі почуття. Цілком можливе виникнення дисбалансу на ринку, коли великі гравці отримають можливість домагатися більш якісної передачі трафіку і за замовчуванням забезпечать користувачам більш плавну роботу. Водночас дрібні компанії не здатні будуть платити інтернет-провайдеру і позбудуться клієнтів за поганої якості з’єднання.
Автори законопроекту стверджують, що його мета полягає не в цьому. Уявімо собі, що Netflix виплачує гроші провайдеру Verizon і той надає стрімінговому сервісу більш широкий канал. Тобто компанія, яка дійсно потребує більш широкого каналу, отримує його, і співпраця з провайдером допомагає забезпечити максимально високу якість послуг. Нагадаємо, що і приклад Netflix не з області фантастики, а швидше за все, цілком реальна історія. Нещодавно ми писали, що Netflix, згідно з інформацією Bloomberg, погодилася платити інтернет-провайдеру кілька мільйонів доларів щорічно, щоб їх трафік передавався швидше. А до цього подібні угоди з найбільшим провайдером США уклали Google і Facebook.
Законопроект буде обговорюватися відкрито протягом 120 днів. Проти нього виступають демократи, декілька компаній Кремнієвої долини і адвокати, що відстоюють права споживачів. Наприкінці року буде опублікована фінальна версія закону, який може до цього часу істотно змінитися. Вже відомо, що в проект внесено низку поправок, зокрема інтернет-провайдери не зможуть блокувати сайти, які не платять їм за трафік, вимагаючи гроші.
Демократи проти
“Я б вчинила інакше. Я б витратила час на те, щоб оцінити наслідки такого кроку. Мені здається, той розумовий процес, який привів нас до того, щоб сьогодні обговорювати подібне правило, був помилковим”, – заявила представник Демократичної партії Джессіка Розенуорсел.
А от голова Федеральної комісії з комунікацій Том Уілер стверджує, що нове регулювання дозволить модернізувати ринок, якщо будуть виключені приклади нечесної або “комерційно необґрунтованої практики”. Що ж, після цього коментаря виникає кілька питань: по-перше, цікаво, чи зможе комісія простежити за цією “комерційно необґрунтованою практикою” і чи не стане “комерційно обґрунтована практика” нечесною.
Удар по правах споживачів?
Адвокати на захист прав споживачів сумніваються в здатності комісії відстежувати всю нелегальну або небажану активність, а також у тому, що регулятору вдасться забезпечити споживачам гідний рівень обслуговування з боку інтернет-компаній в умовах нового регулювання. Комісія з комунікацій розглядатиме лише ті скарги, які подаються безпосередньо, а інтернет-користувачі і дрібні гравці мережевого ринку, швидше за все, далеко не завжди готові будуть повідомляти про свої проблеми.
За матеріалами:
Вєсті Економіка
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас