Російський ринок пива скоротився на 5% за 4 місяці
Ринок пива в Росії в I кварталі 2014р. скоротився на 5% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Подібна оцінка представлена в опублікованих 7 травня матеріалах данської пивоварної компанії Carlsberg.
Як причини скорочення попиту на пиво в компанії назвали закриття кіосків, макроекономічну нестабільність і непереконливе економічне зростання. При цьому Carlsberg вдалося збільшити свою частку на російському ринку на 0,2 п.п. – до 38,4% (за відомостями Nielsen Retail Audit, Urban & Rural Russia). Цього вдалося домогтися завдяки продажам пива під брендами “Балтика 7”, “Балтика 9” і “Жигулівське”. Carlsberg є найбільшим акціонером пивоварної компанії “Балтика”, яка вважається провідним виробником пива в Росії.
За перші три місяці 2014р. відвантаження пива в Східній Європі (куди входять російські та українські ринки) скоротилася на 7% – до 7,7 млн гектолітрів.
За підсумками 2014р. компанія передбачає зниження ринку пива в Росії за обсягом відвантаження на 5%, в той час як раніше зниження за підсумками року оцінювалося на 2,5%. У грошовому вираженні російський ринок має зрости.
Всього в першому кварталі 2014р. Carlsberg продав 27,4 млн гектолітрів пива, що на 0,9 млн гектолітрів менше, ніж за підсумками першого кварталу 2013р. Carlsberg належать такі бренди, як Tuborg, Kronenburg, Carlsberg та ін
Скорочення російського ринку пива було відзначено не тільки датською компанією. У лютому інша велика пивоварна компанія – голландський Heineken – повідомила, що списала 102 млн євро вартості своїх російських активів через погіршення ринку пива. Серед причин в Heineken вказали збільшення акцизів і обмеження комерційної свободи пивної галузі.
Наприкінці 2013р. стало відомо, що ще один лідер російського пивного ринку – турецька компанія Anadolu Efes – збиралася призупинити один зі своїх заводів. У компанії тоді підкреслили, що за останні п’ять років російський ринок пива просів на 20%.
За матеріалами: РБК
Поділитися новиною