Глибокі кишені Apple: на що витратити $159 млрд? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Глибокі кишені Apple: на що витратити $159 млрд?

Фондовий ринок
1244
У високотехнологічних гігантів є одна проблема, яку хотіла б мати будь-яка компанія: великі запаси готівки. Компанії, чия діяльність не лежить у сфері фінансів, в сукупності володіють запасом кеша в розмірі $1640 млрд, говориться у звіті Moody’s Investors Service за минулий рік. Причому більша частина з цих коштів припадає на хайтек компанії, таких як Apple, Google і Microsoft.
Очолює список Apple з кешем в розмірі $159 млрд. І Apple переважно залишає цей “скарб” недоторканим, при цьому не кажучи чому. Близько 10 років тому, коли iPhone ще тільки готувався до релізу, запас готівки у “яблучників “ був в рази скромніший – $5,5 млрд.
Економіст Джон Майнард Кейнс стверджує, що у компаній є як мінімум три основні причини, щоб збирати кошти: для проведення різних щоденних транзакцій, для захисту у разі уповільнення темпів розвитку бізнесу і для можливих інвестицій, якщо випаде підходяща нагода.
Звичайно, Apple не витрачає запаси готівки на угоди з придбань. Більше того, порівняно зі своїми “колегами по цеху” компанія витрачає зовсім небагато на купівлю сторонніх технологій.
Наприклад, Google витратила мільярди на роботів, відеопортали, безпілотні автомобілі та системи штучного інтелекту. Amazon купувала стартапи в сфері електронної комерції та виробників компонентів, а також компанії, що виробляють робототехніку. А Facebook за останні 2 місяці виклала понад $20 млрд за месенджер Whatsapp і Oculus VR, що виробляє технології віртуальної реальності.
Apple обмежилася придбанням компанії AuthenTec, що розробляє сканери відбитків пальців, стартапу, відповідального за голосового помічника Siri, та аналітичної компанії Topsy. При цьому жодна з сум угод не дотягує навіть до $1 млрд. Та й покупки у Apple нудні: майже все йде на модернізацію iPhone. А як же веселощі – всілякі роботи, машинки і шоломи віртуальної реальності?
В інтерв’ю The Wall Street Journal гендиректор Apple Тім Кук сказав, що компанія придивляється до великих гравців ринку, але не буде скуповувати стартапи і технології тільки заради того, щоб що-небудь купити: “Гроші нам кишеню не палять, тому ми дотримуємося стратегії почекати і добре подумати, перш ніж зробити вибір”.
Але гроші Apple палять кишені інвесторів, які хочуть, щоб купертинський гігант використовував кошти на виплату дивідендів, зробив зворотний викуп акцій або і те й інше. Рівень квартальних дивідендів Apple вирішила не підвищувати, незважаючи на вимоги деяких відомих акціонерів, зокрема мільярдера Карла Айкана, активніше виплачувати гроші.
Айкан довів обсяг своїх інвестицій в Apple приблизно до $3,6 млрд. Інвестор активно намагається переконати керівництво Apple збільшити обсяг програми з викупу акцій до $150 млрд. “Ми вважаємо, що Apple робить погану послугу акціонерам, не збільшуючи обсяг викупу акцій”, – написав у своєму посланні інвестор.
За минулий квартал на виплату дивідендів і викуп акцій було витрачено $7,7 млрд. У сукупності, з моменту початку дії відповідної програми, акціонерам було виплачено вже більше $43 млрд, з них $28 млрд склали кошти на викуп акцій. До 13 лютого Apple виплатить дивіденди з розрахунку $3,05 на одну акцію.
Рик Лейн, аналітик Moody, вважає, що Apple зберігає готівку на чорний день, згадуючи, що у компанії вже якось був такий період в минулому і повторення ситуації “яблучники” явно не хочуть.
Отже, на що ж Apple може витратити свої кошти? Порівняно з Google, яка інвестує в технології майбутнього, Apple явно зосереджена на сьогоденні. Втім, якщо раптом купертинський гігант замислиться про вкладення в проекти майбутнього, є відмінна можливість – польоти на Марс. У NASA нещодавно заявили, що колонія-поселення на “червоній планеті” коштуватиме $160 млрд і великі компанії запрошуються до фінансування проекту.
Втім, якщо бути спонсором міжпланетних перевезень Apple не готова, можливо, є сенс вкластися в наземний транспорт. І підстави вважати, що в компанії замислювалися про це, є. Торік старший віце-президент з маркетингу Філіп Шиллер відкрив громадськості, що до того як створити iPhone, керівництво подумувало про автомобіль.
Ідея непогана, адже Apple в даній галузі не доведеться починати з чистого листа: 20% кеша вистачить, щоб купити найбільш успішного виробника електрокарів Tesla Motors. Залишиться тільки перефарбувати седан на білий, наклеїти лого і букву “i” перед “Tesla” – і вийде iTesla.
Жарти жартами, а чутки про інтерес купертинського гіганта до виробника електрокарів з’явилися ще наприкінці минулого року. Взагалі, про продаж Tesla Motors заговорили на тлі звістки про те, що концерн достроково розплатився з боргами перед Міністерством енергетики США. Масла у вогонь підлив сам гендиректор американського електричного бренду, коли в коментарі до випуску “бюджетної” версії автомобіля Tesla S заявив, що “до завершення цієї місії” він не має наміру вступати в які-небудь переговори з потенційними покупцями компанії. Як очікується, “дешева” (приблизно вполовину вартості нинішньої Tesla Model S) модель Tesla вийде на ринок протягом найближчих трьох-чотирьох років.
У жовтні 2013 р. інвестиційний аналітик Аднан Ахмед з компанії Berenberg виступив з відкритим листом до CEO Apple Тіма Кука і члена ради директорів Альберта Гора, в якому настійно радив придбати Tesla: “Я знаю, що це дуже радикальний спосіб змінити виробництво, але це дозволило б докорінно змінити структуру зростання Apple. В особі Елона Маска ви можете знайти сильного партнера, який надасть нового імпульсу інновацій в Apple”.
Tesla дійсно займається інноваційним автомобілебудуванням (якими недвозначними не були б результати старань), що цілком підпадає під “політику” “яблучної” компанії. Ще один важливий аспект – одержимість Apple питанням збереження довкілля, тому придбання виробника найбільш нешкідливих для екології автомобілів було б цілком логічним кроком з підтримання образу “зеленої” компанії.
Ще один напрямок, яким могла б зайнятися Apple, – телекомунікації. Незважаючи на те, що компанія виробляє свої мобільні гаджети, вона потребує операторах, типу Verizon, AT & T, Sprint і T-Mobil, щоб ті забезпечили, власне, користування споживачем. В результаті Apple повинна укладати угоди, піклуватися про підтримку відносин і виконання фінансових зобов’язань перед операторами.
Чому б не вирішити проблему і просто їх усіх купити? T-Mobile, яка запевняє, що у неї найшвидший інтернет на планеті, на сьогодні коштує близько $26 млрд – близько 16% від загального запасу готівки Apple. Sprint оцінюється трохи дорожче – $37 млрд. Але Apple може купити обидві компанії, і у неї все ще залишиться більше $90 млрд.
Що ж, можна сказати одне: або Apple перестраховується, або чекає для себе на дійсно важкі часи…
За матеріалами:
Вєсті Економіка
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас