У лютому банки України залучили 105 млрд нових депозитів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

У лютому банки України залучили 105 млрд нових депозитів

Кредит&Депозит
833
За даними статистичної звітності НБУ, в лютому 2014 року банки України залучили 105,6 млрд. грн. нових депозитів резидентів, що становить 78% від обсягу попереднього місяця і 92% – від аналогічного періоду 2013 року.
Середня ставка за такими депозитами підвищилася (порівняно з січнем 2014 року) на 1,6 в.п. (до 12%), повідомили в прес-службі Незалежної асоціації банків України (НАБУ).
У структурі нових депозитів кошти фізичних осіб складають 54,3%. Незважаючи на збереження значної різниці у відсоткових ставках між новими гривневими і валютними депозитами (17,2% і 7% відповідно), спостерігалося зростання питомої ваги депозитів, номінованих в іноземній валюті.
Від підприємств нефінансового сектора в лютому було залучено 40,1% загального обсягу нових депозитів. Середня ставка залучення за такими ресурсами в лютому становила 11,6% (проти 8,1% – у січні).
Обсяг нових депозитів, залучених від небанківських фінансових організацій, склав 4,8% від загальної суми нових депозитів. Ставка за ними у лютому зросла на 1,6 в.п. (до 13,3%).
Обсяг нових депозитів органів державного управління склав 0,5%. Порівняно з попереднім місяцем обсяг залучення знизився на 51%, а середня ставка впала з 10% до 7,6%. Найімовірніше, це сталося внаслідок скорочення обсягу вільних ресурсів та їх перерозподілу на користь рахунків до запитання, де переважають більш низькі відсоткові ставки.
На початок березня 2014 року депозити резидентів досягли 679,04 млрд. грн., що становить 61,2% зобов’язань банківської системи.
При цьому завдяки активній підтримці ліквідності банківської системи з боку Національного банку зобов’язання банків перед НБУ за лютий зросли на 19% (до 92,5 млрд. грн.) і на початок березня формували 8,3% сумарних зобов’язань банків. Обсяг зобов’язань перед нерезидентами становив близько 182 млрд. грн. (16,4% зобов’язань).
Підвищення відсоткових ставок є досить поширеним інструментом утримання пасивів в умовах нестабільної економічної ситуації. При цьому його ефективність значною мірою залежить як від репутації окремих банків, так і від рівня довіри внутрішніх інвесторів до банківської системи в цілому.
Саме тому на сьогодні одним з найважливіших завдань банків є проведення продуманої інформаційної політики, яка демонструє максимальну прозорість і сприяє встановленню з клієнтами міцних партнерських відносин.
За матеріалами:
Банки.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас