Кредитний портфель Укравтодору становить близько 37 млрд грн — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кредитний портфель Укравтодору становить близько 37 млрд грн

Кредит&Депозит
252
Всі зобов’язання Укравтодору перед міжнародними фінансовими організаціями за кредитами і контрактами будуть виконані у встановлені терміни і в повному обсязі, в той час як більшість запозичень на внутрішньому фінансовому ринку підлягає реструктуризації. Про це розповів голова Державного агентства автомобільних доріг України Олександр Малін, передає УНН.
За його словами, на сьогодні кредитний портфель Укравтодору становить близько 37 мільярдів гривень. Більша його частина – це цілком доброякісні кредити МФО, залучені на вигідних багаторічних умовах, інша – середньо і короткострокові кредити українських банків, залучені на різних умовах, у тому числі і неприйнятних, а також цінні папери, які були розміщені в закритому режимі під високі відсотки.
“Такого роду запозичення ми плануємо піддати реструктуризації за рахунок погашення облігацій, повернення коштів та випуску нового розміщення під низький відсоток. Адже сьогодні максимальна ставка сягає 16,3%, а це дуже дорого для фінансових ресурсів, що залучаються під державні гарантії”, – підкреслив О.Малан.
Він додав, що на поточний і наступний рік припадає пік боргового навантаження, адже окрім самих кредитів, які потрібно повертати поетапно, є ще й зобов’язання з їх обслуговування, а також сукупна заборгованість Укравтодору перед підрядними організаціями за роботи, які виконані в минулі роки – їх обсяг за різними оцінками становить від 3 до 4 млрд грн.
“Вибратися з “боргової ями” ми можемо тільки шляхом реструктуризації вітчизняної частини кредитного портфеля, а також за рахунок виділення коштів Спеціального фонду Державного бюджету виключно на фінансування дорожньої галузі”, – підкреслив він.
Голова пояснив, що залишок спецфонду після виконання всіх кредитних зобов’язань і є тим обсягом коштів, які направляються на експлуатаційне утримання, ремонт, реконструкцію та будівництво українських доріг.
А враховуючи те, що за останні 2 роки недонадходження до спецфонду за оцінками експертів коливається від 4 до 7 млрд гривень, обсяги фінансування галузі такі, що коштів не вистачає на виконання навіть поточного ремонту.
За його прогнозами, в найближчі півтора року єдиним джерелом фінансування капітального ремонту та реконструкції існуючих автомобільних доріг, а також будівництва нових – будуть тільки міжнародні фінансові організації.
“Ми вже провели переговори про подальшу співпрацю з Європейським інвестиційним банком. Попереду – подібні зустрічі з представниками Світового банку та Європейського банку реконструкції та розвитку”, – зазначив Голова.
Він додав, що кошти, передбачені держбюджетом, будуть спрямовуватися виключно на поточний ремонт, експлуатаційне утримання, а в окремих випадках – проведення невідкладних робіт на стратегічно значущих об’єктах, стан яких визнано аварійним, серед яких мости, міжнародні пропускні пункти.
У перспективі ж повноцінне формування спецфонду за рахунок коштів від акцизного збору за імпортовані або вироблені на території України нафтопродукти, декількох видів мита та частині платежів, пов’язаних з першою реєстрацією транспортних засобів, які планується направляти виключно на збереження та розвиток дорожньої мережі.
“У першу чергу кошти так званого, Дорожнього фонду розподілятимуться між областями України за певним пропорційним принципом, за яким будуть враховані протяжність і категорійність місцевих та комунальних доріг, що потребують ремонту, в кожному конкретному регіоні. Решта ресурсів будуть спрямовані на відновлення і розвиток доріг загального користування”, – підсумував О.Малін.
За матеріалами:
УНН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас