Значного відтоку капіталу з України не буде - KPMG — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Значного відтоку капіталу з України не буде - KPMG

Казна та Політика
1142
Вадим Кунцевич, керівник відділу з надання аудиторських послуг у фінансовому секторі KPMG в Україні, про виведення капіталу з країни
_Зараз багато говорять, що бізнес виводить свої капітали з України. Ваша думка, чи дійсно гроші виводять з країни або більшу частину капіталів встигли вивести за перші півтора місяці 2014 року? _
Пропоную розглянути це питання в менш емоційній площині. Який саме капітал можна оперативно вивести і навіщо? Насамперед, це може бути спекулятивний капітал (іноземних інвестиційних фондів в українські цінні папери), особистий капітал заможних громадян або ж “не зовсім чесний” капітал. В інших випадках кошти вивести складно і не потрібно!
Бізнесу, що працює, потрібен оборотний капітал, а “класти” свої ж підприємства ніхто не буде.
Обсяги спекулятивного капіталу в Україні не такі великі після 2008-2009 року. Мені видається, що значного відтоку, не пов’язаного з виплатою за кредитними зобов’язаннями України, не буде.
Які першочергові заходи необхідно вжити, щоб зупинити цей процес?
Можна, і в деяких випадках потрібно вибудовувати певні адміністративні бар’єри, що і робить зараз, наприклад, Нацбанк. Однак це лише боротьба з наслідками, і виключно на короткостроковий період. А причина виведення коштів – недовіра до національної економіки: це основний фактор, над яким треба працювати новому уряду.
Як швидко можна вивести з України капітали, які на даний момент все ще зосереджені в країні?
При проведенні законних операцій все залежить від типу самої операції, необхідності купівлі валюти та отримання дозволів. Наприклад, у разі продажу іноземним інвестором цінних паперів українських емітентів час обчислюватиметься часом виконання угод плюс 6-денним терміном виконання заявок на купівлю валюти.
Нова влада говорить, що має намір в найкоротші терміни повернути в казну кошти, які витрачалися за нецільовою ознакою (грубо кажучи, були вкрадені). В принципі, наскільки реально це зробити в рамках правового поля? Як бути з грошима, за які абсолютно законно були придбані активи і тепер у цих коштів абсолютно законні власники?
У рамках правого поля все дуже нешвидко. Спочатку потрібно порушити кримінальну справу, пройти етапи слідства, передання до суду, розгляду судом, заперечування, якщо таке буде. Тільки після цього набуде чинності виконавче провадження. При цьому необхідно мати доказову базу, а не просто керуватися політичною чи революційною доцільністю. Проте виходити за рамки правового поля в цьому питанні вкрай небезпечно і навіть катастрофічно для економіки в цілому і з точки зору розвитку України як країни.
Як подібного роду процеси відіб’ються на інвестиційному кліматі та фінансовій ситуації в країні?
Країні необхідні професійні реформи і професіонали – технократи без політичних амбіцій хоча б у середньостроковій перспективі. Тільки фундаментальні комплексні заходи щодо поліпшення інвестиційного клімату, формування прозорого та зрозумілого інвестиційного середовища через деякий час допоможуть завоювати довіру інвесторів до української економіки.
Вадим Кунцевич
керівник відділу з надання аудиторських послуг у фінансовому секторі KPMG в Україні
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас