З початку місяця іномарки подорожчали мінімум на 5%. За вітчизняними автомобілями шикуються черги — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

З початку місяця іномарки подорожчали мінімум на 5%. За вітчизняними автомобілями шикуються черги

Казна та Політика
1301
Майже одразу після того, як почав знижуватися курс національної валюти (6 лютого американський долар подорожчав з 7,99 UAH/USD до 8,6 UAH/USD, а євро – з 10,8 UAH/EUR до 11,8 UAH/EUR), стали підніматися роздрібні ціни на іномарки. І якщо в перші дні подорожчання торкнулося автомобілів всього декількох брендів, то протягом наступного тижня ціни підвищили більшість імпортерів.
Автомобілі популярної марки Hyundai піднялися в ціні в середньому на 5%. При цьому окремі моделі подорожчали ще сильніше: наприклад, бестселер Accent, який раніше коштував 128 тис. грн (за машину з мотором 1,4 л в базовій комплектації), тепер не віддають дешевше ніж за 142 тис. грн (різниця – 10,9%).
«Ми були вимушені підняти ціни, – пояснює комерційний директор ТОВ «Хюндай Мотор Україна» Геннадій Четверухін. – Компанія купує автомобілі у виробника за валюту, тому сьогоднішні ціни скориговані відповідно з нашими українськими реаліями».
Аналогічне п’ятивідсоткове подорожчання спіткало і автомобілі марки Nissan, причому імпортер перерахував ціни буквально наступного дня після зміни валютного курсу.
За колишнім курсом НБУ (7,99 UAH/USD) ціни зафіксовані тільки на автомобілі, що знаходяться на складі, запасів яких вистачить від сили до кінця лютого.
Менше за інших подорожчали автомобілі Renault: зростання цін в середньому по модельному ряду становить 3%. «У зв’язку з різкою девальвацією гривні ми були змушені змінити наші ціни 10 лютого. Ціни на автомобілі Renault підвищені диференційовано, залежно від моделі, причому значно менше порівняно із зростанням курсу валют», – говорить Ян Птачек, директор компанії «Рено Україна». Подорожчання торкнулося всіх моделей за винятком сімейства Megan, а ціни були підвищені навіть на наявні на складах машини 2013 р. випуску.
Нюанси договорів
Ситуацію, що склалася, посилюють два моменти. По-перше, багато імпортерів при формуванні роздрібних цін орієнтуються не на офіційний курс НБУ, а на більш високий міжбанківський. Відповідно, і продавані ними автомобілі (серед них Ford, Kia, Toyota і багато інших) подорожчали істотніше, а ціни на них піддаються щоденному перерахунку на основі результатів торгів на міжбанку. Так, в компанії «Тойота Мотор Україна» для автомобілів Toyota і Lexus 2013 р. випуску встановлено фіксований курс в 8,5 UAH/USD, а для випущених в нинішньому році як і раніше використовується міжбанківський курс.
По-друге, деякі автоторговці намагаються компенсувати потенційні ризики, закладаючи в ціну іще вищий курс. Приміром, компанія «Віннер Імпортс Україна» 14 лютого підвищила роздрібні ціни на автомобілі Ford одразу на 12%. Однак вже наступного тижня, оцінивши ситуацію на ринку і негативні наслідки настільки істотного подорожчання, вирішила повернутися до первісного підвищення цін на 5%.
Слідом за іномарками
Автомобілі українського збирання поки що не подорожчали. Але вітчизняні виробники вже заявили, що скоро переглянуть цінники. У першу чергу подорожчання загрожує автомобілям, які збираються в Україні крупновузловим методом без витрат на зварювання і фарбування кузовів. Серед них автомобілі Skoda, які збирають на заводі «Єврокар» на Закарпатті. «Гривневі ціни на автомобілі марки Skoda будуть залежати від кон’юнктури валютного ринку», – говорить генеральний директор компанії «Єврокар» Марина Яковлєва.
Про підвищення цін уже попередили і в компанії «АІС», якій належить Кременчуцький автоскладальний завод, що збирає для українського ринку деякі моделі Geely і SsangYong. За інформацією офіційного сайту компанії, зростання становитиме не менше 10%. Наприклад, найбільш затребуваний в гамі Geely седан CK-2, в середині січня коштував 59,9 тис. грн, збільшиться в ціні як мінімум до 65 тис. грн.
Через місяць-два подорожчання торкнеться і машин, які виробляються за повним циклом. «Девальвація національної валюти може відбитися на ціноутворенні продукції та національного виробника, який використовує в якості інвестицій у виробництво валютні кредитні лінії… Ціни на автомобілі ЗАЗ будуть зростати, але меншими темпами, ніж ціни на імпортні авто», – сказано в офіційному повідомленні корпорації «Укравто».
Продажі впадуть
У лютому і березні продажі автомобілів будуть падати, прогнозує директор інформаційної групи AUTO-Consulting Олег Омельницький і додає, що ця тенденція спостерігалася і в січні. «Якщо виключити зі статистики купівлю автомобілів для потреб МВС, то продажі в першому місяці зими знизилися на 2% порівняно з аналогічним місяцем 2013 р.», – зазначає він. Як вже раніше писав «Капітал», в січні 2014 р. було продано 10,95 тис. нових легковиків, що на 4,29% більше, ніж за відповідний період минулого року. Основна причина зростання продажів – постачання автомобілів Toyota Prius для Міністерства внутрішніх справ.
Погіршує ситуацію нинішня політична обстановка. Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко додає, що якщо ситуація в країні докорінно не зміниться, то в лютому продажі можуть впасти на 20-25% порівняно з попереднім місяцем.
У 2013 р. було продано 213,3 тис. автомобілів порівняно з 237,6 тис. роком раніше, свідчать дані «Укравтопрому».
Тарас Казанцев
За матеріалами:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас