Новорічні розпродажі: Чи справді магазини скидають частину вартості своєї продукції? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Новорічні розпродажі: Чи справді магазини скидають частину вартості своєї продукції?

Особисті фінанси
3437
Що таке феєричний обвал цін – спроба залучити нових покупців або прагнення позбутися залежалого товару, який вже мало кого цікавить? Чи є сенс розбирати продукцію за цінниками, що «здешевіли», на піку передсвяткових розпродажів, або краще дочекатися затихання ажіотажу?
«Погляд» розбирався в цих питаннях за допомогою експертів.
Приручення покупця
В останні дні грудня хто тільки не робить «смачних» пропозицій – від мінімаркетів з продуктами до відділів продажу великих будівельних компаній. Головна причина, з якої продавці влаштовують атракціон небаченої щедрості, – прагнення виручити побільше оборотних грошей, «поліпшити статистику» під зав’язку сезону, вважає голова аналітичного департаменту Консалтингової групи «ААА» Марія Колесник. Цікаво, що цим однаково спантеличені як солідні автосалони, так і дрібні торговці.
«Часто вигідніше просто продати існуючі запаси товару з нульовою рентабельністю, але звільнити при цьому грошові кошти для закупівлі нових, більш затребуваних колекцій, ніж забивати склади», – згодна директор компанії UTG Євгенія Локтіонова.
На думку експерта, знижки можуть бути ще й частиною маркетингової стратегії продавця, який ставить перед собою на меті познайомити споживача зі своїм товаром або брендом, завоювати його лояльність. Іншими словами, «приручити».
Ще одна причина дисконтів – спроби мереж звільнити торгові площі і склади, оренда на які з настанням нового року часто зростає. А деякі салони, які торгують світовими брендами, змушені «дочиста» звільняти свої торгові зали від старих колекцій перед завезенням нових – така вимога оптових постачальників або «материнської структури» – представників бренду за кордоном.
Скидають не більше третини
У лідерах рейтингу товарів зі знижками – несезонні речі, які з тієї чи іншої причини все ще знаходяться у продажу. Їх можна знайти з дисконтом в 50%, а то і всі 70%.
«Щоправда, це велика рідкість – більшість товарів літніх колекцій вже розпродані або ліквідовані, ви їх не знайдете, – пояснює Колесник. – Наприклад, якщо говорити про одяг чи взуття, то зараз вже починається розпродаж зимової колекції. Але поки що знижки точкові, їхній пік припаде не на період передноворічного буму, а ближче до лютого».
Класичний дисконт – 30%, вважає експерт. Або, як люблять пропонувати торговельні мережі, – три одиниці товару за ціною двох. Якщо в магазині вам обіцяють таку знижку, то це, швидше за все, відповідає дійсності.
«А от більш серйозне скидання цін (якщо мова не йде про несезон або уцінені товари) – швидше за все, рекламний трюк», – говорить експерт.
Українська торгівля все ще не готова завалити покупців «майже дармовими» речами, як це прийнято за кордоном в дні обвальних знижок з нагоди чергового свята.
«Продавці поки що не бачать сенсу продавати відверто здешевлений товар, – пояснює Колесник. – Його закуповують дорожче: стартові ціни для українців часто вищі, ніж, скажімо, для європейців».
До речі, і норми прибутку, яких очікують наші бізнесмени від його реалізації, теж куди більші. Українські підприємці прагнуть заробити швидко і багато, та ще й норовлять закласти в кінцеву ціну свої всілякі ризики і витрати.
Новорічні розпродажі: Чи справді магазини скидають частину вартості своєї продукції?
Роман Малик, Олександра Саніна
За матеріалами:
Погляд
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас