Все нижче і нижче: обсяги виробництва пива в Україні знижуються рекордними темпами — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Все нижче і нижче: обсяги виробництва пива в Україні знижуються рекордними темпами

Казна та Політика
2609
Останні кілька місяців стали вкрай невдалими для вітчизняних виробників пива. За даними профільної асоціації “Укрпиво”, за підсумками жовтня виробництво цього продукту скоротилося на 25,1% порівняно з аналогічним періодом минулого року і склало 14,1 млн дал.
Провальні показники
Зниження виробництва пива в жовтні продовжило “провальну” тенденція останніх декількох місяців. Зокрема, у вересні виробництво пива в Україні скоротилося на 21,5%, у серпні – на 9,5%, а в липні – на 12%.
У підсумку за 10 місяців 2013 року в Україні було розлито 241,7 млн дал пива, що на 7,8 % менше, ніж за 10 місяців 2012 року.
Негативний тренд торкнувся не тільки споживання пива на внутрішньому ринку, але і його експорту. За даними асоціації “Укрпиво”, за вісім місяців експорт знизився на 15% – до 17,6 млн дал.
В асоціації також зазначають, що внаслідок такого істотного падіння виробництва середньорічна завантаженість потужностей по галузі знизилася до критичних 60%. “З урахуванням високої сезонності продажів ряд компаній стоять перед складним і непопулярним завданням оптимізації виробництва”, – зазначає Галина Коренькова, генеральний директор “Укрпиво”.
“З причини негативних загальноринкових тенденцій виробничі потужності виявляються завантаженими менш, ніж на половину. Це змушує нас замислюватися про рішення про часткове скорочення робочих місць. Якщо тенденція до збільшення акцизу та інших податкових ставок збережеться, то у компанії не залишиться іншого виходу, як вдаватися до жорстких заходів з оптимізації витрат”, – коментує Денис Хренов, директор з правових питань та корпоративних відносин ПАТСАН ІнБев Україна”.
Причини падіння
Експерти та учасники ринку виділяють кілька ключових причин. По-перше, проти пивоварів зіграли загальні негативні тренди в українській економіці. Реальні доходи українців за останній рік особливо не зросли, а впевненість у завтрашньому дні залишається на низькому рівні.
“Зниження споживання характерне не тільки для пива, а й для багатьох інших “необов’язкових” продуктів у сегменті FMCG”, – зазначає Валентин Бойніцкий, директор з корпоративних зв’язків Efes Ukraine.
Друга причина – зростання вартість пива в Україні. У поточному році середня роздрібна ціна на найбільш продаване пиво збільшилася на 11% або до 10,22 грн/л. Пивовари говорять, що причиною подорожчання пінного напою стало зростання цін на сировину, енергоносії та паливо.
Низька платоспроможність і зростання ціни позначається і на тому, яке пиво споживають українці. Пивовари відзначають триваюче “перетікання” споживачів з середньоцінового в економ-сегмент.
Ще одна не менш важлива причина – погода. В Україні пиво – продукт сезонний, продажі якого досить сильно залежать від погодного чинника. Особливої спеки цього літа не було, не кажучи вже про вересень і початок жовтня, які видалися дуже холодними, що не могло не позначитися на продажах. До слова, продажі пива падають не тільки в торгівлі, але і в секторі HoReCa (готелі, ресторани, кафе). За прогнозами аналітиків “Укрпиво”, в 2013 році вони зменшаться на 27% до 23,4 млн. дал.
Скорочення пивного ринку відбувається в першу чергу за рахунок найбільших вітчизняних виробників пива. Невеликі компанії, навпаки, демонструють зростання продажів.
Прогнози
Падіння виробництва пива в літній та осінній період змусило пивоварів переглянути прогнози за підсумками 2013 року. Якщо ще в середині літа пивовари називали 4,5-5% падіння ринку як найбільш реалістичний варіант, то зараз озвучується можливе зниження виробництва на 13%.
“При цьому ми не беремося прогнозувати, як складуться справи в майбутньому. Занадто великий рівень законодавчої невизначеності, і занадто великий ризик регуляторних “сюрпризів”, які цілком можуть “обвалити” галузь”, – говорить Валентин Бойницький.
Він зазначає, що в державі досі відсутня будь-яка стратегія роботи з підакцизними товарами, навіть у середньостроковій перспективі, на 3-5 років вперед. “Це, по-перше, відкриває простір для популістських ініціатив, і, по-друге, робить планування бізнесу практично неможливим. Подібна нестабільність і непередбачуваність явно не додає іноземним інвесторам бажання вкладати гроші в український ринок”, – продовжує він.
Нагадаємо, що в 2012 році на внутрішньому ринку було продано 272 млн дал пива.
Тетяна Недорізанюк
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас