Як євроінтеграція змінить ПДР в Україні? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як євроінтеграція змінить ПДР в Україні?

Казна та Політика
2498
Якщо через місяць Україна підпише Угоду про асоціацію з ЄС (УА), наші Правила дорожнього руху, найімовірніше, зміняться: в європейському законодавстві є нюанси як по експлуатації транспорту, так і з ПДР. Приміром, в Україну може повернутися техогляд для приватних автомобілів, відмінений два роки тому, і з’явиться штраф за пасажирів, не пристібнутих на задньому сидінні.
У департаменті ДАІ нам повідомили, що до підписання угоди змінювати правила «під Європу» не планують. Але якщо УА підпишуть, вносити зміни доведеться. «Сегодня» розібралася, що необхідно знати і виконувати нашим водіям (пасажирам і пішоходам), якщо доведеться їздити «по-європейськи».
НЮАНСИ ПРАВИЛ. Як роз’яснив нам юрист Олексій Святогор, що спеціалізується на питаннях ПДР, в ЄС діють такі додаткові вимоги до Правил, невиконання яких карається штрафами:
- Автомобіль повинен бути укомплектований аптечкою з повним переліком непрострочених ліків, справним і непростроченим вогнегасником, буксирним тросом, світловідбиваючим жилетом для водія на випадок аварійної зупинки на дорозі, а взимку – ланцюгами протиковзання на провідні колеса. У нас все перераховане тільки рекомендується.
- Пасажири на задніх сидіннях повинні бути пристебнуті. У наших ПДР така вимога теж є, але не виконується, а її відхилення не карається.
- Немає різниці між обгоном (випередження з виїздом на зустрічну смугу) і випередженням (без виїзду на зустрічну смугу, за наявності двох і більше смуг для руху в одному напрямку) попутного автомобіля, тому в зоні дії знаку «Обгін заборонено» не можна випереджати їдучий попереду транспорт. Також не можна обганяти праворуч. У нас і те, і інше дозволено.
- У населених пунктах заборонено їздити швидше 60 км/год. У нас теж, але перевищення швидкості до 20 км/год не карається, і фактично можна їздити 80 км/год. Цей зазор приберуть.
- На автобанах мінімальна швидкість – 80 км/год, тому при виїзді на них є розгінні смуги, перебудовуватися з яких можна лише після того, як швидкість стала 80 км/год. У нас ця проблема поки не актуальна: у нас є аж один автобан, Київ- Бориспіль, і мінімальна швидкість на ньому не передбачена.
- Цілу добу треба їздити з ближнім світлом фар, і заборонено включати протитуманні фари, якщо немає туману. У нас з фарами їздять тільки за містом з жовтня по квітень включно, а користування протівотуманниками взагалі не нормується.
- У ЄС жорстко карають за розмови по мобільному без пристрою «вільні руки», у нас – практично ні.
- Не можна сигналити на світлофорі, підганяючи тих, хто «розучився рушати з місця». У нас це не нормується.
- Пішоходи і велосипедисти в темний час доби зобов’язані мати на одязі світловідбиваючі елементи. У нас це рекомендовано.
ТЕХОГЛЯДИ ПОВЕРНУТЬСЯ
За словами гендиректора Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олега Назаренка, якщо Україна підпише Угоду з ЄС, то водії приватних легкових авто будуть зобов’язані проходити техогляд, який було для них скасовано, вже з 2016 року: за законами ЄС, він обов’язковий через 4 роки після покупки нової машини і далі кожні 2 роки. У нас для цього є приватні сертифіковані СТО, які проводили огляд до того, як його скасували. Зараз вони перевіряють комерційний вантажний і пасажирський транспорт (у тому числі службові авто і таксі).
ПАЛИВО СТАНЕ ЕКОЛОГІЧНІШИМ. У країнах ЄС немає бензину і дизпалива якістю нижче Євро-5, а у нас до цих пір використовується дизель Євро-2, з високим вмістом шкідливих добавок. Але оскільки наші застарілі НПЗ не можуть випускати якісне паливо, то, на думку експертів, всередині країни ще 10-15 років дозволять використовувати дизель стандарту Євро-2. Але протягом перехідного періоду (10 років) ми повинні будемо модернізувати НПЗ, щоб випускати паливо європейського стандарту.
«ГАРПУНИ» ВИЙДУТЬ НА ПОЛЮВАННЯ
Як повідомив нам начальник Центру безпеки руху та автоматизованих систем МВС Сергій Будник, незалежно від Угоди з ЄС, вже 1 грудня Кабмін подасть до Ради зміни до ПДР, якими вводиться автоматична фіксація перевищення швидкості за допомогою системи «Гарпун». Якщо зміни приймуть, порушник отримає поштою листа з фото порушення, протокол та постанову про сплату штрафу. «На відміну від скандальних «Візирів», «Гарпуни» сертифіковані, у водіїв не буде шансів оскаржити їх показання: на знімку чітко видно точку лазерного наведення на автомобіль», – сказав Будник. Зараз у тестовому режимі працюють близько 50 “Гарпунів”: інспектор на посту ДАІ бачить «картинку» порушення за 2-3 км і може зупинити водія для складання протоколу, але поки це не практикується.
ЩО ВЖЕ ПОДАНО
У Раді зареєстровано законопроект Кабміну про збільшення штрафів за порушення ПДР. Так, за керування несправним авто замість 340-425 грн доведеться заплатити 510-680. Штрафи за невикористання ременів безпеки складуть 85-170 грн замість 51-85, а порушення правил проїзду перехресть, зупинок, проїзд на заборонний сигнал світлофора, порушення правил обгону і розташування авто на проїжджій частині подорожчає з 425-510 до 510-595 грн.
Олександр Панченко
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас