Кабмін підтримав проект закону про уніфікацію ставки утилізаційного збору на автомобілі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кабмін підтримав проект закону про уніфікацію ставки утилізаційного збору на автомобілі

Казна та Політика
4257
Наприкінці минулого тижня Кабінет міністрів схвалив проект закону про скасування з 1 січня 2014 коригувальних коефіцієнтів до утилізаційного збору на автомобілі, розповів «Капіталу» президент Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
Тепер документ повинен бути зареєстрований у Верховній Раді. Після його прийняття такий збір на нові легкові автомобілі складе 5,5 тис. грн, вантажні – 11 тис. грн. Навіщо це потрібно: проект закону розроблено з метою виконання відповідного доручення президента Віктора Януковича, даного Кабміну на початку серпня.
Як уже писав «Капітал», утилізаційний збір був введений з 1 вересня поточного року. Залежно від модифікації ставка збору становить від 4,7 тис. грн до 30,3 тис. грн на один автомобіль.
Продажі машин знову скоротяться
Уніфікація утилізаційного збору приведе до падіння продажів автомобілів в кінці поточного року, каже керівник відділу продажів легкових автомобілів Volkswagen компанії «Порше Україна» Сергій Носенко.
Він пояснює, що існуючі ставки збору здорожують автомобілі з об’ємом двигуна від 1 л більше ніж на 5,5 тис. грн.
2200 гривень як мінімум зможуть заощадити покупці автомобілів, якщо відкладуть придбання на початок 2014 р.
«Зараз ставка утилізаційного збору на автомобіль з об’ємом двигуна 1-2 л становить 7,3 тис. грн. З урахуванням 20% ПДВ, який частково залежить від цього збору, машина дорожчає на приблизно 8,8 тис. грн», – констатує начальник відділу маркетингу компанії «Сі Ей Автомотив» (офіційний дистриб’ютор Chery в Україні) Павло Радукан.
З початку ж наступного року, після уніфікації утилізаційного збору, автомобіль подорожчає тільки на 6,6 тис. грн (5,5 тис. грн утилізаційний збір плюс 1,1 тис. грн ПДВ. – «Капітал»). Ось ця різниця і може змусити покупців почекати з придбанням автомобіля два-три місяці.
Сергій Носенко додає, що при покупці машини з об’ємом двигуна більше 3 л економія буде відчутнішою. Сьогодні, купуючи такий автомобіль, доведеться заплатити 16,9 тис. грн (ставка збору плюс ПДВ. – «Капітал»).
«За ідеєю, автомобілі повинні подешевшати [після уніфікації утилізаційного збору]. Але це тільки теоретично і арифметично. Як буде насправді – покаже час», – зазначає Павло Радукан.
Здешевлення не торкнеться автомобілів з об’ємом двигуна до 1 л. Зараз на них діє знижувальний коефіцієнт до утилізаційного збору у розмірі 0,86. Відповідно ставка збору становить 4,73 тис. грн. Після 1 січня вона може вирости до 5,5 тис. грн.
Акції не допоможуть загальному спаду
Автосалони спробують залучити покупців традиційними передноворічними знижками, припускає Сергій Носенко. Але ці заходи не врятують річні показники, і продажі машин в 2013 р. впадуть до 190-205 тис. шт., впевнений Павло Радукан. За даними консалтингової компанії AUTO-Consulting, в 2012 р. було реалізовано 218 тис. автомобілів.
Як раніше писав «Капітал», введення утилізаційного збору і спецмита в розмірі 6-13% від вартості на імпортні автомобілі з бензиновими двигунами 1,0-2,2 л призвело до падіння продажів.
За підсумками січня-вересня поточного року, за даними AUTO-Consulting, автодилери реалізували 155,107 тис. нових машин, що на 3,22% менше, ніж за аналогічний період минулого року.
Дмитро Уляницький
За матеріалами:
Газета.Ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас