Укравтодор передасть дороги місцевого значення 25 новим організаціям — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Укравтодор передасть дороги місцевого значення 25 новим організаціям

Казна та Політика
1229
У 2013 році на утримання та поточний дрібний ремонт доріг місцевого значення Укравтодор витратить 1,2 млрд гривень. У наступному році фінансування місцевих доріг планують збільшити в два рази – до 2,4 млрд гривень. Але розпоряджатися цими грошима буде вже не Укравтодор, а 25 нових організацій у складі місцевих органів влади.
До кінця цього року в кожній області, поряд з обласними підрозділами Укравтодору, буде створений ще один суб’єкт господарювання для управління дорогами місцевого значення, розповів Forbes віце-прем’єр-міністр Олександр Вілкул. «Сьогодні опрацьовується питання про те, щоб для обслуговування (місцевих) доріг у кожному регіоні існувала своя компанія, а дороги державного значення обслуговувала окрема державна компанія», – сказав Вілкул.
Навіщо Україні ще дві дюжини нових автодорожніх структур? Зараз всією мережею доріг в Україні (крім міських) відає Укравтодор. «Місцевим органам влади краще відомо, де саме є проблемні місця на дорогах, на які ділянки/роботи краще витратити кошти і т.д. Але сьогодні особливо впливати на ремонт доріг вони не можуть: повноважень немає», – пояснює радник голови Укравтодору з фінансових питань Володимир Галушко.
Регіонам видніше
Зараз в Україні – 117 600 км доріг місцевого значення, та 52 000 км – державних. До кінця поточного року перші повинні бути передані в управління місцевої влади. Кабмін вже затвердив ряд проектів законів, що наділяють місцеві влади правами і обов’язками з управління мережею місцевих доріг. Тепер їм дадуть можливість створити місцеві аналоги Укравтодору – або у вигляді окремих юросіб, або у вигляді структурних підрозділів в обласних державних адміністраціях.
«Ми запропонували місцевим органам влади кілька варіантів: або розширити якісь діючі структури у сфері управління облдержадміністрацій, скажімо, управління інфраструктурними об’єктами, поклавши на них нові функції, або створивши нові юрособи для цих цілей», – пояснює Галушко.
Причому, щоб основні маршрути в областях і між ними залишилися в сфері ведення Укравтодору, протяжність доріг із статусом місцевих в нинішньому році скоротили – з 148 400 до 117 600 км, а зі статусом державних – навпаки, збільшили, з 21 200 км до більш ніж 52000 км доріг, підкреслює Галушко.
Термін створення нових структур – до кінця поточного року. З 2014-го вони займатимуться утриманням та поточним ремонтом доріг місцевого значення. «Сферу відповідальності Укравтодору ми ще обговорюємо, але швидше за все, в його веденні залишаться державні дороги, капітальний ремонт та будівництво нових місцевих доріг та інфраструктурних об’єктів – таких, наприклад, як мости через Дніпро», – зазначає представник цього відомства. Місцева влада буде вносити пропозиції по каппроектам, а Укравтодор разом з Мінінфраструктури – затверджувати їх на Кабміні.
Після зменшення функцій розмір штату обласних підрозділів Укравтодору буде скорочений – не менше, ніж на 20%. Частина співробітників перейде з цієї структури до місцевих органів, очікує Галушко.
Туди ж перетечуть і бюджети. «Та частина грошей, яка сьогодні централізовано збирається у вигляді акцизів, і за рахунок якої фінансується Укравтодор, буде передаватися регіонам», – прогнозує Вілкул. За даними цього відомства, в поточному році на дороги в Україні буде витрачено 16,1 млрд гривень, 1,2 млрд гривень з них – на утримання та поточний ремонт доріг місцевого значення. Саме ці кошти і планують передати новоствореним структурам, говорить Галушко. При цьому фінансування цієї статті в наступному році планується збільшити в два рази.
Гроші підуть через фонд
Ще одна новація дорожньої галузі – створення в Україні Державного дорожнього фонду. Укравтодор вже підготував проект закону, яким вносяться необхідні зміни до Бюджетного кодексу, пояснює Галушко. Тобто, починаючи з 2014 року, всі кошти, зібрані з акцизів, будуть направлятися в цей фонд, і вже з нього йти на фінансування доріг. У планах відомства – домогтися, щоб витрати на Фонд носили статус захищених статей бюджету.
Прийняти необхідні зміни повинні вже на поточному тижні. У середу, 9 жовтня, зміни до Бюджетного кодексу на своєму засіданні може розглянути Кабмін, розповідає представник Укравтодору, а парламент на пленарному тижні ухвалить іншу частину необхідних змін – у закони про автомобільні дороги, про місцеві державні адміністрації і про Раду АР Крим, – які розширюють повноваження місцевої влади в цій сфері.
Провідний банкір ЄБРР, куратор транспортних проектів Марк Магалецький підтримує ці ініціативи. «Україна надто велика, щоб ремонтом всіх доріг займалася одна структура. Досі існувала нестиковка у сфері відповідальності і прийняття рішень: не зовсім адекватно, коли рішення про ремонт доріг місцевого значення приймаються в Києві, на центральному рівні. Місцевій владі видніше, як повинні виглядати пріоритети [в дорожньому будівництві]», – упевнений він.
Дар’я Марчак
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас