Огляд фондового ринку України — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Огляд фондового ринку України

Фондовий ринок
100
31 березня – 4 квітня 2003 року
Мінфін України на первинних аукціонах у вівторок, 1 квітня, пропонував до продажу без обмеження по обсягах короткострокові державні облігації з погашенням 2 липня, 1 жовтня 2003 року, 25 лютого 2004 року і півторарічні середньострокові держоблігації з погашенням 29 вересня 2004 року. З чотирьох запланованих аукціонів результативним виявився тільки один, на якому пропонувалися до продажу десятимісячні ОВДП. Номінальний обсяг емісії 21,5 млн. гривень, а в бюджет надійшло 19,69 млн. гривень. Прибутковість проданих облігацій відповідно склала 10% річних. Знову приходиться констатувати, що Мінфіну ніяк не вдається “розгойдати” первинний ринок ОВДП для того, щоб мати можливість створити резерв ліквідних коштів. Хоча по заявах представників Мінфіна бюджет за перший квартал виповнюється за планом, однак, буквально через два місяці мають бути великі зовнішні виплати. На той час було б непогано, щоб первинний ринок працював на бюджет більш продуктивно.
У зв'язку з недостатньо ефективною роботою внутрішнього первинного ринку ОВДП у Мінфіні йдуть пошуки рішення проблеми по удосконаленню механізму позик.
Так відповідно до постанови уряду №385 від 26 березня Міністерство фінансів України за узгодженням з Міністерством економіки і з питань євроінтеграції буде визначати порядок закупівлі послуг, зв'язаних зі здійсненням державних зовнішніх запозичень, обслуговуванням і погашенням державного боргу. Як говориться в постанові, до таких послуг віднесені посередницькі по пошуку кредитори, розміщенню випусків облігацій зовнішніх держзаймів чи їхньої заміни, а також їхня передача, збереження і реєстрація, здійснення платежів і довірче керування по державних зовнішніх зобов'язаннях. Крім того, Мінфін також буде визначати порядок добору маркетингових і рейтингових послуг, послуг інформаційної підтримки, а також послуг юридичних і фінансових консультантів. При цьому уряд установив, що виконавцями послуг агентів по здійсненню платежів по державних зовнішніх зобов'язаннях чи попереднього депонування коштів повинні бути іноземні фінустанови, що мають рейтинги міжнародних рейтингових агентств інвестиційної категорії (А).
Наскільки результативною і головне ефективною буде ця міра важко на даний момент сказати виразно. Можливо, процес розміщення зовнішніх державних позик стане більш прозорим, стандартизованим і системним, тому що до цього в кожнім окремому випадку по розміщенню українських євробондів усі задачі зважувалися в індивідуальному порядку, що природно піднімало собівартість процесу розміщення позик.
На минулому тижні, повинний був відбутися конкурс із продажу 25% пакета акцій Нікопольського заводу феросплавів (НЗФ). Однак, як і очікувалося, конкурс не відбувся в зв'язку з позовом фізичних осіб, що вимагають переглянути його умови як не відповідні законодавству. По цьому питанню було винесене рішення в судовому порядку про заборону здійснювати які-небудь дії з зазначеним пакетом до розгляду справи по суті. Загалом, маємо ще один показовий приклад того якими темпами і як в Україні вершиться приватизація. Самі перспективні й у бюджетному, і в інвестиційному плані об'єкти приватизації в Україні продають за дуже дивною схемою: спочатку процес затягується до нескінченності, а потім підприємства продають за безцінь. Так, було з НГЗ, так, схоже, буде і з НЗФ, і з “Укртелекомом”. У зв'язку з незрозумілою проблемою регуляції ринку зв'язку, приватизація останнього підприємства відкладена, як уже встигли охрестити даний випадок фахівці, «до запитання».
За матеріалами: Швабій Костянтин
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас