Донецькі бізнесмени заправлять "Укрзалізницю" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Донецькі бізнесмени заправлять "Укрзалізницю"

2804
До недавніх пір основними постачальниками дизельного палива для «Укрзалізниці» були компанії, які входять до групи «Континіум», що належить бізнесменам з Волині Степану Івахіву і Ігорю Єремєєву (86-е і 90-е місця у списку найбагатших українців). Згідно з «Вісником держзакупівель», в 2011 році «Укрзалізничпостач», яке відповідає за матеріальне забезпечення залізничників, закупило у фірм «Укрпостач-Нафтотрейд» і «Континент Нафто Трейд» з групи «Континіум» майже дворічний запас дизеля більш ніж на 4 млрд гривень. «В останні роки наша частка коливалася від 50 до 80%, – зазначає гендиректор мережі АЗС WOG (один з провідних підрозділів «Континіуму») Сергій Корецький. – Розраховуємо її зберігати і в майбутньому».
Зробити це буде непросто. У «Континіуму» з’явився серйозний конкурент.
Історія успіху
У грудні 2011 року в Києві була зареєстрована «Перша паливна компанія». СБУ тоді якраз перевіряла посадових осіб «Укрзалізничпостач» на предмет несумлінного використання коштів при купівлі дизпалива у структур «Континіуму». На підприємствах волинської групи проходили перевірки, вилучалися документи.
У грудні 2012 року «Перша паливна компанія» отримала перших державних клієнтів. Порти Ізмаїла та Іллічівська закупили у неї палива на кілька мільйонів гривень. Але це була лише розминка. 17 січня 2013 р. «Укрзалізничпостач» уклав договір на постачання 206 тисяч тонн дизельного палива на 2,8 млрд гривень – половина замовлення дісталася новачкові.
У чому секрет успіху «Першої паливної»? У неї – солідний родовід. Компанію заснувала інвестгрупа «Альтана Капітал» Анатолія Амеліна, який в 2010 році перейшов з поста її гендиректора на роботу в ДКЦПФР. Біля витоків «Альтани» стояв нинішній міністр економічного розвитку Ігор Прасолов, у 2000 році – перший генеральний директор групи СКМ, яка управляє активами Ріната Ахметова. «Альтана» зберігає тісні зв’язки з найбагатшим жителем України: наприклад, в 2012 році компанія придбала для «Метінвесту» 40% акцій заводу «Запоріжвогнетрив».
«Альтана Капітал» більше не має відношення до везучого постачальника дизеля. «З червня 2012 р. інвестиційний фонд під управлінням КУА «Альтана Інвестмент Менеджмент» не є власником «Першої паливної компанії», – повідомила прес-служба інвестгрупи у відповідь на запит Forbes. Новим власником «Першої паливної» став 42-річний житель Донецька Всеволод Момот.
Момот – не новачок на паливному ринку. На початку 2000-х він заснував компанію «Промінь», яка займається дрібнооптовою торгівлею паливом в Донецькій області. Другий співвласник компанії – Юрій Шакуров, один із синів якого, Сергій, працює віце-президентом хокейного клубу «Донбас», що належить донецькому мультимільйонерові Борису Колеснікову. Другий син Шакурова, Іван, очолює компанію «Укрсервіс», що належить Колеснікову та його дружині. Шакурови та представники Момота не захотіли відповісти на питання Forbes.
Джерела палива
Де молода компанія візьме стільки палива, щоб задовольнити потреби залізничників – окреме питання. Директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн припускає, що одним з постачальників «Першої паливної» може стати той же «Континіум». «Його козир – в хороших контактах на ринку Росії», – підкреслює Куюн.
Працювати з «Укрзалізницею» не так просто, як здається. «Нерегулярні платежі, коливання цін і форс-мажори – стандартні атрибути держкомпаній, – перераховує топ-менеджер однієї з паливних компаній. – Щоб заробити на цьому контракті, потрібна або істотна знижка від виробника на гігантських обсягах, або економія на сплаті мит та акцизів».
5 лютого «Інтерфакс» опублікував лист Мінфіну на адресу Міністерства доходів і зборів від 24 січня 2013 року, в якому повідомляється, що бюджет України в 2012 році недоотримав понад 4 млрд гривень через схем з ухилення від сплати податків на ринку моторних бензинів. Лист став відповіддю на депутатський запит Артема Пшонки, який відреагував таким чином на звинувачення на свою адресу. Раніше народний депутат Юрій Сиротюк («Свобода») звинуватив Пшонку в тому, що він є реальним бенефіціаром групи «Газ України», яка, за відомостями Сиротюка, ввозить паливо в країну за нелегальними схемами.
Генеральний директор «Першої паливної компанії» Павло Явтушенко не знайшов часу на те, щоб поговорити з Forbes.
Олексій Грибановський, Андрій Кирєєв
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас