Споживчий ринок країн, що розвиваються, до 2050 року складе 2/3 загальносвітового - експерти — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Споживчий ринок країн, що розвиваються, до 2050 року складе 2/3 загальносвітового - експерти

231
Дві третини загальносвітового ринку споживчих товарів та послуг до 2050 року будуть припадати на країни, що нині вважаються такими, що розвиваються, проти однієї третини в даний час, вважають аналітики британського банку HSBC, оцінка яких наведена в огляді “Споживач у 2050 році: експансія середнього класу в країнах, що розвиваються “(Consumer in 2050. The rise of the EM middle class).
За прогнозами експертів банку, до середини сторіччя майже 3 мільярди людей – понад 40% населення Землі – стануть представниками середнього класу.
На думку аналітиків банку, зростання споживання в країнах, що розвиваютьс, є найкращим способом усунення світових циклічних і структурних дисбалансів.
З точки зору макроекономіки, процес зростання добробуту населення країн, що розвиваються, зробить вплив за трьома основними напрямками.
По-перше, в економіках цих країн буде стрімко збільшуватися роль сектора послуг, що дозволить їм знизити свою залежність від коливань на світовому ринку товарів і послуг. По-друге, принаймні, на початковому етапі, більшість споживачів у країнах, що розвиваються, будуть купувати в основному недорогі товари з низькою доданою вартістю. Цей попит буде задоволений іншими країнами з економіками, що розвиваються, що сприятиме розвитку торговельних відносин між ними і зростанню стійкості світової торгівлі.
Нарешті, країни Заходу також зможуть отримати вигоду від збільшення обсягів експорту і зниження світових дисбалансів.
За припущеннями HSBC, в найближчі сорок років у розвинених країнах темпи щорічного зростання споживання в середньому не перевищать 2%, тоді як в таких країнах, як Китай, Індія, Філіппіни, Перу, Малайзія і Росія показник буде підвищуватися не менше ніж на 4% щорічно.
Зростання споживання в таких категоріях як одяг, високотехнологічні пристрої і рекреаційні послуги виявиться ще більш стрімким – на рівні 5-8% на рік.
Попит також буде стрімко рости у фінансовому секторі. В даний час на ринки, що розвиваються, припадає лише близько 18% загальносвітового ринку споживчих фінансових послуг. За прогнозами аналітиків HSBC, до 2050 року цей показник зросте до більш ніж 50%.
Експерти HSBC зазначають, що цей прогноз може виявитися занадто поміркованим.
У міру спрощення доступу до банківських та страхових послуг, а також розвитку системи державного соціального забезпечення, буде падати норма заощаджень, що дозволить нарощувати обсяги споживання швидше, ніж передбачає нинішній прогноз.
За даними HSBC, прогнозоване зрушення буде пов’язане з особливостями зміни споживчих моделей в міру зростання доходів, яке у країнах, що розвиваються, забезпечується підвищенням середнього рівня кваліфікації робочої сили і оновленням засобів виробництва. Так, зі збільшенням доходу змінюються уподобання і зростають витрати на товари не першої необхідності – з приблизно однієї третини всіх споживаних товарів при заробітній платі всього в $1 тис. на рік до 60%, коли вона досягає близько $15 тис. на рік.
Крім того, за даними HSBC, пік споживання в житті людини припадає на період з 16 до 40 років, коли середній рівень доходу постійно підвищується, людина створює сім’ю, обзаводиться власним житлом і до того, як вона починає відкладати гроші на пенсію.
У той час як середній вік жителів планети збільшується, демографічна ситуація в країнах, що розвиваються, продовжує залишатися відносно сприятливою. Так, в даний час середній вік населення Філіппін, Індії, Пакистану, Єгипту і Саудівської Аравії становить усього близько 25 років.
HSBC дає прогнози для 17 ринків, що розвиваються, які до 2050 року імовірно увійдуть до тридцятки найбільших економік: Аргентина, Бразилія, Китай, Колумбія, Єгипет, Індія, Індонезія, Малайзія, Мексика, Пакистан, Перу, Філіппіни, Польща, Росія, Саудівська Аравія, Таїланд і Туреччина.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас