В українському інтернеті візьмуться за якість — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

В українському інтернеті візьмуться за якість

1268
Інтернет глобальний, і відстежити, як трафік «бродить по світу», неможливо.
Адміністрація держслужби спеціального зв’язку та захисту інформації розробила проект наказу про затвердження допустимих показників якості послуг передачі даних і доступу до інтернету. Копія наказу є у розпорядженні «Коментарів».
Зараз провайдери надають інтернет-послуг, керуючись лише власними стандартами. Ті, хто хоче утримати клієнтів, намагаються не допускати частих збоїв у мережі. Але є й такі, які намагаються лише залучити якомога більше абонентів. При цьому технічних засобів для їх подальшого обслуговування у них може не вистачати.
Держспецзв’язку ставить своєю метою – зростання загального рівня надання послуг на ринку. Крім того, після прийняття наказу Національна комісія з питань регулювання зв’язку та інформатизації зможе зобов’язати операторів публікувати показники роботи мереж, а також контролювати їх виконання.
Згідно з розробленими нормативами, оператори зобов’язані підключати за заявкою абонентів до мережі передачі даних загального користування не більше ніж за 24 робочі дні. Рівень відмов при реєстрації в мережі, точно так само як і рівень незадовільних щодо швидкості з’єднань не повинен перевищувати 10%. Причому самореєстрація в мережі повинна тривати не більше 10 секунд.
І, нарешті, питання, що багатьох турбує найбільше: якщо в роботі мережі з’явилися неполадки, то вони повинні бути усунуті протягом доби. Зараз дуже поширені випадки, коли аварія сталася у вихідні, і користувачі чекають понеділка, щоб доступ був відновлений.
Крім того, нормативами встановлено кількість звернень абонентів про помилки, що сталися в розрахунках. Вона не повинна перевищувати 1% від загального числа рахунків.
На відміну від фактично безконтрольного інтернету, мобільний зв’язок вже поставлений державою в більш жорсткі рамки. Показники якості в цій сфері були затверджені Мінтрансзв’язку ще у 2010 році. І оператори відтоді звітують регулятору про їх дотримання.
Зараз НКРЗІ готує зміни до закону, щоб включити принцип обов’язкового виконання нормативів в ліцензійні умови. Це дасть можливість зробити регулювання більш жорстким: якщо погана якість зв’язку, доведеться «здати» ліцензію. За таким же принципом, найімовірніше, буде контролюватися і якість інтернету.
Цей процес буде відрізнятися від контролю мобільного зв’язку тим, що велика частка інтернетчиків (обслуговують близько 30% від загальної абонентської бази країни) – це локальні домашні мережі, підключити не більше 10 тисяч осіб кожна. Іноді ці фірми відрізняються навіть більш стійким сервісом, ніж великі гравці.
Але в невеликих населених пунктах, де, крім них більше нікого немає, якість зв’язку може бути на порядок нижчою від столичного рівня. Причому «грішити» в таких районах можуть не тільки дрібні мережі, але і Укртелеком, який, як відомо, має дуже розгалужену мережу по Україні. Але там, де він монополіст, підключення деколи доводиться чекати дуже довго.
З мобільниками державі буде значно простіше розібратися: ні дрібних компаній, ні монополістів компаній на цьому ринку немає. Тому оператори навіть зараз намагаються підтримувати якість на досить високому рівні, щоб конкурувати один з одним. Хоча в регіонах і у них бувають помітні проколи.
В інтернет-компаніях заявляють про те, що нормативи буде практично неможливо виконати з декількох причин. «Незважаючи на те, що у нас ремонти зазвичай відбуваються протягом кількох годин, все ще є випадки, коли ми не можемо усунути неполадки протягом доби. А я знаю, що деякі наші великі конкуренти виконують заявки на аварії іноді і за три доби», – сказав директор київської мережі «Тріолан» Вадим Сидоренко.
Він зазначив, що є багато випадків, коли інтернет не може бути відновлений з причини, не залежної напряму від провайдера. Наприклад, власники будинку або «Укртелеком» – власник кабельної каналізації – тимчасово не пускають представників провайдерів до свого обладнання.
Або сталася аварія на мережі «Київенерго», і електрика не подається. «До нас щодня надходять тисячі заявок на усунення неполадок. І в приблизно 80% з них збої в підключенні до інтернету відбуваються з вини абонента – встановлений піратський софт, перетиснутий ніжкою стільця кабель або людина просто подовгу не може зрозуміти, як включається якась функція. У таких випадках нас теж будуть звинувачувати у порушеннях нормативів?», – додає Сидоренко.
Керівник проектів інтернет-оператора бездротового зв’язку «ІМК» Олександр Федієнко погоджується з колегою. Він вважає, що такий документ не можна буде застосувати в існуючих умовах. «По-перше, в Україні немає інтернет-мережі загального користування. По-друге, якимось чином контролювати переміщення пакетів інтернет-трафіку неможливо. Ринок вільний, вони йдуть як завгодно. Трафік від одного українського абонента до іншого може йти через Америку або Європу, якщо на внутрішніх точках обміну перебої», – зазначає він. Тому незадовільна швидкість надання послуги може залежати не лише від наших мереж, але і від заокеанських, які проконтролювати не можна. «Це не телефонія, де голосовий трафік легко можна відстежити, якщо це, звичайно, не IP (не йде по інтернет-каналах)», – сказав менеджер.
На думку Сидоренка, адміністрація відчула, що ринок інтернет-доступу за останні роки суттєво зріс в грошах. І непогано було б почати його взяти під контроль. Але яким чином це треба робити, вона поки не придумала. Олександр Федієнко припускає, що, можливо, адміністрація розробила документ на майбутнє, коли інтернет буде прирівняний до загальнодоступних універсальних послуг. Хоча не відкидає і того, що наказ був розроблений просто «для галочки», щоб імітувати видимість роботи.
Станіслав Юрасов
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас