В Україні створять електронний уряд за 475 млн грн. — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

В Україні створять електронний уряд за 475 млн грн.

Казна та Політика
935
Національна комісія з питань регулювання зв'язку та інформатизації розробила власний план заходів із запуску в Україні електронного уряду.
На реалізацію її першого етапу з бюджету планується виділити 475 млн грн. Щоб запустити свою програму в дію, регулятор підготував проект майбутнього розпорядження Кабміну.
НКРЗІ збирається стати єдиним координатором і контролером інформатизації в держорганах. Під №1 у плані дій відомства значиться указ президента, який вже в жовтні повинен внести відповідні зміни до положення про нацкомісію.
"Ми стурбовані станом справ навколо впровадження електронного уряду в Україні. Тому вирішили запропонувати свій план дій. Зараз можна навести лише кілька поодиноких прикладів успішної реалізації подібних проектів. Наприклад, портал Президента і портал Кабміну, на яких передбачено надання електронних послуг громадянам. У деяких областях також є успіхи в сфері електронного урядування. Наприклад, в Харківській, Дніпропетровській, Вінницькій. Але комплексної реалізації програми в країні досі не відбувається", - сказав член НКРЗІ Ігор Сиротенко.
Нагадаємо, що національний регулятор взявся за інформатизацію з початку цього року після того, як в кінці 2011 року був наділений такою функцією президентом. Він почав проводити роз'яснювальну роботу з усіма державними відомствами і намагався мотивувати їх створити універсальний держреєстр замість існуючих 40-ка, щоб удосконалити систему обробки даних про українців. Однак конкретики в завданнях нацкомісії з інформатизації досі немає. Тому перш ніж приступити до явних дій, потрібно змінювати нормативно-правову базу.
Ініціатива НКРЗІ може "вибити" з процесу інформатизації країни Держінформнауки, який очолює Володимир Семиноженко. Це буде зробити не дуже складно, тому що видимих результатів з боку цього відомства з переведення управління країни в онлайн-режим поки не спостерігалося. Швидше за все, агентству буде визначена в цьому процесі роль другої, а то й третьої скрипки.
НКРЗІ розписала план заходів щодо переходу на e-government до кінця 2014 року. В рамках проекту планується внести парламент в грудні низку необхідних ініціатив (зокрема законопроекти "Про Нацпрограми інформатизації", "Про електронний цифровий підпис", "Про електронний документообіг" тощо).
Кінцевий результат програми регулятора - це поява "єдиного електронного простору органів державної влади". Передбачається, що e-government буде працювати на базі єдиного державного порталу адмінпослуг. Його пілотна версія буде протестована з жовтня по грудень.
На базі порталу влада надаватиме громадянам і бізнесу низку інтернет-послуг. У 2012-2014 роках регулятор спільно з "Укрдержреєстром" повинні запустити такі сервіси як реєстр адрес (обійдеться державі в приблизно 5 млн грн), реєстр фізичних осіб (ще 5 млн грн), реєстр юридичних осіб (15 млн грн). Таким чином, держава пов'яже фактичні адреси з місцезнаходженням всіх українців і підприємств. На базі цих реєстрів за сприяння ДПАУ буде створено "Єдиний кабінет платника податків", на що заплановано ще 20 млн грн.
Крім того, за цей час спільно з Мінсоцполітики планується ввести в обіг Електронну соціальну картку (5 млн грн) і спільно з Міністерством охорони здоров'я - Електронну медичну картку. До 2014 року НКРЗІ спільно з МВС повинні будуть запровадити послугу "Мій автомобіль" (25 млн грн). За словами Сиротенка, в перспективі створення подібних реєстрів - "Моя нерухомість", "Моя земля" та ін. Ці системи за задумом повинні допомогти уникнути зловживань та подання недостовірної інформації про своє майно, наприклад, в банки, при оформленні чергового кредиту.
Щорічно до 20 червня всі зазначені відомства повинні будуть звітувати перед регулятором про виконану роботу, а НКРЗІ в свою чергу - перед главою держави і Кабміном.
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас