Кількість дрібних бізнесменів у Білорусі скорочується — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кількість дрібних бізнесменів у Білорусі скорочується

Казна та Політика
277
У Білорусі зменшується кількість індивідуальних підприємців. Аналітики пояснюють це розвитком великих торгових мереж, а також низькою купівельною спроможністю населення.
Кількість зареєстрованих індивідуальних підприємців у Білорусі скорочується. Експерти пояснюють цей факт розвитком великих торгових мереж у регіонах, де на зміну ринкам приходять гіпермаркети, а також зниженням купівельної спроможності населення.
Індивідуальний підприємець (ІП) в Білорусі - наймасовіший різновид комерсантів. Серед таких реєструються громадяни, які хочуть вести господарську діяльність без утворення юридичної особи. Простіше кажучи, IP - це бізнесмени без фірми.
"Човники", продавці на ринках, власники невеликих автосервісів та особи, що займаються ремонтами квартир, - найбільш типові представники білоруської армії індивідуальних підприємців, в рядах якої сьогодні більше 246 тисяч осіб. Всі вони платять так званий єдиний податок, що позбавляє від зайвої бухгалтерської тяганини.
Зареєструватися як ІП в Білорусі не складно. Коштує це близько 30 доларів, а документи про постановку на держоблік можна отримати протягом тижня після першого відвідування виконкому за місцем проживання.
Разом з тим мода на ІП у Білорусі минає - такий висновок напрошується після вивчення даних офіційної статистики. За інформацією Міністерства юстиції, в січні-квітні 2012 року кількість зареєстрованих індивідуальних підприємців в країні, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, скоротилася на 7,7 відсотка. Чим це викликано? Індивідуальний підприємець Максим, який торгує чоловічим одягом на столичному речовому ринку "Динамо", говорить, що працювати стає складніше, оскільки у білорусів у гаманцях все менше грошей.
Це помітно і з кількості проданого товару, і за сумами покупок. Але якщо одним бізнесменам виручка ще дозволяє якось триматися на плаву, то інші змушені згортати свою справу через її нерентабельність.
Зниження купівельної спроможності населення керівник Асоціації малого і середнього підприємництва Сергій Баликін також називає одним із чинників, що впливають на зменшення числа охочих стати ІП.
Баликін також нагадує про торішню економічну кризу в Білорусі, від наслідків якої оговталися далеко не всі суб'єкти господарювання. Багато ж індивідуальних підприємців припинили свою діяльність ще минулої весни або влітку, але реєстрацію вирішили не продовжувати лише зараз.
Проте головною причиною скорочення чисельності ІП, на думку Сергія Баликіна, є розширення рітейлу - роздрібної торгівлі в оптових масштабах. Великі торгові центри, гіпермаркети, магазини крокової доступності приходять у регіони і починають витісняти з ринку ІП.
"Для дрібної торгівлі - це катастрофа, а для споживача - благо", - вважає Баликін. Адже найчастіше гіпермаркети можуть запропонувати товар за нижчою ціною. "За рахунок цінової конкуренції, а також через більш комфортні умови для покупця відбувається переділ ринку роздрібної торгівлі", - пояснює експерт.
Голова Мінського столичного союзу підприємців та роботодавців Володимир Карягін також бачить у розвитку великих торгових мереж головну причину зменшення кількості зареєстрованих ІП. На думку Карягіна, в найближчі десять років вона скоротиться в кілька разів. І приблизно в таких же пропорціях відбудеться збільшення кількості малих і середніх компаній.
У той же час Володимир Карягін переконаний, що розвиток рітейлу має відбуватися гармонійно і поетапно. Тобто самі індивідуальні підприємці повинні переходити на стадію створення більш великих компаній. І відбуватися це, за висловом Карягіна, має в результаті економічної, а не адміністративної еволюції в бізнес-середовищі.
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас