Бензин з градусом — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бензин з градусом

Енергетика
868
Міністерство енергетики та вугільної промисловості підготувало законопроект про обов'язковий вміст в бензині 5% біоетанолу, починаючи 1 січня 2013 року, і 7% - з 2014 року, заявив глава Міненергетики Юрій Бойко 6 квітня в ефірі "Першого національного телеканалу". "Ми вносимо законопроект, сподіваюся, він буде прийнятий на засіданні уряду, - повідомив Бойко. - Це дозволить, з одного боку, знизити закупівлі нафти, а з іншого - завантажити сільгоспвиробників". За його словами, даний законопроект вже узгоджений з усіма учасниками ринку.
Наявність в бензині 5% біоетанолу або 15% простих ефірів відповідає стандарту якості "Євро-4", який мав почати діяти в Україні з 1 січня 2010 року, пояснює заступник директора дослідницького центру "Психея" Геннадій Рябцев. "Однак через те, що тільки три з шести існуючих в Україні нафтопереробних заводів України - Лисичанський, Кременчуцький і Одеський - можуть виробляти паливо за стандартами "Євро-4", рішення постійно переносилося", - говорить він. Директор Інституту енергетичних досліджень Дмитро Марунич відзначає, що не останню роль в цьому питанні зіграла НАК "Нафтогаз України", яка досі не провела обіцяної модернізації підконтрольного їй Шебелинського газопереробного заводу.
Як розповіло високопоставлене джерело в Міністерстві аграрної політики і продовольства, відомство пропонує, щоб весь біоетанол вироблявся на спиртзаводах України. "Замість готового бензину в Україну може поставлятися напівфабрикат - Eurobob, який стане бензином після того, як в нього додадуть біоетанол, вироблений на спиртзаводах України", - підкреслив співрозмовник. Раніше міністр аграрної політики і продовольства Микола Присяжнюк оцінив можливості виробництва біопалива майже в 5 млн т на рік, що, на його думку, дозволить на 30% замістити імпорт світлих нафтопродуктів.
Обов'язковий вміст біоетанолу в бензині дозволить уряду підвищити інвестиційну привабливість заводів "Укрспирту", що готуються до приватизації, вважає Рябцев. Нагадаємо, Мінагрополітики вже готує до приватизації 20 заводів з виробництва спирту, що входять в держпідприємство "Укрспирт". При цьому мова йде про підприємства, не зайняті у виробництві спирту і які, по суті, що простоюють. Після продажу приватному інвестору вони повинні будуть зайнятися випуском біоетанолу. "За нашими оцінками, якщо Мінагрополітики вдасться ввести пропоновану норму, це дозволить забезпечити спиртзаводи щорічним ринком збуту в $280 млн", - підрахував Геннадій Рябцев.
Проти ініціативи Мінагрополітики традиційно виступають нафтовики. "Не можна порівнювати виробництво і вміст біопалива, наприклад, в Бразилії при середньорічній температурі близько 24 °С, і в Україні, де вона набагато нижча. Через зміни температур існує небезпека розшарування пального", - застерігає голова правління "Укртатнафти" (Кременчуцький НПЗ) Павло Овчаренко. "Додавання спирту в бензин призводить до підвищення октанового числа. Відповідно, внаслідок розшарування пального відбудеться падіння октанового числа, що призведе до перегріву двигуна і його поганої роботи", - говорить провідний науковий співробітник Інституту біоорганічної хімії та нафтохімії НАН України Владислав Кисельов. Водночас, за його словами, небезпека розшарування пального існує лише при порушенні технологічного процесу. "Просто нинішні власники українських НПЗ не зацікавлені в інвестуванні в нове виробництво", - вважає Кисельов. Варто зазначити, що Одеський і Лисичанський НПЗ сьогодні простоюють через те, що переробка нафти в Україні збиткова, а нафтотрейдерам вигідніше ввозити нафтопродукти, бо їх імпорт не обкладається митом.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас