"Безкоштовна" парковка від Кабміну обернеться подорожчанням — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Безкоштовна" парковка від Кабміну обернеться подорожчанням

Казна та Політика
1045
Паркувальники України готують антиурядовий путч - в країні не вистачає "начинки" для паркоматів.
З 1 квітня, яке випадає на наступну неділю, на всіх паркувальних майданчиках країни повинні стояти паркомати. Це нововведення мало запрацювати ще з 1 січня, однак при фактично повній відсутності на парковках зазначеного обладнання, уряд відклав на один квартал вступ набрання чинності нових правил гри.
Треба визнати, що на цей раз Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ зіграло на випередження і ще в кінці минулого тижня вирішило дати офіційне роз'яснення, в якому зазначено, "що подальша відстрочка набрання чинності вимоги про необхідність встановлення паркоматів недоцільна". При цьому профільне відомство пропонує вражаюче за теперішніх часів рішення проблеми: "у разі, якщо впровадження технічних засобів, призначених для оплати вартості послуг з утримання майданчиків для платного паркування, є економічно невигідним, паркування на майданчиках може здійснюватись безоплатно". Чи варто додавати, що ні комунальним підприємствам, які стягують плату за паркування, ні Податковій службі, яка контролює надходження цього збору, така точка зору міністра Анатолія Близнюка не може сподобатися.
Проте складається враження, що міністерство злегка лукавить, говорячи про безкоштовне паркування. Адже в тій же урядовій постанові № 89 від 16 січня 2012-го (тій самій, якою введення норми щодо обов'язкової наявності паркоматів було відкладено до 1 квітня) міститься невелика лазівка. Паркувальні талони з обігу ніхто виводити не збирається. Просто тепер вони повинні купуватися "в безготівковій формі".
До речі, сподіватися на те, що співробітники того ж "Київтранспарксервісу" при відсутності паркоматів будуть ходити з мобільними POS-терміналами - не варто. На сайті згаданого Комунального підприємства розміщено цікавий перелік місць, в яких уже сьогодні можна придбати той же паркувальний талон: власне, адміністрація КП, всі відділення "Укрпошти", а також АЗС "Лукойл" і "КЛО". Таким чином, якщо з неділі заборона набирає чинності, паркувальні талони таки залишаться. От тільки придбати їх можна буде на будь-якій автозаправці згаданих мереж або на пошті за безготівковим розрахунком. Відповідно, продавець такого талона ще й включить в його ціну плату за послугу еквайрингу.
Втім, цей варіант розвитку подій з 1 квітня навряд чи втілиться в реальність. Як розповіло "Коментарям" джерело в КМДА, підприємства, що займаються паркуванням в населених пунктах, готують сьогодні спільне звернення до прем'єр-міністра Миколи Азарова, в якому озвучать прохання про продовження періоду переходу на виключне застосування паркоматів. Не дарма, мабуть, на "гарячій лінії" КП "Київтранспарксервіс", на запитання "Коментарів": "А як ви будете працювати після 1 квітня?" в телефонній трубці прозвучало: "Поки все під питанням, телефонуйте в понеділок".
Відомо і головне обґрунтування такого прохання (яке народилося, до слова, в кабінетах "Київтранспарксервісу" ще в січні): "На території України в паркоматах, згідно з державним реєстром розрахункових операцій, дозволяється використовувати реєстратор контрольно-касовий РВ3101, але термін первинної реєстрації його в органах ДПСУ в даний час вичерпано. Тому зараз немає можливості придбати нові паркомати з такими реєстраторами. Інші види реєстраторів не внесені до державного реєстру розрахункових операцій і відсутні на ринку України".
Виходячи з цієї позиції, стає зрозумілим, чому київська влада досі не провела інвестиційний конкурс із залучення коштів на встановлення паркоматів. Нагадаємо, ще в середині лютого заступник голови КМДА Руслан Крамаренко поділився з "Коментарями" планами провести відповідний конкурс. Передбачалося, що потенційний інвестор встановить по місту паркомати, а Київ, до моменту окупності цього проекту, буде перераховувати йому частину коштів від обсягу виручки за паркування. Цей проект досі не був запущений.
Схожим чином йдуть справи і в регіонах. Міський голова Сум Геннадій Мінаєв також розповів "Коментарям" про плани з залучення інвестора для встановлення паркоматів. "Зараз триває процедура оголошення конкурсу на право здійснювати послуги паркування - всі документи прописані в жорсткій відповідності до постанов Кабміну. Але це майбутнє. І я не думаю, що у нас з'являться бажаючі взяти участь у цьому конкурсі. Мабуть, після 1 квітня КП "Сумипарксервіс" настане кінець", - зазначив він.
Іншими словами, після 1 квітня, як бачиться станом на сьогоднішній день, ситуація з паркоматами може розвиватися в двох напрямках. В одному випадку, Кабмін може наполягти на своєму і все-таки ввести безготівкову оплату за паркування. Тоді бюджет може розраховувати на якісь надходження, які до цього йшли за різними схемами в приватні "кишені", однак автолюбителі зіткнуться з подорожчанням парковки.
В іншому випадку, паркувальники таки виб'ють собі чергові "канікули" і продовжать працювати за старими схемами. Бюджет при цьому варіанті отримує такий же мізер, як і сьогодні, а от автомобілісти все одно стикаються з подорожчанням послуги. На цей раз - через навантаження на закупівлю і встановлення терміналів. Природно, після того, як в країні відновиться ввезення контрольно-касових реєстраторів.
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас