Дослідження: Молодь орієнтована на матеріальні, а не на духовні цінності — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дослідження: Молодь орієнтована на матеріальні, а не на духовні цінності

360
Американські вчені провели дослідження, яке показало, до чого прагнуть сучасні молоді люди у віці до 30 років. Виявилося, що більшість з них віддають перевагу матеріальним цінностям, а не духовним.
В процесі роботи були проаналізовані дані про 9 млн людей і їх орієнтованість на турботу про навколишнє середовище, виконання громадянського обов'язку і реалізацію життєвих цілей. Серед них виявилися представники різних демографічних поколінь - "бебі-бумери" (1945-1965 років народження), покоління ікс (1965-1980 років народження) і покоління міленіуму, або покоління ігрек (народжені після 1980 року).
"Ми помилково характеризували покоління міленіуму як більш соціально-орієнтоване і політично ангажоване в порівнянні з людьми старшого віку", - розповів автор дослідження професор психології Жан Твенге з Державного університету Сан-Дієго.
Виявилося, що "міленіали" рідше орієнтуються на спільноту, а концентруються в основному на особистих цілях - імідж, гроші і слава.
Хоча прагнення зберегти навколишнє середовище завжди вважалося сферою, що становить особливий інтерес для молоді, результати дослідження, що охоплює 40-річний період, говорять про те, що кількість "ігрек", які ні разу не робили зусилля допомогти навколишньому середовищу, в три рази більша, ніж кількість "бебі-бумерів" в тому ж віці.
Частка американських студентів, які прагнуть до багатства, становила для "бебі-бумерів" 45%, для покоління ікс 70%, а для "ігрек" - 75%. Крім того, частка тих, хто вважає за краще бути в курсі політичних процесів, зменшилася з 50% в період демографічного вибуху до 35% в даний момент.
Вчені вважають, що тенденція до зменшення турботи про навколишнє середовище, байдужості до політичних процесів і упор на матеріальні цінності можуть істотно вплинути на розвиток суспільства в найближчому майбутньому.
Завідувач кафедрою соціології комунікативних систем Московського Державного Університету професор Агамалі Мамедов вважає, що накопичення стало трендом.
"Особливості розвитку сучасного суспільства призвели до виникнення такого терміна, як "криза-матрьошка" - ми переживаємо одну кризу, після чого відразу починається друга і так далі. Одним з факторів, які допомагають людині орієнтуватися в цей час, є матеріальне благополуччя. Той романтизм, який спостерігався ще 10-12 років тому, зараз випарувався. Люди хочуть ясності, яка в першу чергу пов'язана з їхнім матеріальним станом. Тим більше що "згори" насаджується та ж ідеологія. Коли перед людиною стоять лише економічні завдання, вона стає одновимірною і легко керованою", - вважає Мамедов.
Творчий директор рекламного агентства JWT Russia Іван Чімбуров не згоден з американськими вченими, хоча відзначає, що частка правди в їхніх висновках є.
"Сучасні молоді люди виросли в епоху, коли з'явилася передача "15 хвилин слави" і коли шотландський блогер Піт Кешмор продав особистий сайт Mashable.com американському медіагіганту CNN за 200 млн дол. Цей приклад є ілюстрацією теорії розумного егоїзму", - вважає Чімбуров.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас