Нацвірінькали — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Нацвірінькали

2854
П'ять років знадобилося сервісу мікроблогів для того, щоб почати серйозно заробляти. За підсумками року прибуток компанії може скласти $260 млн.
Щодня два риболовецькі судна Yoshieimaru і Kageyamamaru виходять в Японське море для лову краба. Після дня виснажливої праці капітани можуть спати спокійно. Рибалки встигають продати свій улов через Twitter ще до повернення в порт. Розроблена для них система об'єднує сервіс мікроблогів з інтернет-магазинами і дозволяє доставляти свіжі морепродукти прямо з океану протягом 12 годин після вилову.
З моменту створення в 2006 році американським програмістом Джеком Дорсі інтернет-щоденник досяг небувалого розмаху. Його аудиторія зростає на 30% на рік і сьогодні налічує понад 200 млн. користувачів у світі. Але тільки в жовтні 2009 року Twitter отримав перший прибуток $25 млн. За підсумками поточного року, прогнозує дослідницька агенція eMarketer, сервіс мікроблогів може запрацювати вже $260 млн. Але і ця цифра виглядає недостатньою для компанії, яку, виходячи з вкладених інвестицій, оцінюють в $8,7 млрд.
Що ти зараз робиш?
Джек Дорсі з дитинства був фанатом програмного коду. У 15 років на створення сервісу миттєвих коротких повідомлень його наштовхнула розмова двох таксистів, які говорили про роботу. Так виникла ідея створити Twitter. Вона була реалізована в 2006 році в рамках компанії Odeo, на яку Дорсі працював разом з університетськими друзями Бізом Стоуном і Еваном Вільямсом. У тому ж році вони придбали Odeo, а через рік вивели Twitter в окрему компанію. Пізніше була серія венчурних вливань в проект. Найбільший куш Twitter зірвав тоді, коли отримав $400 млн. інвестицій від російського венчурного фонду DST Global. Останню інвестицію в $300 млн. в Twitter вклав принц Саудівської Аравії Аль-Валід бін Талал. З отриманням нової порції грошей в геометричній прогресії зростала і капіталізація компанії, яка швидкими кроками наближається до $9 млрд. За словами президента бізнес-інкубатора GrowthUP Дениса Довгополого, якщо припустити, що EBITDA Twitter становить 10%, що цілком реально для такої компанії, то її вартість може досягти $20 млрд.
Однак, як стверджують експерти, спочатку позиціонування сервісу мікроблогів було вибрано неправильно. Він був популярним, ніс важливу соціальну функцію, проте кілька років не приносив прибутку. Спочатку власники Twitter стверджували, що всі їхні зусилля спрямовані не на отримання прибутку, а на зростання бази користувачів і поліпшення роботи сервісу. В результаті в період з 2006 по 2011 рік через Twitter пройшло 140 топ-менеджерів, які обіймали різні керівні позиції, а до 2010 року ним керували три СЕО одночасно.
Все на заробітки
З приходом в 2010 році в Twitter колишнього топ-менеджера Google Діка Костоло в роботі сервісу багато змінилося. У компанії почалася реструктуризація та корпоративна чистка, яка, за задумом Костоло, допоможе оптимізувати роботу сервісу. Twitter може перетворитися в життєздатний бізнес. Зараз сервіс мікроблогів заробляє за рахунок підписаних раніше контрактів з компаніями Microsoft і Google, в рамках яких пошукові механізми цих компаній отримують доступ до Twitter. Вартість двох контрактів становить $25 млн. В компанії тільки зараз починають працювати з великими корпораціями. Для них Twitter створює спеціальні стрічки новин, приурочені до спортивних або культурних подій, які вони спонсорують. Наприклад, в лютому під час проведення Суперкубку з американського футболу Twitter підписав великі рекламні контракти з General Motors і Budweiser. Велика частина доходів Twitter формується в США, де сервіс легко піддається монетизації. За словами Дениса Довгополого, Україна зможе привнести в оборот сервісу мікроблогів в кращому випадку 1%. "На рекламі ми заробляємо лише 18 місяців", - виправдовується віце-президент по продуктах Twitter Сатья Патель. За її словами, робота в цьому напрямку принесе серйозні плоди вже в цьому році.
Компанія eMarketer прогнозує, що рекламні доходи Twitter до 2014 року досягнуть $540 млн. Збільшити динаміку доходів сервісу може і IPO, яке, можливо, відбудеться вже в наступному році. Інвестори сповнені оптимізму. "Twitter - одна з небагатьох інтернет-компаній, завдяки якій мільйони людей по всьому світу міняють свій підхід і звички до питання фільтрації і споживання інформації. Ми задоволені розвитком цього сервісу", - говорить Леонід Соловйов, прес-секретар російського венчурного фонду DST Global, який, виходячи з нинішньої оцінки вартості сервісу, володіє 5% акцій Twitter. Основним показником успішності первинного публічного розміщення акцій сервісу може стати розміщення Facebook. Якщо воно буде вдалим, то в найближчі півроку з'явиться вікно для виходу і інших інтернет-компаній.
Олексій Харченко
За матеріалами:
Інвестгазета
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас