ВР має намір дозволити приватизацію портових об'єктів і спростити інвестування — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

ВР має намір дозволити приватизацію портових об'єктів і спростити інвестування

168
Наприкінці минулого року депутати відхилили попередній проект через його невідповідність чинному законодавству.
Верховна Рада України (ВР) прийняла в першому читанні за основу урядовий законопроект № 9712 від 16 січня 2012 р. "Про морські порти України", який значно спрощує роботу інвесторів в морських портах. "За" відповідне рішення проголосували 232 народні депутати при мінімально необхідних 226 голосах.
Так, згідно з текстом законопроекту, державне регулювання діяльності в морському порту здійснюється Кабінетом міністрів України з метою безпечної експлуатації об'єктів портової інфраструктури в межах території та акваторії морського порту; комплексного розвитку та підвищення конкурентоспроможності морських портів; рівного доступу до послуг, які надаються в морському порту; недопущення забруднення навколишнього середовища, дотримання вимог до використання і охорони водних об'єктів у межах території та акваторії морського порту.
Також документом визначено перелік послуг, що надаються у морських портах, і тарифи на них. Також в проекті закону йдеться, що майно, яке використовується при здійсненні діяльності в морському порту, може перебувати у державній, комунальній та приватній власності.
"Існуючі на день набрання чинності цього закону стратегічні об'єкти портової інфраструктури є об'єктами державної власності, права приватної власності на причали, побудовані за рахунок приватних інвестицій до набрання чинності цього закону, які внесені до реєстру гідротехнічних споруд в установленому законодавством порядку, і не підлягають передачі в оренду або концесію (крім причалів), приватизацію та/або відчуження будь-яким іншим чином. Причали можуть бути об'єктами оренди чи концесії терміном до 49 років", - йдеться в законі.
Приватизація об'єктів портової інфраструктури, крім стратегічних об'єктів, в межах морських портів здійснюється відповідно до законодавства про приватизацію з урахуванням особливостей, які прописані у прийнятому ВР документі. Об'єктами приватизації є: морські порти, до складу яких входять всі види майна, призначені для їх діяльності; єдині майнові комплекси державних підприємств та акції публічних акціонерних товариств, утворених в процесі корпоратизації на базі цехів, виробництв, ділянок, інших підрозділів державних підприємств; окреме індивідуально визначене майно; акції (частки, паї), що належать державі у статутному капіталі господарських товариств, утворених на базі єдиних майнових комплексів, побудованих за рахунок державних і приватних інвестицій відповідно до інвестиційних договорів та договорів про спільну діяльність. Єдині майнові комплекси державних підприємств і 100% акцій статутного капіталу публічних акціонерних товариств підлягають продажу на конкурентних засадах.
Приватне інвестування в об'єкти портової інфраструктури на території морського порту здійснюється на підставі договорів концесії, договорів про спільну діяльність, договорів оренди, інших видів інвестиційних договорів, що укладаються на основі спеціальних процедур, визначених законодавством, зокрема в порядку, визначеному законом України " Про державно-приватне партнерство". Інвестування в стратегічні об'єкти портової інфраструктури може передбачати ремонт, модернізацію, реконструкцію або будівництво таких об'єктів.
Також проект закону забороняє скидання нафтозалишків, лляльних і необроблених суднових і стічних вод, чистого або забрудненого водяного баласту, відходів і сміття в територіальному морі і внутрішніх водах України.
Профільний комітет рекомендує відповідний закон до прийняття і впевнений, що текст законопроекту відповідає вимогам Президента.
Попередню редакцію проекту закону про морські порти ВР за пропозицією Президента відхилила в грудні минулого року. У Януковича до документа було чимало зауважень, в тому числі концептуальних. На його думку, проект не був узгоджений з іншими базовими законодавчими актами, що в разі його прийняття викликало б чимало правових колізій.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас