Бензин може подорожчати на 1,30 грн за літр — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бензин може подорожчати на 1,30 грн за літр

Енергетика
2065
Листопад не підніс сюрпризів на ринку пального - ціни на основні види нафтопродуктів залишалися стабільними. Виняток склали скраплений газ і ДП, повідомляє ЛігаБізнесІнформ.
Зокрема, за даними консалтингової групи А-95, ціни на дизель за місяць зросли на 10 коп. за літр - з 9,63 грн до 9,73 грн. При цьому ціни на газове пальне істотно знизилися - на 30 коп, з 6,66 до 6,36 грн за літр.
Експерти пояснюють цінові коливання по дизпальному і газовому пальному сезонними факторами. Разом з тим, до кінця року серйозних змін цін чекати не варто, якщо влада не посилить податковий прес.
Сезон диктує ціни
За словами директора консалтингової групи А-95 Сергія Куюна, холодна пора року завжди супроводжувалася дорожнечею дизельного пального. "Якщо літо, скажімо так, це бензиновий період, то взимку у нас традиційно лідирує за цінами дизель", - сказав він, коментуючи невелике зростання цін на дизель в листопаді.
У цьому сезоні, за словами Куюна, ця тенденція особливо яскраво виражена. Так, ціни на "дизель" в європейському опті виявилися майже на 15% вищими, ніж на бензин, чого не спостерігалося раніше.
Заступник директора НТЦ Психея Геннадій Рябцев також пояснює невеликий стрибок цін на ДП європейською тенденцією сезонних коливань. "На відміну від України, більшість європейських країн використовують газойль, тобто фактично дизельне пальне, як пічне паливо. І як тільки знижується температура, так, відповідно, зростає ціна. Ця тенденція спостерігається не один рік", - пояснює він.
Не дивує експертів і зниження цін на скраплений газ. Вони пов'язують цінові зміни на суміш пропан-бутан з сезонними факторами. "Пропан - це продукт, пік споживання якого припадає на теплу пору року", - вказує аналітик UPECO Олександр Сіренко.
Сергій Куюн з А-95 також зазначив, що Україна вступила у фазу зниженого споживання скрапленого газу. "Скраплений газ взимку веде себе не дуже добре для автомобіля. Тому автомобілісти, як правило, скорочують споживання - навіть ті, хто їздить на газі, все-таки вважають за краще їздити на бензині. Бо й пуск утруднений, і експлуатація цього енергоносія в холодну пору року не дуже комфортна", - говорить експерт.
Без потрясінь
Оцінюючи ситуацію з цінами на основні марки нафтопродуктів, Олександр Сіренко з компанії UPECO вказав, що сьогодні на ринку спостерігається зниження обсягів реалізації. "Тут, напевно, фішка в споживачі. Споживач став економнішим. Він прораховує маршрут, він намагається без потреби не виїжджати. Це стосується як комерційного транспорту, так і приватного", - говорить він.
Разом з тим, Сергій Куюн вважає, що на сьогоднішній день долати психологічний бар'єр у 10 грн. за літр ринок не хоче. "Це вважається досить болючим. Тому йде компенсація зі зниженою прибутковістю на дизельному пальному за рахунок дещо збільшеної маржі на бензин", - говорить експерт.
За його словами, оптові ціни на бензин знизилися, на дизель - зросли. Тому маржа на бензині зараз вища, а на дизелі вона близька до мінімальної за останні декілька років, додає він. "Ринок ось таким чином з цієї ситуації вийшов. В кошику прибутковості відбулися невеликі зміни, менше стали заробляти на дизелі, але більше на бензині", - пояснив Сергій Куюн.
Геннадій Рябцев з НТЦ Психея пов'язує спокійну цінову ситуацію, насамперед, зі стабільними цінами на нафту. "В основному, звичайно, це ціни на нафту, стабільність гривні, що одночасно означає стабільність імпортних поставок, мається на увазі в ціновому відношенні. Ну і низький попит, за великим рахунком", - говорить аналітик.
Переломний момент
Експерти не бачать передумов для зміни цін на нафтопродукти ні в грудні, ні на початку січня. Тим не менш, у стабільну ситуацію на ринку можуть втрутитися сторонні чинники.
"Що стосується грудня, то я не бачу жодних передумов для будь-яких різких рухів, ринку буде властива стабільність, як і раніше", - запевняє Сергій Куюн. "Якщо не буде ніяких форс-мажорних обставин, то не буде, безумовно, ніяких змін ні в цьому місяці, ні в наступному", - підтримує його Геннадій Рябцев.
З цією думкою згоден і Олександр Сіренко. "Як мінімум, зростання не буде, немає передумов для зростання. Єдине, можуть бути якісь рухи по дизелю", - говорить він.
Однак Куюн вказує на чинники, які можуть вплинути на ринок у короткостроковій перспективі. По-перше, за його словами, в грудні очікується рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі щодо мит на нафтопродукти. "Якщо мито буде введена в такому розмірі, як пропонує Міненерговугілля, необхідно готуватися до підвищення цін десь на 1,30 грн. на бензин, і десь близько 80 копійок на дизельне пальне", - говорить він.
По-друге, говорить експерт, учасники ринку очікують оприлюднення проекту закону про державний бюджет, яким передбачається підвищити ставки акцизу. "Уже було анонсовано чиновниками намір підняти ставки акцизного збору на нафтопродукти", - відзначає Серей Куюн.
Заступник директора НТЦ Психея також акцентує увагу на можливому підвищенні акцизу і мита. "До 21 числа має бути прийняте рішення щодо імпортних мит. Був прийнятий в першому читанні законопроект про індексацію акцизів на величину інфляції. І тому ці два чинники, плюс ще один, що стосується можливого зниження курсу гривні відносно долара, - ось три основні чинники, які можуть вплинути на ціни в бік зростання", - підкреслює він.
Станіслав Погорілий
За матеріалами:
ЛігаБізнесІнформ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас