"Приват" переробить Azeri — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Приват" переробить Azeri

Енергетика
514
Співвласник групи "Приват" Ігор Коломойський все більше звикає до роботи з каспійською нафтою. За повідомленням офіційного сайту Міністерства економічного розвитку і торгівлі, держоператор української нафтотранспортної системи - компанія "Укртранснафта" - акцептувала пропозицію компанії "Укртатнафта" (Кременчуцький НПЗ) з надання послуг з переробки нафти сорту Azeri Light в обсязі 300 тис. т на давальницьких умовах в IV кварталі 2011 р. - I кварталі 2012 року.
Вартість акцептованої пропозиції склала: для послуг з переробки нафти - 496 грн./т, для послуг зі зберігання світлих і темних нафтопродуктів, які будуть отримані в результаті переробки, - 1 грн./т на добу. Дата акцепту - 17 листопада 2011 р., а кінцевий термін укладання договору між сторонами - 16 грудня.
Окрім "Укртатнафти", яку контролює група "Приват" дніпропетровського бізнесмена Ігоря Коломойського, у конкурсних торгах також брали участь два інші НПЗ, що належать "Привату": Надвірнянський НПЗ ("Нафтохімік Прикарпаття", Івано-Франківська обл.) і Дрогобицький НПЗ (НПК "Галичина", Львівська обл.).
Проте їх топ-менеджери виставили для держкомпанії "Укртранснафта", якою з червня 2009 р. керує Олександр Лазорко, який раніше очолював НПК "Галичина", менш привабливі пропозиції. За протоколом розкриття пропозицій конкурсних торгів, вартість переробки нафти на Надвірнянському НПЗ становила 523 грн./т (з ПДВ), на Дрогобицькому НПЗ - 531 грн./т (з ПДВ). Крім того, частка виходу світлих нафтопродуктів на Кременчуцькому НПЗ складе 65%, в той час як у пропозиції Надвірнянського НПЗ та Дрогобицького НПЗ цей показник склав 60%.
Перемогу "Укртатнафти" в тендері на переробку азербайджанської нафти експерти пов'язують не тільки з лобістськими можливостями групи "Приват", а й відсутністю технологічних можливостей на інших українських НПЗ для глибокої переробки високоякісної каспійської нафти, щоб ця операція була економічно доцільною. Втім, вони сумніваються, що "Укртатнафта" також може забезпечити ефективну переробку такої сировини та отримати досить високий вихід світлих нафтопродуктів. До того ж в "Укртранснафті" не змогли обґрунтувати економічну привабливість переробки азербайджанської нафти на українських НПЗ.
Однак власники деяких українських НПЗ недавно оголосили про плани модернізувати потужності своїх підприємств, щоб поліпшити якість вироблених нафтопродуктів і розширити можливості з переробки сировини. У ТНК-ВР оголосили про готовність інвестувати в українські активи близько $1 млрд., але тільки за умови державної підтримки нафтопереробної галузі та створення рівних конкурентних умов для всіх учасників ринку. Ці кошти будуть спрямовані, зокрема, на підвищення глибини переробки сировини на Лисичанському НПЗ, завершення проектів підвищення якості палив, реконструкцію власних нафтобаз. А щоб контролювати якість реалізованих нафтопродуктів, ТНК-ВР зараз приділяє підвищену увагу прозорості при взаємодії з постачальниками та підрядниками.
"Для ТНК-ВР важливо отримувати зворотний зв'язок від контрагентів, комплексно розуміти ситуацію в кожному сегменті ринку", - підкреслив Фелікс Іцков, один з топ-менеджерів компанії.
Також про плани з модернізації оголосив Херсонський НПЗ. За словами його технічного директора Миколи Білика, протягом восьми років інвестиції складуть $850 млн. "На сьогоднішній день розроблено інвестиційний план глибокої модернізації НПЗ, підготовлено техніко-економічне обґрунтування, а також всі необхідні проектні рішення", - зазначив він, додавши, що в початку грудня 2011 року розпочнуться підготовчі роботи.
Поки ж українські НПЗ не в змозі забезпечувати внутрішній ринок достатніми обсягами якісного палива. Про це свідчать дані керівника автомобільного соціального порталу Autovisio: у 2011 р. кількість неякісного палива на автозаправках зросла в п'ять разів і тепер становить близько 50%. Аналогічна статистика Держслужби технічного регулювання більш оптимістична: 30% українського ринку. На думку експертів, зростання обсягів неякісного палива на ринку викликано підвищенням цін на паливо в умовах відсутності належного держконтролю його якості.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас