Тарифи заважають інвесторам — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Тарифи заважають інвесторам

Казна та Політика
528
В наступному році КМДА планує приступити до будівництва лівобережної гілки метро вартістю 10,8 млрд. грн. на умовах державно-приватного партнерства (ДПП). Однак розраховувати на приплив приватного капіталу, стверджують експерти, місту варто тільки після встановлення прозорих правил утворення тарифів на пасажирські перевезення.
До переліку об'єктів, які потребують залучення інвестицій через механізм державно-приватного партнерства, включено проект будівництва четвертої гілки лівобережної Київського метрополітену в напрямку житлового масиву Вигурівщина-Троєщина. За інформацією "і", таке рішення було прийнято 20 жовтня на засіданні постійно діючої конкурсної комісії із залучення інвесторів до фінансування будівництва, реконструкції, реставрації об'єктів житлового та нежитлового призначення, незавершеного будівництва, інженерно-транспортної інфраструктури міста.
Нагадаємо, що в липні 2010 р. Верховна Рада прийняла закон про ДПП, в якому визначені основні принципи співробітництва держави і бізнесу. Основна мета закону - збільшення припливу інвестицій в країну.
Вартість будівництва лівобережної гілки метро становить 10,8 млрд. грн. Залучати інвесторів місто планує на умовах концесії. "Концесія є для нас найбільш вигідною, адже значна частина ризиків передається приватному партнеру, при цьому об'єкт інфраструктури залишається у власності міської громади. Ми зараз розглядаємо три варіанти контракту з концесіонером - на експлуатацію та утримання, на будівництво та експлуатацію з подальшим поверненням об'єкта державі і на спільне будівництво та експлуатацію об'єкта", - пояснив у коментарі "i" Крамаренко.
Втім, за прогнозами КМДА, на процедурне оформлення договору потрібно близько року. Тільки після узгодження всіх умов і підписання угоди інвестор почне вкладати гроші. "А поки не піде приватний капітал, проектування може фінансувати місто. Ми налаштовані в 2012 р. почати будівництво, намітки вже є", - ділиться планами заступник голови КМДА. При забезпеченні відповідного фінансування проекту та початку будівництва в 2012 р., відзначає він, четверта гілка метро буде здана в експлуатацію до 2017 р. На сьогоднішній день місто веде переговори з іноземними партнерами, які готові співпрацювати з Києвом за схемою ДПП.
На думку експертів, участь у довгостроковому проекті для інвесторів може здатися досить цікавою. Але за однієї умови. Місто повинно забезпечити прозорі правила тарифоутворення. Участь у такому проекті має приносити інвестору стабільний дохід протягом тривалого часу. "А стабільності поки немає, - вважає Дмитро Подтуркін, керівник аналітичної групи "Менеджмент консалтинг груп", - в будь-який момент влада може притримати зростання тарифів".
Концесія передбачає виплату інвестору разових або періодичних платежів за участь у проекті. Основне джерело прибутку міського метрополітену - плата за проїзд, яку встановлює місто. Якщо інвестор буде розуміти, що діє прозора і стабільна система утворення тарифів, він зможе прорахувати свій дохід через кілька років. Тільки тарифна політика міста затримує розвиток муніципального транспорту, переконаний експерт.
При чинних тарифах на проїзд вкладення в будівництво метро для інвестора може виявитися рентабельним, вважає Подтуркін. "Але у нас є інфляція, крім того, часто змінюються основні складові собівартості тарифу. І відразу ж виникає питання. Чи буде зміна тарифів відповідати цим змінам собівартості і темпам інфляції, незалежно від того, хто в місті буде при владі?" - задається питанням експерт.
Судячи з усього, зараз місто шукає на нього відповіді. Як пояснило джерело "i" в міськадміністрації, в КМДА готові компенсувати інвестору різницю у випадку, якщо чинні в період концесії тарифи виявляться для інвестора нерентабельними.
Це не єдиний проект з розвитку метро, в рамках якого Київ розраховує на приплив приватних інвестицій в особливо великих розмірах. У січні ц.р. столична влада підписала меморандум з японською компанією Itochu Corporation про залучення кредиту в японських єнах на будівництво ще однієї гілки метро - Подільсько-Вигурівської. Загальна вартість проекту - 11 млрд. грн., термін реалізації - три роки.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас