Тунель до 2020 року — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Тунель до 2020 року

Казна та Політика
754
Мережа столичного метрополітену може стати довшим на 37,6 км. Це передбачено проектом Концепції програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2011-2020 рр., розробленої Мінінфраструктури. Відомство вже підготувало проект розпорядження Кабінету міністрів, який повинен схвалити запропонований документ. В установленому порядку він пройшов узгодження зацікавленими міністерствами та органами місцевого самоврядування - зараз готується відповідний пакет документів для подачі на розгляд уряду.
Затвердження Концепції дозволить розробити на її основі держпрограму будівництва та розвитку мережі метрополітенів до 2020 р. Її реалізація дозволить забезпечити потребу населення чотирьох великих міст України (Києва, Дніпропетровська, Донецька і Харкова), а також їх приміських районів у високоякісних і доступних перевезеннях.
Фінансування програми передбачається з державного та місцевих бюджетів, а також інших джерел, зокрема, за рахунок власних коштів метрополітенів. Її орієнтовна вартість - 62,8 млрд. грн. У тому числі держава на реалізацію програми має намір витратити 36,6 млрд. грн., місцева влада - 24,7 млрд. грн. Інші джерела повинні дати ще більш ніж 1,4 млрд. грн.
За інформацією профільного міністерства, у Києві передбачається додатково побудувати 26 станцій, чотири пересадочних вузла і два входи (виходи) на станціях. Крім того, в столиці з'являться три нових електродепо, друга черга електродепо "Харківське" та майстерні з ремонту ескалаторів. Також будуть введені в експлуатацію шлях для обкатки вагонів довжиною 1,2 км і тягово-знижуюча підстанція. Таким чином, показник довжини ліній метро на один мільйон жителів у місті буде доведений до 30 км. Зараз цей показник становить менше 20 км на 1 млн. киян.
Зазначимо, на сьогодні експлуатаційна протяжність трьох чинних ліній КП "Київський метрополітен" складає 63,67 км. Лінії були введені в експлуатацію в 1960 р. На них функціонує 49 станцій, три пересадкові вузли, вагоноремонтний завод, два електродепо і перша черга електродепо "Харківське" на Сирецько-Печерській лінії.
Раніше КМДА планувала розвивати столичне метро за допомогою інвесторів і підписала меморандум про співпрацю з японською компанією Itochu Corporation про залучення кредиту в японських єнах на будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену протяжністю 12 км.
Крім того, раніше уряд схвалив програму будівництва і розвитку метро на 2006-2010 рр., однак вона не була реалізована через відсутність фінансування. Керівник аналітичної групи "Менеджмент консалтинг груп" Дмитро Подтуркін зазначив у коментарі "i", що виконання розробленої міністерством Концепції буде залежати від того, в якому обсязі будуть виділені кошти. "Враховуючи заявлені Києвом амбітні плани з розвитку транспортної інфраструктури, у тому числі - з будівництва метро, ​​вкладення в неї повинні бути величезними", - відзначає експерт.
Голова комісії з питань транспорту і зв'язку Київради Дмитро Олійник назвав оприлюднені Мінінфраструктури розрахунки оптимальними. На його думку, розвиток метрополітену частково вирішить проблему перевезення пасажирів у столиці. Стратегія розвитку міста до 2025 р. передбачає фінансування з місцевого бюджету рухомого складу, будівництво станцій. "А розвиток інфраструктури планується здійснювати за рахунок субвенцій з держбюджету, виділених Києву на виконання функцій столиці", - підсумував у коментарі Олійник.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас