Ремонт доріг замість автобанів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ремонт доріг замість автобанів

Казна та Політика
1869
Концесійні дороги і швидкісні українські потяги віце-прем'єр-міністр - міністр інфраструктури Борис Колесніков вважає утопією. За його словами, Євро-2012 Україні доведеться пережити з "залатаними" дорогами. На своїй прес-конференції за підсумками піврічної роботи на посту міністра інфраструктури пан Колесніков зазначив, що як мінімум п'ять-шість трансукраїнських автотрас буде побудовано в країні вже протягом 10 років.
"Ніде в світі немає 100% автострад, але те відсоткове відношення, яке має Східна Європа, ми забезпечимо", - з упевненістю сказав чиновник. У його найближчих планах - будівництво автобанів. Серед них - автобан першої категорії Донецьк - Луганськ. Трасу Донецьк - Маріуполь, побудовану ще в 1969 р., уряд планує модернізувати. До Євро-2012 будуть приведені до ладу дороги Київ - Чоп і Варшава - Київ. "Але деякі ділянки тільки встигнуть залатати", - підкреслив віце-прем'єр.
Борис Колесніков також відзначив, що він проти концесійних доріг в Україні. "Концесія - це коли побудували дорогу інвестори, і якщо ми їм не забезпечимо потрібної кількості автомобілів на дорозі, то держава буде доплачувати за кожен автомобіль... Поки в Україні не буде зарплати в тисячу доларів в середньому, ні про які концесії не може йтися" , - відзначив представник Кабміну. І назвав інформацію про те, що "Укравтодор" збирається виставляти на концесійний конкурс дві-три автодороги, "необ'єктивною і такою, яка є особистою думкою певних керівників". За словами пана Колеснікова, вартість проїзду в 30 коп. за 1 км по концесійній дорозі не покриє витрат.
Чиновник також відзначив, що поки Україні не доводиться розраховувати на швидку появу швидкісного руху на залізницях. "Що стосується прискореного руху, ми підемо від спальних вагонів, забезпечимо швидкість 160-180 км/год, це можна зробити за шість років, а потім можна замислюватися і про швидкісний рух. Хоча поки це нереально... В Україні ще немає такої економіки, щоб робити швидкісний рух... ", - підсумував він. Але під кінець прес-конференції пан Колесніков продемонстрував журналістам ролик з новими корейськими поїздами, які запустять до Євро-2012. Відповідаючи на питання, чи вірить він сам в те, що такі поїзди курсуватимуть в Україні до наступного року, після паузи сказав: "Звичайно, вірю. Якби я не вірив, я б цим не займався. Я ж не хочу в квітні або травні 2012 р. назавжди залишити країну".
Експерт В'ячеслав Коновалов критично оцінює стан справ у транспортній сфері.
"Концесія нам поки не світить, хороші автобани теж. Тому що вже багато років гроші частково йдуть на дороги, а здебільшого відмиваються... І таке скрізь. І виходить, що Клюєв ставить завдання, що - хлопці мені не треба латати дороги шматками, мені потрібна, наприклад, нормальна дорога Київ - Чоп. А гроші беруться, і на 11 мільярдів латаються дороги. Люди просто відмиванням займаються... Тим більше, де півтори тисячі обіцяних цього року нових доріг? Нічого немає. Це тільки піар. побудованих, в кращому випадку, буде сто кілометрів, не більше", - сказав Коновалов.
До того ж, за словами експерта, щоб побудувати якісну дорогу, потрібні мільярди гривень, яких немає в бюджеті. "Все залежить від ландшафту місцевості, але якщо це три смуги - це від $3 млн. за 1 км. І то, якщо є подушка, стара дорога. А якщо з нуля будувати - це може і $5 млн. коштувати", - додав В'ячеслав Коновалов.
Член парламентського комітету з питань транспорту і зв'язку Віктор Корж ("БЮТ-Батьківщина") вважає головною проблемою галузі відсутність в країні патріотів і професіоналів своєї справи. "Ніхто не думає над тим, щоб привести в належний стан інфраструктуру. Усі думають про те, як можна більше вкрасти, урвати. Я не бачу, що чинна влада відчуває відповідальність за те, що робить, або за те, чого не робить... Немає доброї перспективи за чинної влади і за такого ставлення. Настільки все господарство нашої країни знищено, що це все підняти дуже-дуже непросто. Потрібні дійсно геніальні фахівці, професіонали, розумні керівники. А таких у владі поки не видно. Вони більше дбають про кіпрські офшори, ніж про свою батьківщину", - підкреслив Корж.
У свою чергу, нардеп від Партії регіонів Юрій Мороко завагався з відповіддю, чого не вистачає країні для радикального поліпшення ситуації в інфраструктурі і чому інвестори не поспішають вкладати в неї гроші. "Я навіть не знаю, що й сказати... Питання серйозне", - зітхнув він. "А що стосується інвесторів, то який інвестор буде вкладати в наші дороги (зазвичай це дуже дорогий проект), якщо знає, що навряд чи поверне свої інвестиції? Навіщо йому це? За рахунок чого буде людина повертати свої гроші? А рецепта, як змінити ситуацію, я не знаю. Ви мене просто застали зненацька", - сказав Мороко.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас