Держава вийшла на велику дорогу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Держава вийшла на велику дорогу

Казна та Політика
5841
Порушити спеціальне розслідування щодо імпорту в Україну легкових автомобілів було вирішено на засіданні МКМТ 30 червня, повідомили в Мінекономрозвитку. Йдеться про імпорт більшості легкових машин з об'ємом двигуна 1-2,2 л незалежно від країни походження. Комісія встановила, що з 2008 по 2010 рік на тлі скорочення попиту на внутрішньому ринку зріс імпорт легкових автомобілів - їх частка в продажах за цей період збільшилася на 16 в. п.
Продажі українських автомобілів при цьому скоротилися - середнє завантаження заводів в 2010 році не перевищувало 20%, а кількість їх працівників скоротилася в 3,5 рази, додають в асоціації "Укравтопром", яка ініціювала розслідування. За обсягу продажів 162,6 тис. легкових автомобілів (+0,19%) минулого року в Україні було вироблено 74,9 тис. одиниць (+14,2% до 2009 року), з яких 32,71 тис. на суму $ 217 млн ​​було експортовано, відзначають в "Укравтопромі". Імпорт за цей період склав 106,77 тис. на суму $1,7 млрд, повідомляє AUTO-Consulting. Основні постачальники - ЄС (37% ринку на суму $740 млн) і Японія (20,8%; $500 млн).
На підставі звернень Запорізького автозаводу, Кременчуцького автоскладального заводу та компанії "Єврокар" асоціація "Укравтопром" вимагає у МКМТ ввести на чотири роки ввізне мито на легкові автомобілі. "Основним мотивом розслідування є залучення в Україну світових автовиробників для створення виробництв", - зазначають в асоціації.
Україна вже вводила санкції відносно імпорту автомобілів у період з 2001 по 2006 рік: спочатку - спецмито розміром 34% митної вартості, потім - квотування імпорту російських автомобілів з двигуном об'ємом 1-1,5 л. Тоді санкції були введені після спецрозслідування Мінекономіки, також ініційованого "Укравтопрому". Якщо і зараз буде введене аналогічне мито, вартість автомобіля для кінцевого споживача збільшиться на 40%, впевнений гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.
Втім, спецрозслідування в більшості випадків не закінчуються введенням санкцій, відзначає партнер юридичної фірми Astapov Lawyers Олег Мальський. "Виробники можуть довести факт збитку, але пов'язати його з ростом імпорту складно", - відзначає юрист. Він наводить за приклад розслідування імпорту холодильної та морозильної техніки, розпочате в травні 2010 року і припинене в квітні цього року. Одним з аргументів проти введення санкцій юристи називали загрозу скарг з боку експортерів до органу з вирішення суперечок СОТ.
"Зараз у разі введення мит ми отримаємо аналогічні санкції з боку країн СОТ, - впевнений Назаренко. - Тим більше що в 2011 році після катастрофи в Японії імпорт в Україну скорочується".
Малоймовірне і введення тимчасових санкцій на термін проведення розглядів, вважає Мальський. За його словами, в середньому спецрозслідування триває близько 1,5 року, тобто рішення МКМТ можливе лише в другій половині 2012 року. "Введення попередніх санкцій для держави ризиковане. Адже якщо вони будуть введені, а розслідування не доведе порушення, втрати імпортерів потрібно буде компенсувати", - відзначає юрист.
Зараз державі вигідніше підтримувати імпортерів, ніж виробників, впевнений Олег Назаренко. За його оцінками, країна отримує з кожного ввезеного автомобіля вартістю $30 тис. - $3 тис., не рахуючи акцизів і ПДВ, тоді коли з кожного виробленого в Україні машинокомплекту - лише 100 євро.
За словами Назаренко, ВААІД готова надати міністерству статистику і документи, які доводять, що імпорт не міг негативно позначитися на місцевих виробниках.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас