Маршрут дає господарю 16 тисяч, а водій отримує 250 гривень на день — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Маршрут дає господарю 16 тисяч, а водій отримує 250 гривень на день

5579
Новина про підвищення вартості проїзду в маршрутних таксі Дніпропетровська викликала хвилю обурення серед пасажирів.
Раніше на кількох маршрутах з'явилися оголошення про те, що з 11 червня гряде другий етап підвищення тарифу (5 березня вартість проїзду підвищили до 2,5 грн., тепер приплюсували ще 50 копійок). Чутки про нову вартість квитка нам підтвердили і в міськраді. "До нас масово зверталися перевізники з проханням підвищити тариф, у зв'язку з тим, що знову подорожчало пальне, багато витрат іде на запчастини та інші витрати. Минулого тижня виконком міськради прийняв рішення з 11 червня встановити граничний тариф - 3 грн. Це необхідні заходи, оскільки на багатьох маршрутах, наприклад на №35, уже тривалий час вартість проїзду не підвищували", - розповів нам начальник транспортного департаменту міськради Валентин Мовчан.
У той же час, в обласній організації профспілок автомобілістів і дорожників вважають, що на наступне підвищення вартості проїзду також вплинула і офіційна зарплата водія, яка на сьогоднішній день становить 940-1200 грн. Наскільки ж маршрутки потребують підвищення, намагалася з'ясувати "Сегодня", прикинувши доходи перевізників.
Як розповів нам на умовах анонімності водій мікроавтобуса, який працює на одному з популярних маршрутів міста, підвищення проїзду з 2 грн. до 2,50 грн. ніяк не позначилося на його зарплаті, а ось денний план, який визначає господар машини, зріс одразу на 100 грн. "Раніше господарю ми віддавали по 450 грн., а зараз - 550. Моя зарплата з моменту підвищення проїзду не піднялася ні на копійку. Крім цих грошей, я ще щодня віддаю зі своєї кишені близько 350 грн. За пальне, але ж ціна на нього зросла з 6,30 грн., до 9,80 грн. Ось і виходить, що в день заробляю 1100-1150 грн., а мінус всі витрати, - і моя зарплата становить 200-250 грн.", - каже водій. За його словами, після нещодавнього підвищення вартості проїзду люди масово пересіли на тролейбуси, що також ударило по заробітку.
Офіційно водій працює з 7.00 до 21.00, але щоб відпрацювати план і при цьому заробити собі на хліб насущний, доводиться сідати за кермо о 6.30 і їздити до останнього пасажира. "За зміну у мене виходить 10-11 рейсів. Причому, прибуткові - тільки в години пік: вранці, коли люди їдуть на роботу, і ввечері - з роботи. Решту часу "вожу повітря". Працюю за графіком - два через два дні з напарником. На місяць у мене виходить по 15 змін, а заробіток - від 3 до 4 тис. грн. Що стосується ремонту машин, то це робить господар власним коштом. А запчастини, які купує в Німеччині, зараз сильно подорожчали", - говорить водій.
Крім офіційних витрат, є і форс-мажорні обставини - наприклад, штрафи ДАІ. "За один штраф доводиться віддавати від 170 до 450 грн., а зупиняють нас практично щодня - за те, що в невстановленому місці пасажирів підбираємо або порушуємо правила дорожнього руху", - каже водій. Тим не менш, дохід у 4000 грн. на місяць - не жарт для Дніпропетровська, де середня зарплата - 2000-2500 грн., а якщо порахувати дохід господаря, то одна машина приносить йому близько 16 500 тис. на місяць. Як правило, на одному маршруті у підприємця - по 20-25 машин, а це вже 330 тис. гривень за місяць!
В столиці тарифи "заморозили"
У квітні кияни зіткнулися з аналогічною проблемою - питання про підвищення вартості проїзду стояло гостро. По столиці поширились чутки, що проїзд у маршрутках до кінця року подорожчає до 4-4,5 грн. Але київська влада підтримала городян і вирішила "заморозити" тарифи на проїзд.
"Ми готові виділяти додаткові кошти, дотувати наші комунальні підприємства для того, щоб не допустити підвищення цін на проїзд у міському транспорті. Це стосується, звичайно ж, тих маршрутних таксі та рухомого складу, що перебуває у комунальній власності міста", - заявив голова КМДА Олександр Попов. За його словами, рішення "заморозити" ціни на проїзд у комунальному транспорті далося місту непросто, але столична влада усвідомлює, що в умовах існуючої інфляції необхідно підтримати киян, не допустивши зростання цін на транспортні послуги.
Також Попов запевнив, що влітку ціна на пальне стабілізується, тому проблема зніметься сама. Крім того, столиця збирається закупити партію великих автобусів, які повинні замінити маршрутки на більшості центральних магістралей (такі плани є у Дніпропетровська). Залишається "замороженим" і проїзд у приватних маршрутках. "Якщо перевізники безпідставно будуть підвищувати ціни на проїзд, то Антимонопольний комітет може позбавити їх права на перевезення", - зазначив голова транспортної комісії Київради Дмитро Олійник.
Ольга Бондарчук
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас