Ілюзія насичення — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ілюзія насичення

Енергетика
2773
Перший млинець вийшов для НАКу невдалим. Прем'єрна партія отриманих від переробки російської нафти нафтопродуктів швидше за все принесе компанії збитки. "Закупівля нафти для переробки на Лисичанському НПЗ за кошти державної компанії відбувалася на піку цін, - говорить Володимир Омельченко, провідний експерт енергетичних програм центру ім. Разумкова.- Зараз ціни пішли вниз. І хто буде покривати ці збитки, нікому не відомо".
Непрямим підтвердженням цьому стало скасування вчорашнього аукціону з реалізації нафтопродуктів НАК "Нафтогаз України". Компанія причин зриву торгів не уточнює. Найімовірніше, вона криється у вартості виставлених на торги ресурсів: стартові ціни на бензини А-92 і А-95 були вищі за середньоринкові на 6,5% і 7% відповідно, а дизпалива - на 17,7%. Нагадаємо, що держкомпанія здійснює проект давальницької переробки нафти на Лисичанському НПЗ в обсягах близько 100 тис. т нафти.
На першому аукціоні, що відбувся 17 травня на майданчику "Першої незалежної біржі", НАК "Нафтогаз України" не зміг продати жодної тонни палива через його дорожнечу. Вартість літра палива з урахуванням середнього транспортного з/д тарифу склала 10,55 грн./л, на дизпаливо - 9,90 грн./л, що вище за середні ціни на автозаправних станціях і вище за рівні, рекомендовані заправним мережам Експертно-аналітичною групою ( ЕАГ) з питань функціонування ринку нафти і нафтопродуктів.
На цьому тлі знову відновилися розмови про необхідність введення мита на імпортні нафтопродукти. Нагадаємо, що уряд веде спеціальне розслідування, яке ініціювали нафтопереробні компанії і Міненерговугільпром на початку року. Однак у березні спочатку Юрій Бойко, а потім і Микола Азаров заявили, що вводити мита несвоєчасно, оскільки це призведе до зростання цін на 1,5-2,0 грн./л.
Свій погляд на проблему та імпортерів. На думку голови представництва компанії "Орлен Летува" в Україні Ігоря Майстренко, головною проблемою українських НПЗ є конкуренція не з легальним імпортом, а з некондиційним або низькоякісним нафтопродуктом, які заполонили ринок. Крім того, періодично виникають різні схеми оптимізації оподаткування, що руйнують конкуренцію.
"За останні роки ми стали свідками досить дивних подій: випуск безакцизних компонентів бензинів одним з великих українських виробників і робота компаній, що володіють податковими преференціями, нестабільність на валютному ринку в 2008 р.", - перераховує Майстренко фактори, з якими довелося зіткнутися як "Орлен Летува", так і українським НПЗ. Через такий інвестклімат компанія не наважується вже котрий рік відкривати в Україні торгове представництво.
Щоб виправити ситуацію, представництво "Орлен Летува" хоче звернутися до Міністерства енергетики та вугільної промисловості з ініціативою ввести диференціацію ставок акцизного збору для бензинів різних стандартів і відновлення колишніх диференціалів на дизельне паливо. На їхню думку, таке регулювання ринку буде стимулювати реконструкцію українських нафтопереробних потужностей, випуск більш якісних бензинів і посилаються на досвід вітчизняного ринку дизельного палива.
"Частка низькосірчистого ДП на українському ринку з 2006 по 2010 рр. виросла практично з нуля до 70% за рахунок переходу українських НПЗ на випуск низькосірчистого ДТ і заміщення поставок імпортних сірчистих марок євродизелем", - наводить приклад ефективності таких рішень Ігор Майстренко. На його думку буде достатньо премії за якість для продуктів останніх євростандартів розміром EUR10/т.
При цьому він наполягає, що знижена ставка акцизу на паливо стандарту Євро-5 не зашкодить українським НПЗ, тому що цей продукт ними не випускається і тому не є конкурентом їх продукції.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас