Голос нового покоління — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Голос нового покоління

Казна та Політика
451
Держмонополія "Укрзалізниця" заявила, що купуватиме вантажні вагони нового покоління. Хоча вони на $10-12 тис. дорожчі, їх ремонт можна буде проводити в 5 разів рідше. Втім, поки в держмонополії є трудності із закупівлею і дешевших вагонів, а у виробників вагонів зараз немає вільних потужностей для виконання такого замовлення, відзначають експерти.
"Укрзалізниця" (УЗ) купить вантажні вагони нового покоління, розроблені Крюковським вагонобудівним заводом (КВБЗ), повідомила адміністрація. В УЗ пояснили, що міжремонтні пробіги нових вагонів становлять понад 500 тис. км., тоді як зараз ремонт доводиться проводити через кожні 100 тис. км. "Ми готові заплатити більше за вагон, але витрачати менше на ремонт", - цитує УЗ слова гендиректора адміністрації Володимира Козака. Обсяги закупівель в УЗ повідомити відмовилися, але днями адміністрація повідомила, що в 2011-2015 роках їй необхідно купити 34 тис. вагонів.
Вантажний піввагон №12-7023 за замовленням УЗ КВБЗ розробив кілька років тому спільно з Інститутом електрозварювання ім. Патона і Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту. Нова версія вагона відрізняється тим, що в самшитових вузлах візків використовуються циліндрові здвоєні підшипники, а в гальмівній системі - безрізьбові з'єднання і зносостійкі втулки. Цей універсальний чотиривісний, суцільнометалевий вагон із зварним кузовом призначений для перевезення сипких, пакетованих, штучних вантажів. Відкритий зверху кузов вагона має 14 розвантажувальних люків, кришки яких утворюють підлогу. Розвантаження вагона здійснюється через розвантажувальні люки або на вагоноперекидачі.
Кілька років тому УЗ купила в КВБЗ першу партію (близько тисячі) таких вагонів, повідомив голова правління КВБЗ Євген Хворост. "Але з того часу 'Укрзалізниця' не замовила жодного вагона нового типу через нестачу коштів. Зараз офіційних пропозицій від УЗ ми також не отримували, але працювати з адміністрацією готові", - розповів він. На заводі відзначають, що новий вагон коштує на $10-12 тис. дорожче від звичайного - $82-84 тис.
Поки неясно, як "Укрзалізниця" вирішить питання фінансування закупівель, тим більше що досі в оператора виникали труднощі з оновленням парку і дешевшими моделями, говорить керівник "Менеджмент консалтинг груп" (раніше консультувала УЗ) Дмитро Подтуркін. При доході 42 млрд грн. в 2010 році і прибутку близько 600 млн грн. кредиторська заборгованість УЗ на початок року складала 12 млрд грн., з них по відсотках цього року потрібно виплатити 3 млрд грн. "Адміністрації не вистачає власних коштів для оновлення парку. До останнього часу оператор вів переговори з Європейським банком реконструкції і розвитку про отримання кредиту, але нещодавно банк їх припинив", - говорить Подтуркін. Провідний радник ЄБРР Антон Усов підтвердив, що зараз переговори з УЗ не ведуться: "Ми готові кредитувати оператора, але лише після того, як 'Укрзалізниця' проведе корпоратизацію і реформу".
Крім того, зараз УЗ буде складно розмістити замовлення. Українські вагонобудівні заводи завантажені практично на 100% замовленнями "Російських залізниць" і російських приватних компаній, повідомили виробники.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас