Коломойський завантажив нафтопровід — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Коломойський завантажив нафтопровід

Енергетика
1298
У п'ятницю Міністерство енергетики та вугільної промисловості повідомило про те, що оператор нафтотранспортної системи - держкомпанія "Укртранснафта" - почав прокачування нафти марки Azeri Light по нафтопроводу Одеса - Броди в проектному аверсному напрямку для західноукраїнських нафтопереробних заводів. "Днями до Одеси прибув танкер з 80 тис. т азербайджанської нафти, призначеної для переробки. Протягом травня 2011 р. на ВАТ" Нафтохімік Прикарпаття" (Надвірна, Івано-Франківська обл.) та ВАТ "НПК-Галичина" (Дрогобич, Львівська обл.) буде поставлено 60 тис. т і 20 тис. т нафти відповідно. Постачання легкої нафти дозволять збільшити завантаження українських нафтотранспортних потужностей, зокрема, нафтопроводу Одеса - Броди, і забезпечити безперебійну роботу НПЗ України", - говориться в повідомленні міністерства.
Як повідомляли "ЭИ", домовленості про постачання азербайджанської нафти були досягнуті в квітні ц.р. за час переговорів президента України Віктора Януковича і президента Азербайджану Ільхама Алієва. Переговори з цього приводу Баку і Київ вели з 2005 р. З комерційних структур основним лобістом поставок нафти з Азербайджану виступила дніпропетровська фінансово-промислова група "Приват", якій необхідна сировина для завантаження її НПЗ в Україні. Тепер очевидно, що прагнення ФПГ виявилися успішними. Згадані в повідомленні Міненерговугілля західноукраїнські НПЗ входять в сферу впливу "Привату". Раніше про постачання нафти з Азербайджану повідомляв Кременчуцький НПЗ (ЗАТ "Укртатнафта"), також підконтрольний дніпропетровським бізнесменам.
Однак аверсне використання Одеса - Броди, яке призвело до диверсифікації поставок нафти в Україні і зниження залежності від російських енергоресурсів, стала причиною зупинки роботи Одеського НПЗ, що належить російській компанії "Лукойл". Щоб технічно здійснити аверс, "Укртранснафта" запропонувала "Лукойлу" змінити маршрут поставок російської нафти на завод в Одесі. Проте сторони не змогли знайти компроміс у цьому питанні. І, як повідомив минулого тижня голова Одеської обладміністрації Едуард Матвійчук, в 2011 р. завод не відновить свою роботу. За словами президента "Лукойлу" Вагіта Алекперова, компанія зараз продовжує непрості переговори з українським урядом, щоб відновити виробництво нафтопродуктів на Одеському НПЗ.
Водночас дефіцит нафтотранспортних потужностей і амбітні плани з нарощування поставок нафти на європейські ринки через українську територію спровокували Азербайджан приєднатися до команди країн-лобістів розширення аверсного використання нафтопроводу Одеса - Броди. Гюльмамедов Джавадов, заступник міністра промисловості та енергетики Азербайджану, вважає, що без використання потужностей нафтопроводу Одеса - Броди Баку не зможе вирішити проблеми дефіциту нафтотранспортної інфраструктури при виході на європейські ринки. "Для вирішення проблеми дефіциту нафтотранспортної інфраструктури в Каспійському регіоні, що виникне з 2013 р., буде потрібне будівництво додаткових магістральних нафтопроводів зі збільшенням їх річної пропускної здатності як мінімум на 80 млн. т до 2025 р. в порівнянні з діючими нафтопроводами... Видобуток каспійської нафти збільшиться на 100 млн. т до 2015 р. і на 150 млн. до 2025 р.", - повідомив чиновник.
Відповідно, за його словами, для забезпечення цих обсягів необхідні прокладання нових трубопроводів, розширення портових можливостей Казахстану, Азербайджану і Грузії, поліпшення залізничного сполучення між Азербайджаном і Грузією, розширення резервуарних потужностей на терміналах і добудова нафтопроводу Одеса - Броди по польській території.
На думку опитаних експертів, зараз Україна має шанси довести, що зможе транспортувати до Європи не тільки російську нафту, але й перехопити контракти з країн Кавказу, які наразі більше розраховують на доставку своїх вуглеводнів на нафтопереробні заводи в країни Євросоюзу танкерами через Чорне море і турецьку протоку Босфор. На думку Бурзу Алієва, співзасновника Київського міжнародного енергоклубу, екс-заступник міністра палива і енергетики, перспективи завантаження нафтопроводу Одеса - Броди нафтою з Каспію залежать, перш за все, від злагодженої роботи української влади і стабільності парламентської коаліції. Україна, за його словами, направляла пропозиції про співпрацю в рамках цього проекту компаніям в Азербайджані, які могли б реально виконувати функції його оператора. "Причому це не тільки місцеві компанії, але і закордонні інвестори, які займаються видобутком нафти в Каспійському регіоні, - BP, Shell, Chevron", - сказав експерт. А Сергій Дубов з інвесткомпанії "Профіт Гарант" відзначив, що прагнення України забезпечити диверсифікацію поставок нафтогазових ресурсів на внутрішній ринок і знизити залежність від російського експорту - це крок до зміцнення енергобезпеки країни.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас