Авіапром готують до приватизації — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Авіапром готують до приватизації

Казна та Політика
753
Як повідомив учора віце-прем'єр Андрій Клюєв, положення про корпоратизацію підприємств авіабудівного сектора планується включити в програму розвитку авіапрому до 2020 р., над ухваленням якої наразі працює уряд. Така можливість обговорювалася під час останньої наради у віце-прем'єра, присвяченої питанням авіапромислового комплексу.
"Є доручення президента і прем'єр-міністра щодо корпоратизації всієї галузі. Необхідно більш ефективно організувати її роботу, виводити її на нормальні цивілізовані ринкові умови роботи", - заявив пан Клюєв. За його словами, ухвалити програму планується вже протягом місяця. При цьому віце-прем'єр не уточнив, в якій формі буде відбуватися корпоратизація з урахуванням того, що ключові підприємства галузі зараз об'єднані в державний концерн "Антонов" (туди входять "Авіалінії Антонова", КБ - колишнє АНТК ім. О. К. Антонова, а також три заводи - харківський, київський "Авіант" і ремонтний завод № 410 цивільної авіації). Про те, які саме підприємства планується акціонувати, пан Клюєв не повідомив, не відповіли на відповідний запит і в Мінпромполітики.
Не виключено, що коло підприємств, що підлягають корпоратизації, буде дещо ширшим за об'єднаних у Антонові. Принаймні, надію на це плекає президент ВАТ "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв. Так, він стверджує, що схвалено рішення про корпоратизацію всіх підприємств ОПК для того, щоб надалі створювати на їх основі інтегровані структури. У разі такого сценарію розвитку подій компанія "Мотор Січ" могла б реалізувати давні плани з об'єднання з ЗМКБ "Прогрес", яке проектує вироблені підприємством "Мотор Січ" двигуни. Досі здійснити ці наміри не дозволяла різна форма власності цих підприємств: на відміну від компанії пана Богуслаєва, "Прогрес" перебуває у державній власності. "Як об'єднатися з КБ "Прогрес", якщо у нас різна форма власності, як оцінити вартість активів?" - запитує пан Богуслаєв. Також він додав, що, крім інтегрованої структури в галузі двигунобудування, подібні об'єднання повинні створюватися також і в літакобудуванні та вертольотобудуванні.
Позитивно оцінюють рішення про корпоратизацію авіапрому і в концерні "Антонов". "Як держпідприємство ми сьогодні маємо масу обмежень. Наприклад, ускладнена процедура створення спільних підприємств, ми підпадаємо під закон про держзакупівлі. Це ставить нас у неоднакові умови з конкурентами на світових ринках, причому конкурувати нам доводиться в жорсткому середовищі", - говорить замгенконструктора АНТК ім. Антонова Олександр Ківа. Також, за його словами, зміна організаційної форми підвищить привабливість авіабудівних підприємств при пошуку стратегічного інвестора і різних формах міжнародного співробітництва.
"Думаю, при цьому не варто замикатися на одному інвесторові. Ми можемо створювати різні альянси за різними програмами, щоб мати можливість для маневру", - відзначає пан Ківа. Також він додав, що створюване СП з російською "ОАК" могло б будуватися за принципом співіснування кількох ринково орієнтованих дочірніх підприємств, кожне з яких спеціалізувалося б на різних проектах і передбачало б можливість залучення третіх партнерів.
Учасники галузі нагадують, що акціонувати галузь не доведеться з чистого аркуша: про необхідність такого кроку йшлося ще в 2006 р. Тоді говорили про корпоратизацію АНТК ім. Антонова і авіабудівних заводів, причому частину акцій КБ згодом передбачалося продати для залучення стратегічного інвестора. За словами Андрія Клюєва, причиною стагнації цього питання стала зміна політичної влади в країні.
На думку юристів, корпоратизація галузі повинна йти шляхом створення холдингової компанії. "Швидше за все, підприємства будуть акціоновані окремо, а потім об'єднані в холдинг, хоча теоретично може бути залишений і концерн", - говорить старший партнер ЮФ "Ільяшев і Партнери", що консультує в юридичних питаннях ряд авіапідприємств, - Роман Марченко.
На думку експерта, процес займе не менше півроку, оскільки досить тривалою є необхідна для зміни власності процедура інвентаризації, оцінки майна та формування статутного фонду підприємств. "Згодом уряд може вирішувати, залишити об'єднання цілком в держвласності, залучити стратегічного інвестора або провести відкриту приватизацію. Але потрібно розуміти, що держава не є ефективним власником, тому як мінімум 50% акцій має бути передано приватним особам. А найбільш цікавим для інвесторів буде варіант 25% +1 акція за державою", - впевнений Марченко.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас