Біодизель яскраво спалахнув
За даними Міністерства енергетики та вугільної промисловості, в січні-квітні переробка нафтової сировини на НПЗ і ГПЗ України скоротилася на 28,9% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, до 2,7 млн т. А обсяг переробки нафти у квітні знизився на 53,2% до квітня 2010 року, до 585,7 тис. т. Нагадаємо, за підсумками I кварталу переробка нафти в порівнянні з аналогічним періодом минулого року зменшилася на 17,1%.
Офіційно в прес-службі Міненерго падіння обсягів переробки не пояснюють. Але як розповіло високопоставлене джерело в міністерстві, це пов'язано з тим, що в квітні в Україну почало надходити білоруське біодизельне паливо. Воно проводиться на ТДВ "Белнефтегаз" з російського дизельного палива з домішкою 0,2% біодобавок. Згідно з білоруським законодавством, така суміш не обкладається експортним митом, тоді коли мито на звичайні види палива складає $216 за тонну. "По суті, йдеться про появу на ринку нового каналу постачання імпортного палива за демпінговими цінами. До лютого без сплати мита паливо ввозилося компанією 'Лівела', але після її відходу з ринку імпортери знайшли новий спосіб заробітку", - відзначає аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко.
Голова правління ПАТ "Укртатнафта" Павло Овчаренко заявив, що заводи в квітні були змушені різко скоротити обсяг переробки. "Для нас сьогодні кожна тонна переробленої сировини приносить $90 збитків. За такої економіки скорочення переробки - це спроба знизити втрати", - говорить пан Овчаренко. У прес-службі ВАТ "Галичина" повідомили, що ще в березні, до появи біодизельного палива з Білорусі, втрати від переробки однієї тонни нафти становили $75-80, а в квітні зросли на $10-15. За даними пана Овчаренка, обсяги поставок нафти падають, і розрив з п'ятьма місяцями минулого року може бути ще більш істотним.
За словами Олександра Сіренко, імпорт дешевого біодизеля ніяк не відбивається на роздрібних цінах: "Більше того, вони ростуть і будуть рости". За даними UPECO, з 30 квітня по 10 травня ціни на бензин Аі-95 збільшилися з 10,15 до 10,22 грн за літр, на Аі-92 - з 9,75 до 9,8 грн, А-76 - з 9,3 до 9,4 грн, ДП - з 9,73 до 9,75 грн за літр. "Імпортери шляхом демпінгу домагаються скорочення ринкової частки пального виробництва українських НПЗ. Але коли це відбувається, імпортне паливо одразу починає дорожчати", - пояснює пан Сіренко. Директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн прогнозує, що до кінця травня ціни на бензин і дизпаливо зростуть ще на 3-5%. "Ціна Аі-95 швидше за все досягне 10,5 грн за літр вже до кінця місяця", - говорить Куюн.
Обсяги переробки нафти в Україні, тонн
2010 рік:
січня - 1003
Лютий - 623,3
березня - 960
квітня - 1254
січня - 1003
Лютий - 623,3
березня - 960
квітня - 1254
2011 рік:
Січень - 728,3
Лютий - 670,4
Березень - 743,2
Квітень - 585,7
Січень - 728,3
Лютий - 670,4
Березень - 743,2
Квітень - 585,7
Джерело: Міненерго
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною