У Нацагентстві з Євро-2012 розповіли, чому будівництво стадіонів та аеропортів подорожчало — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

У Нацагентстві з Євро-2012 розповіли, чому будівництво стадіонів та аеропортів подорожчало

Казна та Політика
331
Значне збільшення витрат на будівництво основних об'єктів для Євро-2012 - а саме, стадіонів та аеропортів - викликане об'єктивною необхідністю, оскільки спочатку закладена їхня вартість не враховувала багатьох нюансів і особливостей. І надалі, після недавнього коригування, кошторисна вартість збільшуватися, швидше за все, вже не буде.
Про це розповів Олег Лисюк, начальник управління розвитку інфраструктури Національного агентства з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини Чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів.
Зокрема, зазначив він, початковими варіантами цих проектів керувала місцева влада і вони були зроблені для того, щоб швидше запустити процес будівництва, оскільки на той момент терміни "тиснули". Відповідно, проекти не враховували всіх вимог УЕФА (що стосується стадіонів), а також аеропортів (пропускна здатність, перспективне будівництво тимчасових терміналів та ін.).
Тому, коли в березні минулого року організовувалося Агентство, прийшли люди "з досвідом і розумінням процесів", і в результаті аналізу було схвалене рішення централізувати ці питання і скорегувати всі проекти.
"Зокрема, на стадіонах не було враховано багато систем, які в основному стосуються медіаконтенту, зв'язку і так далі. Висунуті сучасні вимоги до стадіонів класу еліт - а це не просто телефон підняв - це зона вай-фай в будь-якому місці для будь-якого оператора. Те ж стосується кількості точок громадського харчування і всього іншого. Загалом, проект зазнав кардинальних змін. Те ж саме стосується і львівського стадіону", - розповідає О. Лисюк.
За аеропортами, додає він, взагалі "окрема історія". Наприклад, проект Донецького аеровокзалу був зроблений виключно на будівлю терміналу. Зокрема, туди не входили об'єкти інфраструктури, які включають в себе дорожні розв'язки, трирівневий паркінг, естакаду і т.д. З Львівському аеропорту - то тут в складі вартості його будівництва питома вага обладнання від початку було закладена близько 10-15% - нонсенс.
"Тобто проект був зроблений абсолютно несучасним. І те, що сьогодні відбулося збільшення вартості в цілому титулу, то більша частина пішла саме за рахунок додавання цих об'єктів. При цьому збільшення з самого терміналу відбулося незначне", - пояснив заступник глави Нацагентства з Євро-2012.
Крім того, додав він, збільшення видатків також викликане закладеними ризиками при будівництві (зокрема, можливим збільшенням вартості матеріалів та зміною курсів валют). Ще в новому проекті довелося закласти не мінімально рекомендовану зарплату, а середню - "щоб можна було знайти нормальних підрядчиків".
Що стосується строків зміни вартості, то, за його словами, це пов'язано з методологією: після створення агентства знадобився якийсь час, щоб розібратися з ситуацією, а також близько півроку на експертизу і коригування проектів (наприклад, щодо НСК її до досі не пройшли, оскільки там дуже багато нюансів).
"Ми припускаємо, що це остаточне збільшення вартості. Якщо раптом ще колись буде збільшення вартості, то це все у нас на контролі. Основні показники та обсяги, я сподіваюся, змінюватися вже не будуть", - резюмував О. Лисюк .
Нагадаємо, що ще 21 березня Кабінет міністрів збільшив на 900 млн грн (або на 71,4% - до 2161 млн грн) вартість будівництва терміналу, включаючи паркінг і огорожу, в міжнародному аеропорту "Донецьк" за 2009-2011 роки.
Ще через місяць - 20 квітня - Кабмін затвердив поданий Міністерством інфраструктури скоригований проект реконструкції Львівського аеродрому, яким загальна кошторисна вартість будівництва збільшена в 2,24 разу - до 2 млрд 195,7 млн ​​грн.
За матеріалами:
Дзеркало Тижня
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас