Ъ:"Лівела" повертається на ринок — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ъ:"Лівела" повертається на ринок

Енергетика
1126
Скандально відома нафтотрейдерська компанія "Лівела" повертається на ринок. Вищий адміністративний суд остаточно відмовив Державній податковій службі у вимозі скасувати пільги для цієї компанії. Імпортер вже готується до ввезення палива. Учасники ринку вважають, що Кабмін може сприяти відновленню роботи "Лівели" на ринку в надії, що це знизить ціни. Але безмитний імпорт ніколи не приводив до значного здешевлення палива на АЗС, відзначають експерти.
Вищий адміністративний суд (ВАСУ) відмовив Державній податковій службі в перегляді Верховним судом рішення ВАСУ від 22 грудня 2010 року, яким було закрито провадження у справі про законність ввезення компанією "Лівела" нафти і нафтопродуктів без сплати акцизу і ПДВ, повідомило агентство "Інтерфакс-Україна" з посиланням на визначення суду від 22 березня. Рішення оскарженню не підлягає.
"Лівела" домоглася права на ввезення нафтопродуктів без сплати акцизу, ПДВ і ввізного мита в серпні минулого року через суди, посилаючись на закон, що діяв у країні ще в 1990-х роках. Компанія ввозила нафтопродукти з липня 2010 року по січень 2011-го. Державна податкова служба оскаржила це право, але в грудні минулого року ВАСУ відмовив їй у вимозі скасувати пільги. Раніше Антимонопольний комітет заявив, що через ввезення нафтопродуктів компанією "Лівела" державний бюджет в 2010 році втратив близько 3 млрд грн. АМКУ в кінці минулого року почав розслідування ситуації з безподатковим ввезенням нафти і нафтопродуктів в Україну, яке поки не завершено. Вчора коментувати його хід у прес-службі комітету не стали. У п'ятницю Верховна рада проголосувала за створення тимчасової слідчої комісії з розслідування ситуації з "Лівелою".
У прес-службі Міненерго рішення суду не коментують. Високопоставлене джерело в міністерстві розповіло, що імпортер вже готується відновити ввезення палива в країну. "До партнерів "Нафтогазу", які купують нафтопродукти, вироблені на Шебелинському ГПЗ і Лисичанському НПЗ, вже зверталися представники цього імпортера з пропозицією відновити постачання палива", - повідомив співрозмовник в Міненерго. За його словами, якщо безподатковий імпорт відновиться, втрати бюджету цього року у зв'язку зі зростанням цін на нафтопродукти будуть набагато більшими, ніж минулого. "Це остаточно дестабілізує ринок і підірве позиції нафтопереробників, які й без того перебувають в нерівному становищі в порівнянні з імпортерами", - говорить співрозмовник.
Генеральний директор мережі АЗС "Донецькойлсервіс" Віктор Мартиросян вважає, що за відновленням безмитного імпорту нафтопродуктів може стояти прагнення Кабміну знизити ціни на паливо на ринку. "Цього тижня паливо продовжувало дорожчати. ​​Можливо, Кабмін у цих умовах просто закрив очі на дії "Лівели"", - говорить пан Мартиросян. Джерело в Міненерго пояснило, що в Кабміні дійсно є "певні сили", зацікавлені в поверненні компанії на ринок. Відзначимо, що минулого тижня експертно-аналітична група при Кабміні знову підвищила рекомендовану ціну на паливо: на Аі-95 - до 9,95 грн, на дизпаливо - 9,45 грн. Вчора середні роздрібні ціни на дизельне паливо і бензин Аі-95 в Україні, за даними UPECO, збільшилися на 3%, до 9,69 грн і 10 грн за літр відповідно.
Втім, експерти відзначають, що від повернення компанії "Лівела" на ринок нічого не зміниться. "В структурі вартості нафтопродуктів частка податків посідає приблизно третину. Відповідно, без урахування податків бензин коштує приблизно 7 грн за літр, - говорить генеральний директор компанії "А-95" Сергій Куюн. - Але сенс схеми в тому, щоб ввозити нафтопродукти без податків, а реалізовувати їх на ринку за ціною з урахуванням податків. Зрозуміло, що ніхто з причетних до цієї схеми людей не буде продавати паливо по 7 грн за літр, а буде - максимум на 10-15 коп. нижче за ринкову ціну. Цього вистачить, щоб переманити клієнтів". "Минулого року з "Лівелою" працювали 72 компанії, але ми так і не побачили падіння роздрібних цін на нафтопродукти. Думаю, що і цього разу кінцевий споживач не побачить зниження цін, а ось бюджет зазнає відчутного удару", - вважає експерт консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас