Алкоголь заграв м'язами — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Алкоголь заграв м'язами

Казна та Політика
1581
Поточний 2011 рік дав ринку нові надії, зростання і нові продукти на алкогольному ринку. Група компаній "Інкерман Інтернешнл", яка входить до складу Першого Національного Виноробного Холдингу, розпочала проектний етап робіт з будівництва нового підприємства з виробництва вина в Криму.
"На початку 2011 р. відбувся переломний для виноробства України прихід найбільших інвесторів України та зарубіжжя, які зуміли розглянути перспективність галузі та високу рентабельність бізнесу. Сьогодні ми бачимо планомірну реалізацію амбітних планів щодо комплексної реорганізації підприємства", - відзначають в компанії.
Нові потужності
Згідно з планом, виробнича потужність нового заводу дозволить випустити 3 млн. дал вина на рік. Автоматизовані високотехнологічні заводські лінії дозволять випускати близько 40 млн. пляшок ТМ "Інкерман" додатково до наявних потужностей. "Це дозволить забезпечити високу динаміку зростання продажів і реалізувати експортний потенціал українського вина на зовнішніх ринках", - вважає виробник.
Голова ради директорів Першого Національного Виноробного Холдингу і член ради директорів "Інкерман Інтернешнл" Валерій Шамотій зазначив: "Зараз вино "Інкерман" має потребу в нарощуванні виробничих потужностей. Наша стратегія акцентована на розвиток українського ринку, має високий потенціал. Ці конструктивні зміни показують можливість створення нової сторінки в багатій історії українського виноробства".
Розташовуватися новий завод буде на території одного з підприємств, що входять до групи компанії "Інкерман Інтернешнл". Наразі фахівці компанії розпочали підготовчий етап будівництва. Попередня вартість проекту заводу оцінюється близько EUR30 млн. Повна здача проекту та запуск заводу планується на 2012 р.
Крім того, ПНВХ в найближчі кілька років планує збільшити площі виноградників на 500 га.
Нагадаємо, що Horizon Capital, приватний регіональний фонд інвестицій, і Hartwall Capital (Фінляндія) в січні 2011 р. придбали частку в холдингу, що випускає вина під ТМ "Інкерман" і що є одним з провідних виробників вина в Україні. Вартість операції та частка, яку придбали інвестори, не розголошуються.
Компанія також вивела відразу кілька нових продуктів. У кінці 2010 р. ПНВХ запустив нову торгову марку коньяків TM Jatone, а також новий коньяк ALeXX GT і ALeXX GT Limited Edition.
Вартість нових коньяків TM Jatone на полиці коньяку 0,5 л складає від 45 грн. до 55 грн. Марочний коньяк XO - 120 грн. Вартість ексклюзивного коньяку AleXX GT становить 150 грн. "За прогнозами, за рахунок нових продуктів нам в 2011 р. вдасться отримати приріст частки ринку в 2,5%", - відзначають в компанії.
Стратегічним пріоритетом в роботі бізнесу ПНВХ на 2011 р. є ефективність в усіх сферах діяльності: маркетингу, продажів, фінансів, логістики і в тому числі виробництва. "Тому плануються інтенсивні інвестиції в обладнання, яке дозволить випускати конкурентоспроможний, привабливий, а головне - унікальний на ринку асортимент продукції за мінімальних витрат. Крім того, активно набирає обертів випущена в 2010 р. на ринок торгова марка вина San Deni, що підсилює і без того оптимістичні прогнози щодо розвитку винного напрямку на АПФ "Таврія". Обсяг інвестицій в устаткування в 2011 р. складе більше EUR1,5 млн.", - стверджують в ПНВХ.
Як пояснює виробник, рішення щодо виведення торгових марок ґрунтувалося на дійсному і прогнозованому потенціалу ринків як коньяку, так і вина. Так, за даними ПНВХ, ринок коньяку продовжує своє відновлення після "кризового" падіння в 2009 р. Прогноз зростання на 2011 р. - 10%. Ринок тихих вин - найбільш динамічний з алкогольних категорій. Прогноз зростання - 13% -15%.
Згодні з колегами по цеху і в "Алеф-Віналь". До літа ЗАТ планує відкрити потужності з розливу шотландського віскі, інвестувавши в нього $1,5 млн. Цех повинен почати розлив віскі вже в квітні-травні.
Що стосується нових продуктів, то вже цього року компанія представила ринку відразу три новинки. У лютому було реалізовано 150 тис пляшок. нової горілки під ТМ "Графин" вартістю від 30 грн. за 0,5 л. "Проте цей показник (продажі. - ред.) буде рости", - відзначає директор департаменту маркетингу компанії "Алеф-Віналь" Анатолій Коган.
Також, за його інформацією, виробник вивів нову торговельну марку в коньяки. На сьогодні продається 30-50 тис пляшок. на місяць коньяку під ТМ "о.Крит" за ціною 40-50 грн. за 0,5 л в залежності від зірочок.
Крім того, компанія почала виробництво вермуту під ТМ "Verco Bianco italiano". Зараз продається до 50 тис. пляшок на місяць обсягом 1 л і 0.5 л за ціною від 23 грн.
На рекламне просування продуктів компанія має намір інвестувати сотні тисяч грн.
Грандіозні плани в алкогольного магната Євгена Черняка. Його холдинг Global spirits таки обзавівся своїм виробництвом в Росії після довгих поневірянь з майданчиком під Пітером. Вологодський завод "Вагрон" вже змінив вивіску на "Російський північ". Початок виробництва запланований на кінець літа цього року. В планах компанії завоювання 10% російського горілчаного ринку протягом двох років.
Загальна сума інвестицій в придбання і модернізацію підприємства (потужність збільшиться до 6 млн. дал на рік) складе $20-25 млн.
"На маркетингове просування нової марки GS планує витрачати $10-15 млн. на рік", - відзначив маркетинг-директор холдингу Global Spirits (ТМ "Хортиця", "Шустов", Oreanda) Георгій Майоров.
Крім того, з січня цього року GS почав випуск вермутів під ТМ San Marino. Виробництво вермутів здійснюється підрозділом холдингу ДП "Кримський Винний Дім". У лінійці вермутів на сьогоднішній день доступні два напої: білий десертний San Marino BIANCO і червоний десертний вермут San Marino ROSSO. Вермути розливаються в пляшки ємністю 0,5 і 1 л ціною 21,50 грн. за 0,5 л. І від 34 за л.
Поповнився і продуктовий портфель ТОВ "Кримська горілчана компанія".
У середині листопада 2010 р. на ринку України з'явилася перша горілка, створена із застосуванням інноваційних кріотехнологій Medoff Winter. Вже на другий місяць продажів нового продукту він посів третє місце в продуктовому портфелі бренду.
Як відзначає бренд-менеджер ТМ Medoff Михайло Долженко, Medoff Winter є однією з найбільш популярних позицій і посідає провідні позиції в портфелі марки. "З моменту виходу на ринок продажу Medoff Winter збільшилися в 6 разів або на 608%. Зараз "Medoff Winter" на другому місці, в продуктовому портфелі бренду його частка становить 6%", - говорить бренд-менеджер.
В цілому ж загальне виробництво горілки КВК зросло в другому півріччі минулого року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року майже на 25% - до 2547,43 тис. дал.
Виводить нову торгову марку і компанія Nemiroff. У травні на полицях магазинів буде представлений бренд компанії в преміум-сегменті.
Прийшов, побачив і залив
Як відзначають учасники ринку, український споживач міцних напоїв "допитливий і цікавий", чим власне і обумовлений приватний вихід нових продуктів на українському ринку алкоголю.
Експерти прогнозували шквал імпортного алкоголю на полиці українських магазинів. І їх прогнози все більше згущалися на тлі зменшення ставки ввізного мита. З цього ж року, згідно з експертними оцінками, нульова ставка не повинна була залишити виробникам жодного шансу на виживання, оскільки і "якість значно поступається закордонним винам", і значно обмежуються реклама та продаж алкоголю в цілому. Раніше ж, у 2006 р., коли Росія відмовилася від вин Кавказу, ті ж аналітики прогнозували масовий перехід українців на напої Грузії.
Однак нічого такого не сталося. Ні тоді ні зараз.
З 1 січня 2011 р. Україна, в рамках взятих на себе зобов'язань при вступі до СОТ, обнулила імпортні мита на спирт (за 1 л 100% спирту діяла мито 10%), вермути, виноградні вина з додаванням рослинних екстрактів (EUR1 за 1 л ), коньяк, лікери й наливки (EUR3, 5 за 1 л 100% спирту). З 2008 р. імпортні мита на названі алкогольні напої та спирт були знижені наполовину. Разом з тим скасування імпортних мит не торкнулося виноградних вин (товарна група 2204).
Чи можна говорити лише про якусь конкуренцію в преміум-сегменті та елітному сегменті. Це бренді, віскі, лікери, іншими словами - те що не виробляється в Україні.
Однак про масштабну експансію імпорту в Україні цього року говорити все одно не доводиться.
За даними "Національного бюро винограду і вина", найбільші обсяги алкогольних напоїв завозилися в Україну за останні роки з країн СНД.
Ті країни, продукція яких не потребує реклами і відома українському споживачеві за старою радянською пам'яттю, - Грузія і Молдова - могли б скласти найбільшу конкуренцію українському алкоголю. Однак навіть вони не змогли потіснити українських виробників, незважаючи на те, що в Україні з ними діють угоди про зону вільної торгівлі.
Зниження ставок ввізних мит повинні були значно здешевити заморський алкоголь. Однак і цього також не відбулося.
Різниця в ціні пішла на просування і рекламу вин, досі невідомих пересічному обивателю, який довіряє лише "Масандрі" і "Інкерману".
А просувати стає все складніше. Зовнішня реклама заборонена, реклама в пресі та на телебаченні обмежена.
В цілому, за підрахунками "Національного бюро винограду і вина", від скасування імпортних мит держбюджет Україна щорічно втрачатиме близько $16 млн.
Анастасія Арасланова
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас